Excalibur (podróbka KTM) - mój pierwszy Light-Bike

#1
Excalibur Custom-bike by dayus (2006)

Rama z tego co pamiętam kupiona od Pantaniego na Allegro (w końcu 2006 lub początku 2007r)
Na tamte czasy była to superrama jak dla mnie, dla młodego chłopaka, który siedział na light-bike.pl i weightweenies po nocach;p
Rama ze Scandium, bardzo podobna do KTM Team i Boplight, różnice to troche inne ułożenie
tylnych rurek trojkąta wzgledem rury podsiodłowej oraz dziurkowane wzmocnienie
głowki, ktorego ja nie posiadałem (tych dziur)

Tych ram było bardzo mało na Allegro (raptem kilka)
Ja sprzedałem ją koledze, a kolega szybko pozbył się jej znowu na Allegro - moze do kogoś z Was trafiła?;)

Frame: Excalibur (with hanger, bosses) 1363g
Bar: Tioga XC TASKFORCE DL2001, 580mm (cut to 560mm) 124g
Cassette: SRAM PG-970R (12-26) 219g
Chain: SRAM PC-59 (108 links) 285g
Crankset: Shimano Deore LX FC-M572 '04 175mm, 44x32x22 (with screws) 660g
Derailleur front: Shimano LX FD-M571 '04 138g
Derailleur rear: SRAM X-9 LONG CAGE '05 240g
Fork: Rigid Fork, Cr-Mo, 190mm (with nut)1019g
Gear shifters: SRAM X.7 / 9spd '05 (excl. cables) 168g
Grips: Author AGR-F136A-102 - 102mm (cutted to 92mm) 26g
Headset: Tioga NS (semi-integrated)(with caps, without nut) 90g
Pedals: Look 4x4 291g
QR: BBB BQR-03 Wheelfixed x 2 69g
Adapter: Derailleur adapter 34,9 -> 31,8mm 3g
Rim tapes: Rim tape SCOTCH (selfmade) 12g
Rim tapes: Rim tape SCOTCH (selfmade) 13g
Seat: Velo Carbon 206g
Seatpost clamp: PRO 28,6mm - > 30,0mm 19g
Seatpost: Syncros Micro-Adjust 7075 237g
Stem: SMICA 7075 FORGE ( 120mm/25,4mm ) 132g
Bottom Bracket: Shimano LX - BB-ES51 68x121mm 277g
Tire front: Kenda Kozmik Lite ATB 26x1,95" 395g
Tire rear: IRC MYTHOS XC 2.1 559g
Tubes: Maxxis Ultraweight 26"x1.9-2.125 130g
Tubes: Maxxis Ultraweight 26"x1.9-2.125 131g
Wheel front: Novatec A291 32H/MAVIC X221/Sapim LASER/al. nipples 665g
Wheel rear: Shimano XTR 32H/MAVIC X221/Sapim LASER/al. nipples 891g
Spacers: Amoeba Carbon 12mm 6g
Breakes: Avid Single Digit 7 '05 (incl. full h/w) 367g
Cables: Accent Supreme for brakes and shifters 118g
Cables: 2x Notrust brake, 2x Normal shifter 39g
Levers: Avid FR 5 151g

All: 9043g

Zdjęcia jeszcze z Marsem i niedokończonym projektem:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

tutaj ważył 9,5kg na DH19 i piastach Sram 7.0
Obrazek

na zółtym Marsie
Obrazek
Cannondale Volvo Team - Replica
Excalibur Custom-Bike 2007

#3
Było gdzie,było gdzie, ale i z kasą było krucho;p

Kontrast wagi opon był też dość dobry ;)
Ale pomimo tego,że przednia opona była jak piórko, wytrzymała ze mna ponad 12tyś km.
Na niewymagający teren była super, jedynie jak przyszło ostre błoto to zaczynała się jazda;p
Szkoda,że są takie drogie,bo znowu bym sobie takie kupił,ale już na przód i tył.
Do mojej mało wymagającej jazdy - jak znalazł.
Cannondale Volvo Team - Replica
Excalibur Custom-Bike 2007

#4
Fajny śmigacz.
Jak się współczesny SRAM spisuje? Nigdy nie jeździłem bo ślepo wierzyłem w Shimano ale kumpel ostatnio po latach stwierdził, że ryzykuje i kupuje osprzęt SRAM-a bo Siemano sie tak skiepściło że już siły do tego nie ma. Ma napęd XT (użytkowany od 4 miesięcy nie codziennie ale tylko w lesie), czyszczony regularnie i zajechał mu się już łańcuch. Wczoraj sprawdzaliśmy miernikiem i wlazł/wpadł caluteńki. 300 paki poszły w dosłownie w błoto przy zakupie kasety i łańcucha.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#5
Niestety podzielam Twoje opinie.... słabsze sa kasety SRAMa i mają bardziej podatne łańcuchy, ale jeździłem wtedy na tylko 1 łańcuchu.

Od tamtego czasu wyszedłem z założenia,że wolę trochę cięższa kasetę i kilka tańszych łańcuchów (w moim wypadku 2xHG53). A te gramy zrzucę sobie na czymś innym.

Na innym forum dowiedziałem się, że droższe łańcuchy Shimano różnią się jedynie wykończeniem zewnętrznej powłoki,a baza jest właśnie z HG53.
Kolejne łańcuchy kupię chyba KMC (odpowiedniki HG53)
Cannondale Volvo Team - Replica
Excalibur Custom-Bike 2007

#6
Mieć lekki rowerek fajna rzecz ale do tyrania na codzień jednak stawiam na trwałość bo to ogranicza wydatki. Jeżenie na współczesnym XT czy XTR to tak jak eksploatacja Audi S8.
Ja stwierdzam, że we współczesnym rowerze do tyrania nie inwestuje już w XT tylko kupuję coś na poziomie Deorki bo to już nie ma sensu po prostu.
Na manetkach widzę różnicę w działaniu. Współczesne SL-M770 działają gorzej niż SL-M737, które mam w Pig-u.
Napęd 3x9 wyposażony w okablowanie Jagwire w Krossie działa gorzej niż napęd 3x8 z Checker-a, którego wyposażyłem tymczasowo w zwykłe okablowanie. Precyzja działania jest wyraźnie gorsza.
Podczas użytkowania grupy XT M770 (3x9) zauważyłem również, że trzeba bardzo często smarować łańcuch bo jakoś ten smar się szybko wypłukuje. Na ósemce jakoś smarowanie starcza na dłużej.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#7
Podzielam Twoje zdanie, choć nie w pełni, bo nienawidzę przerzutników Shimano (czyt. manetek) :P

Jestem zagorzałym wyznawcą obrotowych manetek Srama ;) I gdzie tylko mogę to je pakuje!
W moim głównym rowerze mam teraz korbę M960 i aż żal mi na nim jeździć ze względu na ceny blatów. Ale mam teraz jeszcze Gianta HCM-1 i tanią szosę do tyrania na codzień,to mi się przebieg roczny rozłoży na te 3 rowery ;)

Ale coraz częściej myślę o zmianie tej korby na jakiegoś RF z epoki(lub cokolwiek innego z normalnymi blatami)...
Cannondale Volvo Team - Replica
Excalibur Custom-Bike 2007

#8
Skeevo pisze: Podczas użytkowania grupy XT M770 (3x9) zauważyłem również, że trzeba bardzo często smarować łańcuch bo jakoś ten smar się szybko wypłukuje. Na ósemce jakoś smarowanie starcza na dłużej.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
śmietnik to nie retro!
cron