#2
Było o tym w temacie dotyczącym Magur:
focker pisze:Średnica tłoczka w klamce Louise to 9mm. W HS-33 średnica to 14mm, więc jeśli założysz klamkę od Louise do HS-33 to będzie działać zerojedynkowo, bez żadnej modulacji.
W odwrotną stronę wyjdzie więc tak, że po naciśnięciu klamki klocki nawet nie dojdą do tarczy, bo ledwie się wysuną - za to modulacja będzie przeogromna :D
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#4
A nie wyjdzie tak, że bardzo szybko dojdą do tarczy ale klamka będzie mega twarda a siły zero? Efekt mniej więcej taki jak klamka od v-ek założona do canti?

#6
Różnica pomiędzy hs33 a hs22 jest taka, że 33 mają mniejszą średnicę tłoczka w klamce - o 2mm. Skutkuje to mniejszą modulacją i większą siłą. Klocek szybciej dociera do obręczy w HS33. Jeśli więc zmniejszamy średnicę w klamce bez zmiany średnicy w zacisku, to siła się zwiększa, tak? Jeśli ją natomiast średnicę tłoczka w klamce zwiększymy w stosunku do pierwotnej wersji, to siła hamowania się zmniejsza:
Obrazek

Jeśli pole powierzchni S2 jest dużo większe od pola powierzchni S1, to uzyskana siła F2 jest dużo większa od przyłożonej siły F1.
Źródło: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Fizyka: ... drostatyka
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#7
No co do siły hamowania w tej kombinacji się zgadzamy-brak totalny. Moje wątpliwości dotyczą tego fragmentu w którym mowa, żę klocki nie dotkną nawet tarczy. Wydaje mi się, zę dotkną bardzo szybko tarczy ledwo dotkniesz klamkę:) Nie musisz mi tego na wzorach rozpisywać :)
Jeżeli, zwiększymy średnicę tłoczka w klamce to siłą się zmniejsza ale tłoczek w zacisku może przebyć większą drogę, po prostu klamka pompuje więcej płynu, więc zmienia się "przełożenie" na twardsze, taka sama zależność jak z biegami albo linkowymi hamulcami.

#8
Szybko dotka klocki tarczy, oczywiscie , tylko trzeba miec swiadomosc jak ogromna sila jest potrzebna na zacisku hamulca aby hamulec tarczowy zadzialal, wiec zakladjac klamke od HS do hampla tarczowego, nawet spowalniacza nie bedzie , tylko cos bedzie sie ocieralo o tarcze ;) , w druga strone , czyli zakladajac klamke od tarczowki do HS-a, bedzie ogromna sila hamowania, ale kompletny brak modulacji, czyli kazde lekkie nacisniecie klamki bedzie powodowac katapulte z siodelka ;) Te srednice nie sa przypadkowe i juz ktos dokladnie wyliczyl kiedys jaka srednica tloczka i jaka srednica w zaciskach musi byc abu znalezc zloty srodek miedzy sila a modulacja, ktora w rowerze jest nawet wazniejsza niz sila, bo abs i innych systemow brak;)

#9
Zwiększona siła na klocku jest wynikiem zwieszonego ciśnienia w zacisku tak? Zwiększone ciśnienia na zacisku jest wynikiem zmniejszenia średnicy w klamce (ciśnienie wyjściowe jest odwrotnie proporcjonalnie do średnicy wejściowego tłoczka), tak? Większe ciśnienie (ergo mniejsza średnica w tłoczku wejściowym) musi więc powodować większy ruch ruch tłoczka w zacisku.

Z powyższego wynika, że szybsze dojście klocków do tarczy (obręczy) jest wynikiem bardzo dużej siły hamulca - ale wtedy nie masz żadnej modulacji, bo hamulec łapie momentalnie. Zacisk porusza się tak szybko, że nie możesz dawkować siły. Dlatego Magura w serii HS nie zmniejsza już średnicy w klamce, bo hamulec byłby nieprzewidywalny - szybkość ruchu klocka jeszcze większa.

