#16
Yo. Wygląda super! Pamiętam, jak będąc całkiem małym miałem katalog Wheelera (nie pamiętam z którego roku) i na rozkładówce był tytanowy bike z żółtymi naklejkami. A to był czas, kiedy Wheeler to był dla mnie szczyt szczytów, skutkiem czego mój oryginalnie czarno różowy Romet Atlas przyjął w drodze malowania barwy tytanowego Wheelera (i miał żółte cieniowane widełki z przodu i z tyłu). Takich rzeczy się nie zapomina...

#17
focker pisze:
Co do amora - udało mi się go kupić kilka lat temu po ludzku w Polsce. Nawet ie miał być montowany, tylko stać na honorowym miejscu, ale rama jak najbardziej zasługuje na taką biżuterię (a może amor na taka ramę ;). Jest perfekcyjnie wykonany a każdy detal to majstersztyk. Tytanowe są wszystkie śruby, piwoty, pokrętła tłumienia i elementy wnętrza. Sam system amortyzacji to MAG20 z tytanowymi tłumikami i zaworkami. Pamiętam z młodości, jak jeździł na nim Ned Overend. Próbowałem się dowiedzieć ile kosztował w 1994r, ale nie znalazłem takiej informacji. Musiał jednak kosztować więcej niż majątek. W standardzie był montowany w Spcialized'zie S-Works Carbon.
Dokładnie w S-Works Epic Ultimate. Dosyć rzadki okaz zarówno kiedyś jak i teraz właśnie ze względu na cenę która w istocie była kosmiczna. Kozacki jest też FSX bazujący na Judy.

#18
Judy FSX była robiona już pod szyldem Rock Shox'a, tylko z adnotacją "made by Specialized" czy coś takiego. Pierwszy Future Shock FSX był robiony pod logo Speca, choć środek miał Maga (i to Maga20, a nie znacznie nowocześniejszego i już od dwóch lat produkowanego Maga21).

Judy FSX można jeszcze czasem dostać na eBayu, ale są one zwykle w tragicznym stanie. O ile nie jest strasznie trudne zastąpienie najczęściej zatartych goleni prze podobne z SL'a, to bieżni już się nie dostanie, bo nie pasują te standardowe od Judy/SIDa/Pilota (takie ułatwienie życia przez speców od marketingu Speca). Więc o remoncie można zapomnieć, bo już w latach produkcji ciężko było od Speca kupić te bieżnie.

Ciekawe jest to, że Judy FSX była cięższa, mniej sztywna i dużo droższa od SL'a. RS miał jednak znacznie lepiej opanowaną technologię produkcji. Ale za to jak ten Judy FSX wygląda...
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#19
no jak na "składak" wyszło bardzo fajnie . nie jedna osoba chciała by mieć taki rowerek :)
co do osprzętu -to właściwie w ogóle nie mam zastrzeżeń -wszystko przecież pasuje
btw. fajny wieszaczek na przednią linkę przerzutki

#20
No to pierwszy test praktyczny zrobiony.
Rama jest bardzo zwinna i sztywna - wiele ram aluminiowych na których jeździłem mogłaby jej tego drugiego pozazdrościć. Nie powiem - bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło, bo po głosach na forum spodziewałem się rozlazłej kluchy. Wielki plus.

Geometria bardzo mi odpowiada - rama szybko i pewnie wchodzi w zakręty. Nie czuć mułowatości, czego się trochę obawiałem. Pewnie przy dłuższych wycieczkach może to trochę męczyć, ale właśnie taką geometrię preferuję.

Amortyzator praktycznie nie działa -wybiera tylko największe nierówności. Ale tego się spodziewałem - dużo jeździłem na Magu20 a i tego FSXa testowałem już wcześniej. Poza tym to jednak super ścigancki sprzęt. Zaskoczyła mnie niezła sztywność jak na tak filigranowe golenie.

Ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Super prowadząca się ramka.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#22
focker pisze:No to pierwszy test praktyczny zrobiony.
Rama jest bardzo zwinna i sztywna - wiele ram aluminiowych na których jeździłem mogłaby jej tego drugiego pozazdrościć. Nie powiem - bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło, bo po głosach na forum spodziewałem się rozlazłej kluchy. Wielki plus.
Ja tam nie wiem o co chodzi. Co prawda moje doświadczenie z tytanem sprowadza się do trzech Xizangów w różnych rozmiarach (w końcu dorwałem ten odpowiedni -18') ale z ręką na sercu mogę powiedzieć że jest to najlepiej jeżdżący hardtail wśród tych które miałem a miałem ich trochę, klasyków i nowej generacji, aluminiowych, stalowych i carbonowego Cube kilka lat temu.
I nikt, absulutnie nikt nie jest w stanie mnie przekonać że jego nadmuchiwany plastik jeździ lepiej tylko dlatego że jest 200 gram lżejszy. I nie mówię tutaj o ściganiu się ale o samej przyjemności z jazdy.

#23
Ja wcześniej z tytanem nie miałem do czynienia, więc się sugerowałem tym, co było na forum, między innymi tu:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... t=tytanowe

Na szczęście moje obawy się nie spełniły - rower świetnie się prowadzi, na co duży wpływ ma niezła sztywność.

Co do karbonu - jak dla mnie nadaje się tylko do gabloty w garażu (kiepskie doświadczenia), stal trochę za ciężka (z ramą Orłowskiego przeczącą tej teorii też niemiłe doświadczenia), alu bez polotu i robi kręgosłupowi kuku. Tytan jak dotąd dla mnie najlepszy - szczególnie, że od jakiegoś czasu się poważnie nie ścigam (ale na maratony się nada).

Na tyle fajnie jeździ się na tej ramie, że zastanawiam się nad obniżeniem Bombera z pomocą frezarki - to tak a propos tego, co Zimny pisał ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#24
FSX dobrze mu leży, plus tytanowe deltale dobrze się komponują z tytanową ramą . Myślałem że ten widelec poza Epic Ulitamate, ewentualnie jakimś Specem nigdzie nie zagra. Na pewno nie wyglądał by dobrze w żadnym z moich rowerów a tu nawet pasuje.

#27
Za wysoka?
Nic a nic.
Jest dużo niższa od Bombera przy tym samym skoku i świetnie się zgrywa z tą ramą.
Podkowa tylko idzie do wymiany, bo przez nią wideł jest wiotki jak mokra klucha.
A szkoda - bo śliczna jest. Ale dawca już kupiony.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#32
No dobra - skoro rower wystawiony do konkursu, to chyba wypadałoby zamieścić zdjęcia jego obecnego stanu. Trochę się pozmieniało - chyba na lepsze:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Więcej zdjęć lepszej jakości (także poprzednich cieleń roweru) tutaj:
https://picasaweb.google.com/1133552348 ... 36/Wheeler#
Ostatnio zmieniony 2016-04-22, 14:20 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#35
Na razie częściej jeżdżę na Endorfinie albo Kleinie - Wheeler czeka na nową podkowę do Judy, bo oryginalna jest wyjątkowo wiotka. Do niedawna dość często jeździłem tym rowerem, ale wtedy był jeszcze Manitou Pro. No cóż - Judyty trochę szkoda, więc nie wykluczam, że maniek wróci na swoje miejsce. Ewentualnie pierwotny FSX kiedy będzie mi się chciało zabrać za wymianę uszczelek.

Co do kolorów - ma być ich jak najmniej i kropka. Bardzo mnie drażnią czerwone elementy Judyty. Czerwone oryginalne pokrętła zostały zastąpione czarnymi (co wygląda znacznie lepiej w tym akurat rowerze), ale naklejek mi szkoda. Rower ma być ascetyczny i nie rzucać się w oczy. Swoją wartość ma pokazywać dopiero po głębszym przyjrzeniu się. Takie założenie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#36
szczerze? najpierw oddałem głoś na ten rower, a potem doszedłem do tego wątku. wystarczyło mi to że zobaczyłem zdjęcie profilowe w ankiecie, fajną korbę, amor, spójny kokpit, sztyca....i właśnie tutaj pasuje ta kolorystyka. jak piszesz dopiero ktoś kto dokładnie przyjrzy się temu projektowi dostrzega niezłe perełki. żadnego lajtingu, same sprawdzone części. ja bym sie nie bał go katować, chyba nie nadje się na powieszenie na ścianie, a bardziej do lasuuuuuuuuuuuuuuu!
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#37
No właśnie rower jest jak najbardziej do jeżdżenia.
Niestety - podkowa w Judy, jak to w FSX, ma małe pęknięcie. Przez to amor jest bardzo wiotki, a do tego boje się, że podkowa w końcu pęknie. Są więc dwie opcje - albo założę podkowę od Judy XC w miarę pasująca kolorystycznie, albo wróci na miejsce stary Manitou, z którym rower wyglądał tak:
Obrazek


jak dla mnie jedna i druga opcja są warte rozważenia -zobaczymy z czasem co zostanie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#38
Korzystając z pięknej pogody oraz urlopu, udało mi się zrobić kilka dodatkowych fotek Wheelera w świetle dziennym:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Więcej fotek tradycyjnie tutaj:
https://picasaweb.google.com/1133552348 ... 0477660994
i w prawo.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#40
Bomber jest zamontowany raczej w celu sprawdzenia, czy wszystko w nim działa po serwisie. Na długo tu nie zagości.

Aktualizacjo nie planuję - rower się ciągle zmienia, to taki żywy twór. Szkoda czasu na ciągłe opisywanie co się w nim zmieniło. Całokształt roweru będzie widać w zdjęciach z wypadów.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#41
Wheeler przeszedł małą metamorfozę i obecnie wygląda tak. Chyba to jest wersja ostateczna :) Szczególnie się cieszę,że udało mi się dorwać zaciski Kore i pancerze SLR. Z kolei Kubie84 bardzo, bardzo dziękuję za pomoc z naklejkami. Cieszą też tytanowe osie pedałów Specialized, tytanowy suport KSS i kaseta m900 12-32.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-04-06, 17:55 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#42
Piękny teraz jest... z resztą zawsze był. Ta korba Syncrosa dodała mu tego co trzeba... tzn. napisy :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900