#47
Pierwotne założenie było takie, żeby założyć Conti RK, względnie XK. Ale potem doczytałem o Dart/Smoke i się zakochałem...
Ciężko będzie pogodzić 100% retro-look z funkcjonalnością :( Rzecz do przemyślenia.

A łańcuch to najpewniej będzie jednak Connex 808. Na kasecie HG51.

Do znalezienia pozostaje więc już tylko sztyca.

#49
Pytam, bo od tego jest to forum, jak mniemam.

Przy okazji składania każdego starego grata rodzi się mnóstwo wątpliwości, które pomocne dusze z forów takich jak to mogą pomóc rozwiać.

Ale nie znaczy to przecież, że mamy się trzymać w 100% zadanych wytycznych - wszak to nasze projekty, a nie "forumowe".

A Connex jawi się jako łańcuch bardzo niepodatny na rozciąganie i napęd na dłużej pozostanie bezobsługowy (pomijam oczywiście czyszczenie i smarowanie). I fajnie współpracuje z kasetami od Shimano.

Amen.

#50
Twoje zdanie jest ugruntowane od samej podstawy jego istnienia, to jakbym zjadł kremówkę i pytał się jaki będzie miała smak jak ją zjem . . .

Ludzie mają różne swoje zdania, w internecie najczęściej 80 % porad jest z dupy, a niestety Shimano pracuje ze sobą najlepiej.

Ostatnio spotkałem się z poradą . . . gościu jak chcesz zciągnąć korbę z pakietu to wal w nią od środka młotkiem . . . i klient pyta się mnie czy mam odpowiednio duży młotek żeby walić . . .
www.velotech.pl

#52
Coraz więcej gratków mam już w ręku.
Zostały już tylko opony, kaseta, łańcuch chwyty i olinowanie/opancerzenie :)

No i lakierowanie ramy i wideł się przedłuża.
Załączniki
ct.jpg

#54
Klamki STX RC zamówiłem w piątek :) Trochę taniej i na oko ładniejsze - chociaż jakaś polerka na pewno będzie potrzebna.

Idziemy zatem w homogeniczne STX RC - z wyłączeniem manetek (będą na próbę gripy SRT600), piast (LX563/565), no i kasety i łańcucha, które będą współczesne.

#56
Podobnie, jak na moim zdjęciu kokpitu, gdzie siedzą BL-M600, trzeba będzie zachować dystans ok 0,5 cm między klamkami, a manetkami.
Wiem, że STX RC są minimalnie krótsze od tych LX/DX więc będę musiał przetestować to w boju.
Jak się nie sprawdzi, poszukam rapidów STX RC.

#57
są bardzo krótkie.
Klamki, które są idealne pod manetki obrotowe mają specjalny kształt i były też dawniej produkowane, choćby przez DiaCompe.
Załóż zwykłe manetki albo klamki inne, w tym przypadku hamując masz całą dłoń na manetce i 1 palec do hamulca , jak dobrze pójdzie może dwa.
www.velotech.pl

#59
Jak Ci nie podpasują to zapoluj jednak na rapidy lx-a sl-m569. Działają lepiej niż stx-rc ( stx rc jak alivio chodzi, bardziej tępo, twardo) Gdy kiedyś zmieniłem na stx rc z lx-a to poczułem różnicę na minus ( nie jakaś przepaść, ale wyraźnie zauważalna )

#61
Dziś dostałem podkładkę dystansową 1-calową.

Każdy, kto z jakiegoś powodu uparł się, że złoży rower na calowym aheadzie przechodził przez męki poszukiwania sterów, amorów, podkładek i wsporników calowych. Ja uzbierałem już wszystko :)

Pamiętam, że już w okolicach 99 roku, kiedy przerabiałem poczciwą giancinę na ahead, miałem ogromny problem z częściami. Teraz jest niby łatwiej, bo internety i w ogóle, ale i części coraz mniej.
Załączniki
46426145_995452107324057_1288971933806755840_n.jpg

#63
:)
Z podkładką i tak poszło mi najłatwiej z tych wszystkich części, a i kosztowała całe 4,90 :D

Ale na przyszłość się odezwę.
Bo jakiś czas temu zacząłem podejrzewać, a teraz jestem już pewien, że jak złożę tego grata, wezmę się za kolejnego :(

#66
Ja wtedy powiedziałem sobie: nigdy więcej!
Składając kolejny rower w tym samym roku byłem szczęśliwy, ze wszystko do siebie pasuje i wszystko idzie łatwo dostać.

A 20 lat później znowu bawię się w 1"... Życie :D

#68
Ano. Na gwint zawsze trochę łatwiej.
Mój Gary był w oryginale na gwint, ale ponieważ to rower z 98 roku, to jednak bardziej właściwym widzi mi się ahead. Zwłaszcza, że osprzętowo będzie to solidny średniak.

Następny w kolejności projekt to będzie coś sprzed 95 roku, czyli na kantach i prawdopodobnie gwincie. Wszystko zależy od tego, jaką ramkę uda się upolować.

Choroba postępuje...

#70
Przyszły klamki STX RC. Wbrew moim obawom mają identyczna długość jak BL-M600. Wiem, że kontrowersyjne jest zestawianie ich z gripami, ale "na sucho" do moich długich paluchów to pasuje. Łapię klamki dwoma palcami nie hacząc specjalnie o grip. Niebawem sprawdzę to w praniu, może jeszcze w tym roku :)
Załączniki
47168039_2208522799472477_8024823492639719424_n.jpg

#72
No proszę, pamięć jest zawodna, najpierw ( krótko ) miałem kiedyś bl-mc40 później bl-m600 i wydawało mi się, że stx rc były krótsze ;) a okazuje się, że nie ;).

#73
o ile grupę STX RC uważam że jedną z ładniejszych grup Shimano tak te klamki i manetki 8s to jakiś karkołomny krok w tył...nawet stare Altusy A10 A20 były ładniejsze i pewnie lepsze materiałowo i technologicznie

#74
O ile manetki nie porywały, bo było to praktycznie to samo co Alivio, to klamki nie są złe. Ale jakościowo jednak sporo im do BL-M600 brakuje. To była jednak dosyć budżetowa grupa, odpowiednik dzisiejszego Deore. Inna sprawa, że jej komponenty okazały się być dość trwałe i krążyła gdzieś miejska legenda o tym, że Shimano celowo ją uwaliło, bo hajs gdzieś tam się przestawał zgadzać. Ile w tym prawdy - nie wiem.

#75
Taka ciekawostka. Porównaj sobie manetki STX RC z 1997 r. i klamkomanetki z tego samego roku (pod kanty). Kalmkomanetki to Rapidfire SL i jakością działania bliżej im do XT niż do Alivio. Pięknie, precyzyjnie pracują. Z kolei manetki solo to Rapidfire Plus - mechanizm Alivio, rak precyzji. Generalnie morderstwo. Zawsze mnie śmieszyła ta różnica w ramach tej samej grupy.
Co ciekawe - identycznie sprawa wyglądała w Deore LX, gdzie manetki choć odrobinę lepsze, nadal były w systemie Rapidfire Plus i precyzją nie grzeszyły. Klamkomanetki pod kanty były natomiast już w systemie Rapifire SL i pracowały mega precyzyjnie. Tylko kto wtedy kupował klamkomanetki pod kanty? :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .