Re: SCOTT SPARK LTD 2009

#10
Dochodzą kolejne komponenty.
Tym razem trafiła się piękna grupa SRAM X-0
Sprzęt w naprawdę pięknym stanie, można powiedzieć że bez śladów używania.Kaseta z łańcuchem czyściutka.Przerzutka ma w jednym miejscu lekkie zadrapanie prawie nie widoczne.Manetki wyglądają jak nowe :shock:
Załączniki
20200103_124051.jpg

Re: SCOTT SPARK LTD 2009

#13
Dokładnie...gripy były by najlżejsze.Ale manetki są fajne, przyznam się że pierwszy raz mam je w ręce i to taki dzieło sztuki :) podobnie przerzutka. Głowna śruba alu regulacyjne też.Wózek blackbox full carbon. Śrubki wózka tytan jak też śruba do linki. Dzisiaj to poważę i zobaczymy jakie wyniki będą. Kaseta na pewno będzie cięższa niż xtr. W sumie jeszcze pozostał problem pedałów w miarę lekkich a nie za drogich

Re: SCOTT SPARK LTD 2009

#20
Jak bym chciał zrobić projekt na wagę, to bym chyba kredyt musiał wziąć ;-)
A tak na serio, to staram się żeby te komponenty były w miarę lekkie i kasowo przystępne. Do ogarnięcia pozostały jeszcze pedały
Później w czasie zacznę wymieniać śruby stalowe na tytanowe i aluminiowe

Re: SCOTT SPARK LTD 2009

#21
Napisałem do carbon-tech żeby mi wycenili uszkodzenia kierownicy i sztycy. Kierownicę chcę przedłużyć po 2 cm z każdej strony. A sztycę chciał bym dłuższą też o 2 cm.
Odpisali dość szybko, ale jak zobaczyłem cenę to prawie z krzesła spadłem... 800zł !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bez malowania.No więc podziękowałem na wstępie.
Co dalej?? trzeba będzie samemu ogarnąć temat :-x
Załączniki
20200119_143337 (1).jpg
20200119_143317.jpg

Re: SCOTT SPARK LTD 2009

#23
Wstępnie przymierzyłem się do ramy. W sensie założyłem korbę z pedałami i założyłem siodełko.Uszkodzenie sztycy polega na miejscowym pęknięciu carbonu od jażma siodła bo ktoś prawdopodobnie miał za wysoko wyciągnięty ten element. Wpadłem na pomysł żeby do środka sztycy włożyć tulejkę z tworzywa, którą sam sobie zrobię. Planuję aby do środka weszło tak z 5 cm a na zewnątrz 2 cm. Później po przymiarkach zobaczę jak to się ma do siebie i wtedy to już na kleju osadzę.Kierownicę zrobię w podobny sposób.Tylko że na razie znalazłem kawałek tworzywa w kolorze czerwonym :-/

Re: SCOTT SPARK LTD 2009

#24
Jak pisałem wyżej, u siebie w zbiorach znalazłem tylko czerwone tworzywo do obróbki.Ale wujek google prawdę ci powie,wiec poszukałem materiałów do toczenia.No i znalazłem aukcję na allegro.Materiał Ertacetal Poliacetal.
Kupiłem dwie średnice 25 i 40 mm w odcinku 50cm. Zapłaciłem 42 zł do tego jeszcze muszę poszukać jakiegoś dobrego kleju.
Załączniki
20200125_112025.jpg

Re: SCOTT SPARK LTD 2009

#26
Nic a nic .W sztycy chodzi mi o wzmocnienie samego komina. Zaciskając jarzmo nie uszkodzę ramy bo będzie trzymać tuleja którą zrobię na tokarce.Oczywiście nie będzie pełna tylko wytoczę ją w środku. Planuję ścianki po 5 mm.Jeszcze jak to osadzę na kleju to będzie bajka :)

Re: SCOTT SPARK LTD 2009

#27
Działam ze sztycą :-D
Wałek o średnicy 40mm wziąłem w obroty ;-)
Po obróbce zewnętrznej,wziąłem największe wiertło jakie miałem (24mm średnicy)żeby zrobić otwór.
Następnie pilnikiem do drewna musiałem ręcznie obrobić zewnętrzne powierzchnie, bo sztyca w środku jest owalna.
Zostawiłem 2,5 cm na zewnątrz na podwyższenie i teraz będę się dopasowywał z wysokością siodełka :)
Załączniki
20200129_112010.jpg
20200129_113541.jpg
20200129_114358.jpg

Re: SCOTT SPARK LTD 2009

#29
Tulejka kierownicy gotowa. Co się okazało, źle sobie zmierzyłem długość kierownicy...W sensie że zmierzyłem długość całkowitą i wyszło 58cm. Ale nie dawało mi to spokoju, no i miałem rację, z jednej strony tej urwanej brakowało 3,5cm. Po przemyśleniach wyszło że wyrwany kawałek miał w środku tulejkę aluminiową aby zamontować rogi, i ona właśnie miała taką długość :)
No więc rower będzie cięższy o 49 gram :lol:
Tulejkę ze sztycy wytoczyłem jeszcze mocniej i stała się bardziej elastyczna.
Załączniki
20200131_181953.jpg
20200131_182006.jpg

Re: SCOTT SPARK LTD 2009

#30
W związku z tym że dostałem wypowiedzenie w mojej pracy,muszę odłożyć na później projekt. Składam wszystko do kupy i odkładam malowanie i serwis amortyzatora i tłumika...
To co kupiłem wcześniej, będzie zamontowane i wyregulowane.
Doszła korba shimano xtr, tarcze formula oraz koła industry nine. O kołach jeszcze napiszę później. Tulejka w kierownicy jest już wklejona i obrobiona. Tulejka w sztycy pozostanie na razie bez kleju, dopóki wszystkiego nie dopasuję.
Pedały też już mam są to ritchey WCS TI
Załączniki
20200126_144153.jpg
20200126_144205.jpg
20200126_144756.jpg
20200126_144933.jpg