#16
być może to już było, ale czy w mogulu i magu są te same uszczelki (olejowe oczywiście, kurzowych większość magów nie miała z tego co wiem)? dzięki
może nie jest to stricte Checker Pig, ale....focker pisze:Mam do Was pytanie.
Czy ktokolwiek z Was słyszał bądź ma jakiekolwiek materiały o dość specyficznym widelcu - Aitec-S?
A Bob Sticha? dla przypomnienia Czechosłowak mieszkający na początku lat 90 w Szwajcarii, z zamiłowania konstruktor, istotnie w roku 93 zaprezentował min wspomniany widelec Jego foto (pochodzące z katalogu Rowery Świata 93) być może jest najlepszym obrazem konstrukcji której poszukujesz - niestety bez wnętrzności...
Widelec amortyzujący w tych rowerach ma układ "upside-down", podobny do opracowanego przez Boba Stichę...
Niektóre wersje pierwszych Bomberów (wersje QR20) miały adapter pod tarczę oryginalnie demontowalny. Był przykręcony dwiema śrubami do mocowania wchodzącego w środek dolnych goleni (w goleniach były dwa otwory). Jeśli byłbyś zdeterminowany, możesz zadzwonić do Gregorio - może jeszcze mają jako części zamienne. Pozostanie Ci wtedy udydolić stare mocowanie, nawiercić otwory w odpowiednim miejscu (to będzie najtrudniejsze - najlepiej byłoby mieć oryginalnego Bombera na wzór) i zamontować mocowanie. Wiercenie może jednak wpłynąć na możliwość ewentualnych pęknięć, chociaż w "zwykłym" Z2 (nie Super Fly) ścianki goleni są dość grube, a podkładka od adaptera rozkłada równomiernie obciążenie. Ale zawsze jakieś ryzyko jest - żeby nie było.daglas pisze: Proszę o jakąś pomoc/podpowiedź gdzie i jak szukać oryginalnych adapterów, ewentualnie ludzi, którzy potrafią coś takiego profesjonalnie wykonać (tzn. sami wiedzą na czym zależy rowerzyście ).
Daglas
Moj model to Z1. Zakladam jednak, ze musi miec grube scianki, skoro wazy ponad 1800g.focker pisze: chociaż w "zwykłym" Z2 (nie Super Fly) ścianki goleni są dość grube, a podkładka od adaptera rozkłada równomiernie obciążenie. Ale zawsze jakieś ryzyko jest - żeby nie było.
A tak w ogóle - masz wersję z adapterem na obydwu goleniach, czy tylko na lewej?
Konstrukcja niby podobna do tej z Checkera, ale jednak zupełnie inna ;)skolioza pisze: A Bob Sticha? dla przypomnienia Czechosłowak mieszkający na początku lat 90 w Szwajcarii, z zamiłowania konstruktor, istotnie w roku 93 zaprezentował min wspomniany widelec Jego foto (pochodzące z katalogu Rowery Świata 93) być może jest najlepszym obrazem konstrukcji której poszukujesz - niestety bez wnętrzności
Znaczną część tych amorów mam w domu. Ale o części nawet nie słyszałem (np. Ice Professional czy Bergman)skolioza pisze:A z innej bajki:
magazyn Rowery z czerwca 1996 dostarcza porównania top 20 amortyzatorów autorstwa p.Leszka Sobieraja Materiał wart uwagi głównie ze wg na niespotykane często konstrukcje - min widelec Sygnowany przez Showę Z resztą zobaczcie sami ilu z nich nie znacie
OWMTBC dało nowe info Był tam prezentowany nowy magazyn (stricte dla retro-bikerów) w którym była replika teamowego Raleigha Tomaca Jak się okazało zdjęcia pochodzą z jednej z prezentacji na MTBR.comfocker pisze:Tioga - robiony przez Showa amor na którym w DH ścigał się John Tomac. Nigdy nie miałem w ręku- stąd chęć zbadania. Pewnie Mogul w środku.
Smar do amortyzatoró:Cypis pisze:Nawiązując do tematu -
właśnie rozmontowuje sobie RS Quadra '94 i zastanawiam się, jakiego smaru użyć.
W środku jest jakiś biały (w zasadzie teraz już szary :> )
mam pod ręką EP2 (litowy), Moly (czyli litowo-manganowy) i miedziany.
O ile kojarzę, elastomery (oryginalne, RS Kryptonics) mają jakiś problem z litem - co powinienem zastosować?
Przy okazji - firmowe gumy są w średnim stanie, co myślicie o łatwo ściągalnych:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32989
(jak toto pracuje widać na: http://www.youtube.com/watch?v=2jNj8W5x71c )
Powiedzmy sobie szczerze - Magura tego smaru nie produkowała, tylko nakleiła logo i odpowiednią cenę.focker pisze: A wracając do kwestii smaru w dużych ilościach ()