Cannondale CAAD 3

#1
Ruszam z kolejnym projektem...
Jest to rama z forum, najpierw wziął ją Focker ale okazała się za mała więc ja ją przygarnąłem...
Napiszę na razie o samym wyglądzie.
Stan ogólny... nie wiem jak to napisać może okropny?? Dopiero jak rama do mnie dotarła zobaczyłem w jakim jest stanie, to mnie zmartwiło.
4 wgniecenia na dolnej rurze dość spore,przy suporcie jak by ktoś specjalnie łańcuchem po ramie jeździł i zrobił się dość głęboki rowek,dolna rura tylnego trójkąta, od strony łańcucha bardzo poobijana do gołego aluminium.Sporo rys i obtarć. Stery... jedno łożysko do wyrzucenia górne. Guma amora do wyrzucenia. Miałem problem z wybiciem headshoka ze starów zapieczone jak cholera. Pomógł dopiero młotek gumowy do kostki brukowej.Rozebrałem amor,bieżnie z dość sporymi wżerami rdzy,same wałeczki w tym koszyczku z tworzywa ok.Rozebrałem tłumik i już wiedziałem że ktoś przy nim kombinował, górny korek krzywo wkręcony,olej czarny,uszczelki do wymiany,cylinder porysowany i jakieś opiłki metalu były w środku, blokada nie działa.

Ramę wysłałem do malowania,do naszego mistrza lakierniczego Himayer'a.
Efekt można zobaczyć na zdjęciu
Załączniki
20190826_173858.jpg
20191107_105818.jpg

Re: Cannondale CAAD 3

#9
Nie wiem, może aż tyle razy łańcuch spadł za małą zębatkę że takie rzeczy się podziały...
Z początku martwiłem się że jak wykręcę suport, to wyjdzie z tym kawałkiem ramy na którym jest ten szlif :-/
Na szczęście nic takiego się nie stało ;-)
Na zdjęciu zabrudzony/zardzewiały headshok...
Jak to śpiewał Ryszard Rynkowski..... Dziewczyny lubią brąz :lol:
Załączniki
20190826_174022.jpg

Re: Cannondale CAAD 3

#19
Ta guma to dokładnie -Osłona gumowa przekładni kierowniczej - Corsa B
Obciąłem na pożądaną długość i to co zostało podzieliłem na 3 mniejsze kawałki,które będą służyć za uszczelnienie dołu widelca
Górna średnica pasuje na łożysko idealnie
Myślę że nie będzie to źle wyglądać :)
Załączniki
20191113_174226.jpg
20191113_174931.jpg
20191113_175238.jpg

Re: Cannondale CAAD 3

#28
Dokładnie... pompujesz trochę...wsuwasz ślizgi...dopompowujesz i nic nie ucieka... jest na swoim miejscu. Gość miał naprawdę dobry pomysł z tą dętką. Ja robiłem inaczej i mi nie wychodziło a tutaj proszę za pierwszym razem się udało :D
Tylko trzeba pamiętać aby najpierw pierścień zabezpieczający włożyć jako pierwszy.

Re: Cannondale CAAD 3

#30
czajnikmtb pisze:
2019-11-21, 00:01
Dokładnie... pompujesz trochę...wsuwasz ślizgi...dopompowujesz i nic nie ucieka... jest na swoim miejscu. Gość miał naprawdę dobry pomysł z tą dętką. Ja robiłem inaczej i mi nie wychodziło a tutaj proszę za pierwszym razem się udało :D
Tylko trzeba pamiętać aby najpierw pierścień zabezpieczający włożyć jako pierwszy.
Ja mam inny patent. Zamiast dętki wkładam buteleczkę oryginalnego oleju Rohloffa do łańcucha. Pasuje średnicą idealnie i jest na tyle miękka, że ładnie dociska bieżnie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .