#20
Fakt, mają klocki na trzpienie, czy jak to się tam nazywa.

Klasycznych v-ek się już naustawiałem przez pół życia (z grubsza serwisuję rowery członkom rodziny, a rowerów u nas sporo) i mam już ich dość. Chętnie przypomnę sobie więc jak to drzewiej bywało :)

Lubię homogeniczne grupy osprzętowe i celowałem w kompletne stx RC. Jednak trafiły się te klamki LX, praktycznie nówki za jakieś 25zł, więc wpadły do koszyka. Manetek stx RC z kolei nie mogłem za cholerę znaleźć nigdzie (poza wciąż wiszącą aukcją na allegro, gdzie za same manetki sprzedawca chciał 200zł...).
Stanęło zatem na gripach SRT600, bo też wpadły tanio w ładnym stanie i dodatkowo nigdy nie miałem gripów w górskim rowerze. Więc będzie taki trochę mix. Zobaczę wstępnie jak to ze sobą gra i w razie konieczności będę szukał dalej.

#22
Z manetkami stx rc jest tak, ze tylko bodaj jedna ( o 8 speed mowie ) ma logo stx rc a dwienajmniej inne nie mają nic napisane. Po symbolach trzeba patrzec. Mialem v i deore lx i stx rc i poza bardziej upierdliwym ustawianiem klocka są minimalnie mniej sztywne, a więc slabsze. Chyba głównie przez mocowanie klocka. Klamki stx rc są jeszcze krótsze niz bl-m600 i są fajne, choć raczej na jeden palec. Widziałem ostatnio na olx za małe pieniądze.

#23
Ponieważ cenię sobie wizualną spójność, nie wykluczam, że na kierownicę trafi kiedyś komplet STX RC.
Ale póki co, ograniczam koszty, zachowuję to, co mam i szukać będę już tylko brakujących części.

Właśnie upolowałem fajne siodełko SMP z lat 90'tych z prawdziwą skórką i żółtymi akcentami :)

#24
Akurat te klamki (podobnie jak całe hamulce) początkowo nie były przypisane wyłącznie do grupy LX. One katalogowo były przypisane do dwóch grup - zarówno do LXa jak i STXa RC. Nie ma na nich żadnych oznaczeń grupy właśnie z tego powodu. Dopiero później pojawiły się klamki/hamulce STX RC jako przypisane do tej konkretnie grupy. Więc tutaj nie musisz się zbytnio przejmować, choć dla purystów faktycznie rocznikowo lepiej pasowałyby hamulce m600 albo klamki STX RC:)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-10-19, 13:47 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#25
SoloTM pisze:Z manetkami stx rc jest tak, ze tylko bodaj jedna ( o 8 speed mowie ) ma logo stx rc a dwienajmniej inne nie mają nic napisane. Po symbolach trzeba patrzec. Mialem v i deore lx i stx rc i poza bardziej upierdliwym ustawianiem klocka są minimalnie mniej sztywne, a więc slabsze. Chyba głównie przez mocowanie klocka. Klamki stx rc są jeszcze krótsze niz bl-m600 i są fajne, choć raczej na jeden palec. Widziałem ostatnio na olx za małe pieniądze.
Dziś widziałem manetki stx rc 3x8 na alle za 7 dyszek.

#26
Jestem niestety purystą, i mimo, że bardzo mi się podoba obecny kokpit, może on mi finalnie przeszkadzać :) Pożyjemy, zobaczymy.

A co do oferty z alle, to klasyka gatunku: szukam czegoś usilnie, nie znajduję przez długi czas, więc poddaję się i zmieniam koncepcję, a 2-3 dni później znany portal aukcyjny i pokrewne puchną od ofert :D
Życie...

#28
SoloTM pisze:Z manetkami stx rc jest tak, ze tylko bodaj jedna ( o 8 speed mowie ) ma logo stx rc a dwienajmniej inne nie mają nic napisane. Po symbolach trzeba patrzec. Mialem v i deore lx i stx rc i poza bardziej upierdliwym ustawianiem klocka są minimalnie mniej sztywne, a więc slabsze. Chyba głównie przez mocowanie klocka. Klamki stx rc są jeszcze krótsze niz bl-m600 i są fajne, choć raczej na jeden palec. Widziałem ostatnio na olx za małe pieniądze.
Mam te manetki i nie ma loga stx rc. W ogóle wyszło fajnie, bo kupiłem je jako uszkodzone (8s), co tam... ryzyk fizyk. Okazłao się że tylko były do przeczyszczenia :)

#32
Szybka ankieta: widzielibyście tu widelec w kolorze ramy, czy w kolorze napisów na niej? :)

Właśnie dogaduję szczegóły z kolegą, który mi to będzie malował.

Rama będzie pociągnięta podkładem + lakierem w uszkodzonych miejscach, a potem klar na całość. Ponoć z doborem odcienia nie będzie problemu, więc może jednak wideł żółty?

#36
Rozumiem, nie wiedziałem.

Bardziej chodzi mi o zasadność pójścia w rozwiązanie z epoki i trzymanie się napędu IG, czy raczej może w nową kasetę i łańcuch w systemie HG.

A inaczej: jeśli kupiłbym tę kasetę i łańcuch, po jakimś czasie łańcuch musiałbym wymienić - siłą rzeczy na HG. Jak łańcuch HG zagra z kasetą IG?

Gdybym poszedł w stronę dzisiejszego HG, jedynym dylematem byłaby kompatybilność nowego łańcucha z korbą STX RC - a to podobno gra.

Ten sprzedawca ma też kasetę LX 8-rzędową. Może lepiej coś takiego?

Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że to ma być rower do jazdy - a nie do oglądania (co oczywiście nie zmienia faktu, iż prezentować się godnie też musi :))

#38
Ale to jest kaseta HG. A łańcuch IG.

Ale z drugiej strony w rozpisce zbooy'a te kasety hulały domyślnie na łańcuchach IG - dlaczego?

Czy to znaczy, że kompletując retronapęd mam w ogóle nie przejmować się tymi oznaczeniami? Czy jednak któraś z tych kombinacji ewidentnie nie zadziała?

#39
bimbrownick pisze:Ale to jest kaseta HG. A łańcuch IG.

Ale z drugiej strony w rozpisce zbooy'a te kasety hulały domyślnie na łańcuchach IG - dlaczego?

Czy to znaczy, że kompletując retronapęd mam w ogóle nie przejmować się tymi oznaczeniami? Czy jednak któraś z tych kombinacji ewidentnie nie zadziała?

Możesz mieszać dowolnie, w normalnym użytkowaniu nie odczujesz różnicy.
Lodzermensch

#40
Co rozumiemy tu przez normalne użytkowanie?
Ścigać się na tym rowerze nie będę, ale znam siebie i wiem, że pierdolca dostanę, jak nie będę w stanie perfekcyjnie wyregulować napędu :)

Inna sprawa: delikatnie rozważam zakup opon Panaracer Dart & Smoke w wersji compe i wykończeniu skinwall. Pasują mi bardzo do projektu, ale wyjdą drożej, niż w moim maratończyku :(
W DE do znalezienia w sensowniejszych cenach niż u nas. Mowa o nówkach.

Good idea?

#41
Wyregulujesz perfekcyjnie na każdym o ile umiesz oczywiście. W IG były inne nacięcia na blatach i łańcuch też miał inne prowadzenia niż w HG ale jakby mi ktoś zawiążał oczy to nie rozpoznałbym różnicy czy jest IG-IG czy IG-HG.
Lodzermensch

#44
blaty kasety IG były nacinane rampami z obu stron, i były cieńsze. Łańcuch IG jest o kilka dziesiątych mm cieńszy - by lepiej skakał po tych obustronnych rampach.
w praktyce - bez znaczenia, jako fan cieniowanych kaset stx IG (tych 7 sp) w wielu rowerach pędziłem na nich łańcuchy HG i IG i nie widziałem różnicy. Żeby było śmisznij, to najlepiej chodziły na SRAM PC-870 :-)
EDIT: nigdy natomiast nie próbowałem wariantu odwrotnego - czyli łańcuchu IG na zębatkach HG, bo ich ni mom i nie lubię. Tak na chłopski r, to mogą być problemy właśnie ze względu na zbyt wąski łańcuch IG...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#45
W obliczu takiej sytuacji chyba postawię na kasetę HG51 i jakiś sensowny dzisiejszy sramowski lub shimanowski łańcuch 8s.

Chcę, żeby rower prezentował się godnie i epokowo, ale jednocześnie żeby śmigał i żeby nie było mi szkoda elementów napędu. Zwłaszcza, że będę czasem ciągnął przyczepkę (niestety nie retro :D ) z potomkiem.

Reszta elementów będzie już z epoki. A i Panaracery Dart/Smoke może uda się na prezent gwiazdkowy od żony wyciągnąć :)

Szukam jeszcze sensownej sztycy 27,2 - srebrnej, najchętniej kutej (lub po prostu jednoelementowej, jak stare wygięte pod siodełkiem Ritchey'e) z jakimś ładnym mocowaniem. Z offsetem ze 2cm. Póki co nic sensownego nie widzę.
cron