Zatem zwiększenie średnicy w klamce (z 9 do 14mm!!) daje efekt odwrotny - zacisk przebywa bardzo małą odległość, dzięki czemu masz gigantyczną modulację - możesz na klamce perfekcyjnie dawkować siłę. Ale co z tego, skoro ruch zacisku będzie bardzo mały?

Dałem obrazek, bo na nim dokładnie widać o co chodzi. Inaczej być nie może.
Oczywiście wszystko zależy od tego jaka jest średnica w zacisku (co z kolei jest też wynikiem ilości tłoczków w zacisku itp) ale zasadniczo średnica w klamkach tarczowych jest mniejsza niż w HS (Gustav 10,5 SLX 11mm).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#10
Ok, przedstawię swoje racje od początku. Tak jak mówisz, mniejszy tłoczek w klamce to większe ciśnienie w zacisku ALE mniejsza objętość płynu, więc klocek może przebyć mniejszą drogę ale z większą siłą. Na tej samej zasadzie, jak wrzucając cięższy bieg w przerzutkach, napięcie łańcucha (czyli siła sprawcza taka jak ciśnienie płynu w hamulcu) jest większa, na obrocie korby pojedziesz dalej ale dużo więcej siły trzeba przyłożyć. Tak samo z hamulcami, wiekszy tłoczek w klamce, więcej płynu, mniej siły ale tłok w zacisku może dalej zawędrować (o ile nie napotka oporu bo po prostu dostaje więcej płynu. Jak dasz mniejszy tłok w klamce to na ten sam ruch klamki przypada mniej płynu, więc klocek mniej się wysunie ale możesz wytworzyć większe ciśnienie więc siłę hamowania. Klamka od HS33 plus zacisk od Julii, to odpowiednik klamki od v-ek (więcej linki wyciąganej to odpowiednik większego tłoka) połączonej z Canti, hamulec może być daleko od obręczy ale siły toto nima w ogóle.

#12
pewniakiem jest to ze dajac klamke od np luisy do hs33, hamulec jest 0,1, albo rower deba staje, albo nie hamuje wcale,i malenki ruch dzwigni potrzebny, a odwrotnie zakladajac klamke z hs33 do luizy, tloczek natychmiast dochodzil , ale sily zero, zakladalem i tak i tak, i takie sa efekty, oczywiscie skok tlokow w has 33, z klamka luisy jest mniejszy, ale to sie niveluje przez ustawienie odleglosci klockow od obreczy, w kazdym razie mniejsza o dywagacje naukowe, poprostu to nie dziala prawidlowo i ttyle, srednice tlokow jak i ich skok juz zostaly wyliczone w facie projektowania i nie sa zamienne

#13
W sumie same rozmiary tłoczka to nie wszystko bo w grę może wchodzić inna geomtria klamki, inna dźwignia. Średnica może być większa ale skok tłoczka mniejszy i większa dźwignia. Więc nawet klamki o identycznych tłokach mogą mieć różne charakterystyki (patrz servo wave w Shimano, dzięki zmiennemu przełożeniu dźwigni w klamce, zmienia się siła klamki/hamulca). Żeby być precyzyjnym trzebaby mierzyć nie średnice tłoczka tylko jego pojemność skokową.

#14
pewnie i tak tylko po co sobie robic dodatkowe zadanie, ja podaje z doswiadczenia konkretnie magure, dawalem klamke z luizyu do hs i odwrotnie i efekt jak pisalem, , a z ta pojemnoscia to tez chyba jest roznie, bo np klamka w xt 4 tloczkowym i 2 tloczkowym jest taka sama, a a zacisk ma inna pojemnosc ze wzgeldu na wieksza ilosc tlokow, mimo ze ich srednica jest mniejsza