#93
Bart pisze:U mnie nawet jak stoi to jeździ :-P
Ech ... czyli twoim zdaniem moje sprzęty tylko stoją :-> :?:
Gdyby twoim rowerom zaserwować takie stanie jak moim to by w końcu poczuły co to jest prawdziwa jazda 8-)

#95
Bart pisze:Gdybym miał tyle rowerów, to na pewno któryś byłby 29erem. Wszystko na jedno kopyto. Nudy Panie... :-x
Może i nudy ale jestem staromodny i sentymentalny 8-)
Nie wymienię roweru na nowy tylko po to żeby zgodzić się z marketingiem jakie to jest o niebo lepsze itp.
Gdybym się spinał na jakichś maratonach czy zawodach XC to bym zrobił rower na 29 full o wadze 10 kg albo sztywniaka 9 kg ale to mi zupełnie nie potrzebne.
Dawno już nigdzie nie startowałem i rzadko się zdarza żeby ktoś mnie objechał nawet na dużym kole.
Może oni po prostu nie jeżdżą niczego trudniejszego bo im się nie chce :-x :-( :?:

#99
Tak to wygląda obecnie.
I chyba nie mam już czego wymieniać ... może po za śrubami na tytanowe bądź alu :->
Ciekawostką jest sztyca , która pomimo swojej astronomicznej ceny jest ... wyklejanką.
Aluminiowy szkielet powleczony karbonem.
Niesamowite jest jarzemko - jeszcze się nie spotkałem z tak potężnym w żadnej innej sztycy!
Załączniki
IMG_20181010_155948.jpg
IMG_20181010_155935.jpg
IMG_20181010_155918.jpg

#102
skolioza pisze:ze ściganckiego przecinaka za wszelką cenę chcesz zrobić rower enduro...
Skolioza ... i ty przeciwko mnie!? :->

Ten rower nigdy się nie nadawał na ściganta ... to wszystko mit!
Konstrukcja jest miękka jak moja dzisiejsza kupa.
Dlaczego ? Bo jak na swoje czasy rama była zbyt lekka i wszystko pracuje na połączeniach!
Ze Scale to nie ma szans ... żadnych bo energia zawsze ucieka nawet gdy jest zablokowany.
To jest komfortowy wyprawowy full i takim go stworzyłem.
Mogę nabyć FOX'a , który będzie miał 120 i wagę niższą o ponad kilogram tylko po co ?
Pracą nigdy nie przebije Shivery , która wymiata jeśli chodzi o ten parametr.
Rower i tak jest szybki bo mam w nim same zajebiste części a co najważniejsze koła - 1450 gram.
Jak będzie przymus to obniżę widelec za pomocą blokady ETA i geo będzie powalone do podjazdu.
Skolioza wątpię żebyś jeździł poważniej na tej ramie bo jak masz ją ustawioną pod swoją wagę to zawsze buja , chyba że zrobisz z niej tępego muła ustawiając tłumienie jak dla downa :roll:
Jeśli tłumienie jest zgrane z szybką pracą przedniego widelca to zawieszenie cały czas pracuje nawet na równym asfalcie.
W terenie to jest po prostu Mercedes S klase.
Tak miało być i jest.
Może jak kiedyś wpadniesz do mnie to ci dam się przejechać , wtedy zmienisz zdanie :-)
Ostatnio zmieniony 2018-10-10, 22:08 przez hit00r II, łącznie zmieniany 1 raz.

#106
Bart pisze:
hit00r II pisze:
Bart pisze:Katastrofa ten przedni amortyzator :-x
Ech ... a widziałeś takowego kiedykolwiek na żywo ?
Na czym opierasz swoją opinię ?
Wizualnie nie pasuje. Po prostu szpeci ten rower.
Jesteś jedynym , który tak stwierdził :-) co mnie niezmiernie cieszy.
Ja sam na początku byłem nastawiony sceptycznie ale po założeniu na żywo wygląda kozacko :lol:
Oczywiście wcześniejszy Pace pasował jeszcze lepiej ale cóż ... nie nadawał się więc powrócił do Scale'a.

#107
DOMAN pisze:Hicior, RAC jest tym czego potrzebujesz, szkoda, że taki drogi.
Ale RAC jest o wiele mniej sztywny niż Shiver SC ( który tym parametrem nie grzeszy z racji konstrukcji ).
Po za tym dysponuje jedynie setką skoku więc jest niższy.
Kolor czerwony pomijam bo to oczywiste że by się gryzł z resztą :-x

#108
Teraz wyglada dobrze. Widelec pasuje jak ulał. Mostek 100 i bedzie wizualnie 100 procent.
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,

#109
Retromen pisze:Teraz wyglada dobrze. Widelec pasuje jak ulał. Mostek 100 i bedzie wizualnie 100 procent.
Setki nie założę bo obecnie jest 70.
Rower sporo się skrócił bo sztyca nie ma offsetu a kierownica posiada specyficzne gięcie do tyłu.
Ścigać się tym w maratonach nie będę więc zostanie tak jak jest - wygodna pozycja.
Ot taki sprzęt wyprawowy , którym 70 kilometrowa rzeźnia w terenie aż tak mnie nie zmęczy niż gdybym jechał jakimś sprzętem skonfigurowanym pod ściganie.

#110
hit00r II pisze:Rower sporo się skrócił bo sztyca nie ma offsetu a kierownica posiada specyficzne gięcie do tyłu.
pamięta ktoś taką Endorfinę z OLX za grube siano, chyba nawet z Jeleniej, sprzed gdzieś 1,5-2 lat, która została przerobiona na podobną modłę jak chodzi o wygodną pozycję? tak właśnie kojarzy mi się teraz ten rower - na siłe wpajanie mu charakteru, którego nie ma...
Czy na Sparku jeździłem wystarczająco nie wiem, jeździłem na tyle by wyrobić sobie o nim jakieś zdanie - ale i tak najfajniej jeździł z zablokowanym damperem (jak każdy full z resztą :-D)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#112
DOMAN pisze:Hit, to mi właśnie o to chodzi, że RAC jest niższy. Dla mnie geometria jest ważniejsza niż wygląd ;-)
Z niższym widelcem ma skopaną geometrię i to jest główny powód dla którego nie mam w nim Pace'a.
Pisałem o tym wcześniej.
Skolioza ... katowanie tego roweru z zablokowanym damperem to bezsens bo można uszkodzić ramę.
I mój rower ma się zupełnie nijak w porównaniu do tamtego gównianego Endorfina o którym wspomniałeś.
Tamten rower był złożony na sztukę i nic w nim nie pasowało.

#113
Czyli ludzie ze Scotta popełniali błąd wkładając do sparków niższe amortyzatory niż twój shiver, bo wtedy jest zła geometria i ta banda idiotów nawet w wersji team tak robiła!? Dobrze, że poprawiłeś ich błąd w swoim egzemplarzu. Muszę pomyśleć nad leftym supermax do swojego scalpela.

#114
DOMAN pisze:Czyli ludzie ze Scotta popełniali błąd wkładając do sparków niższe amortyzatory niż twój shiver, bo wtedy jest zła geometria i ta banda idiotów nawet w wersji team tak robiła!? Dobrze, że poprawiłeś ich błąd w swoim egzemplarzu. Muszę pomyśleć nad leftym supermax do swojego scalpela.
No właśnie tak było bo w późniejszych modelach montowano do tych ram widelce ze skokiem 120 mm.
Myślałem jeszcze żeby mu zaaplikować FOX'a 120 srebrnego bądź czarnego ale dla tego jednego kilograma mniej to chyba nie ma sensu zwłaszcza że będzie chodził słabiej od Shivery :-/

#115
Team w dalszym ciągu miał niski widelec, Dt swiss. Poza tym mam jakieś dziwne przekonanie, graniczące z pewnością, że ramy te późniejsze miały inne kąty niż twoja i dlatego wkładali wyższe widelce.

#116
DOMAN pisze:Team w dalszym ciągu miał niski widelec, Dt swiss. Poza tym mam jakieś dziwne przekonanie, graniczące z pewnością, że ramy te późniejsze miały inne kąty niż twoja i dlatego wkładali wyższe widelce.
Wiesz jak to jest z tymi powalonymi teamami.
Nie miały innych kątów ... jedynie malowania były inne.
Prawdopodobnie zmieniono coś w geometrii w nowszym modelu ale tam rama była zupełnie przeprojektowana.
Wyższy wideł to nie tylko mój wymysł bo znajomy , który jest mechanikiem rowerowym od 20 lat też doszedł do tego wniosku - patrz jego czerwony spark 10 , którego foto zamieściłem wcześniej.
Wcześniej miał SID'a i było za nisko.
Nie wiem czy mój Pace pomimo hipotetycznego skoku 100 mm jest niższy niż SID.
Ale mniejsza o to , teraz jest zajebiście , tak jak sobie wymarzyłem i rower spełnia moje oczekiwania w 100%.
Nawet udało mi się nim dzisiaj zjechać CAŁY endurowy singiel z Odrodzenia czego się nie spodziewałem!

Re: Scott Spark 20 2007

#117
Ponieważ ostatnio posucha w dziale ... pora zaprezentować porządny sprzęt już po zmianach 8-)
Amor od Pace'a wrócił , sztyca , kierownica i mostek zamontowane.
Z przodu opona X-King żeby aż tak się nie bać terenu.
Czarne śruby do zacisków oraz innych rzeczy - żeby mniej świeciło :lol:
Wywaliłem manetkę od dampera bo prawie jej nie używałem a zawsze to kilka gram mniej no i lepszy wygląd.
Waga w tej konfiguracji 10.3 kg więc tragedii nie ma ;-) na moje potrzeby to nawet lżej niż potrzebuję.
Ostatnio zmieniony 2019-03-17, 16:52 przez hit00r II, łącznie zmieniany 1 raz.