Krótki suport na kwadrat - a dobór korby

#1
Witam!

Posiadam korbę lx fc m 570 – do niej suport o długości 110mm – chodzi w miarę w porządku wszystko
Napaliłem się na nieprodukowane suporty XT un 72 – więc je zakupiłem ale o długości 107 mm (wiem ze one były produkowane do tych starszych korb lx seria 560-lub XT -739
Kiedys rozmawiałem z serwisantem – powiedziął mi że nawet do rowerów mtb mocował suporty 103 mm i nie było problemu
Znowu inna osoba na innym forum napisała mi że przednia przerzutka może nie przerzucać prawidłowo biegów-może chyba być problem szczególnie z najniższa zębatką
W sumie i tak najwięcej uzywam przedniej największej i ewentualnie środkowej zębatki

1)Czy suport xt un 72 –mufa 68 –długośc 107 mm podejdzie bez problemu pod korbę lx fc m 570 –lub pod korbe XT fc m 750 (korba na kwadrat)

2)czy przednia przerzutka będzie bez problemu przerzucała biegi

Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam!

#2
Suport 107 będzie pasował, korba ocierac o nic nie będzie. Ja mam fc-m750 i suport 110,5 bb-un72. Korzystam głównie ze środkowego blatu, duży i mały w podobnym stopniu. Do czego zmierzam, linia łańcucha, czyli odległość pomiędzy środkiem mufy a średnią zebatka korby. Dla suportu 113 mm będzie to 50 mm ( polecane właśnie dla osób korzystających głównie ze środkowego oraz dużego blatu ) dla suportu 110 mm będzie to 47,5 mm dla korzystających mniej wiecej ze środkowego. Jeśli zalozysz oś 107 to linia łańcucha będzie 46 mm, czyli najbardziej odpowiednia dla malego i środkowego blatu. Chodzi o przekoszenie lancucha. Jeśli dasz suport 107 i będziesz jezdzil 44 z przodu a z tylu male koronki, że o lancuch będzie szedł pod trochę większym kątem. ( najbardziej będzie to jednak zauważalne dla 32x11, a tego przełożenia np. ja dość często używam) Szybciej sie zuzywal napęd. ( nie wiem o ile szybciej, może pomijalnie, może dużo szybciej ) Przerzutka przednia musi być do takiego suportu typu down swing. Top swing nie przyjdzie tak blisko ramy, żeby dobrze zrzucać na najmniejszą koronkę. Problemów z regulacją nie powinno być.

#3
no niesetety przerzutki posiadam typu top swing i najwiecej raczej uzywam przedniej zebatki 44 zęby
nie moge zrozumieć z tym szybciej zuzywajacym sie łańcuhem- skoro teraz produkuja -przód jedna zębatka -tył 12-rzędowa kaseta-tam jest dopiero przekos!!

#4
Tzn jeśli chodzi o przednią przerzutkę to 100 % pewności nie mam, ale kolega ma authora z korbą fc-m570, przerzutka przód fc-m570 ( top swing ) oś 110 i problem był przy zrzucaniu na najmniejszą. Podpilowałem plastyk czarny na spodzie przerzutki i to rozwiazało problem. Przy 107 ( u niego ) musiałby być down swing. Nie wiem czy tylko u authora taki problem występował ( drugi kolega z ramą author vision miał ten sam problem ) czy w innych ramach również. Nie pamiętam czy mieli średnicę ramy 31.8 czy 34,9 o ile to ma znaczenie. ( ja mam 31,8 i fd-m751 ). Dodam jeszcze, że najbardziej jestem zadowolony mając suport 110,5, że na środkowej koronce z przodu nic mi nie ociera, czy mam 32x11 czy 32x32. Możliwe, że przy 107 mm ocierałoby minimalnie przy 32x11, ale pewności nie mam. ( w sensie, że albo ocierałoby 32x32 albo 32x11 w zależności jak wyregulujesz ) Właśnie wróciłem z przejażdżki i przyglądałem się raz jeszcze linii łańcucha. No i ja to mały pikuś jestem jeśli chodzi o doświadczenie, są tu znaczenie lepsi, może Skolioza nowe światło rzuci albo ktoś inny.

#7
1) a jak porównać suport xt bb un 72 do xtr bb un 90 po względem wytrzymałości

2) jaie mniej wiecej przebiegi mozna osiągnąć na suporcie xt bb un 72-jeżdząc głównie szosa

Gdzieś wyczytałem że suport xt bb un 71 szybciej łapały luzy

#8
Alosa pisze:1) a jak porównać suport xt bb un 72 do xtr bb un 90 po względem wytrzymałości

2) jaie mniej wiecej przebiegi mozna osiągnąć na suporcie xt bb un 72-jeżdząc głównie szosa

Gdzieś wyczytałem że suport xt bb un 71 szybciej łapały luzy
1. gdzie wyczytałeś jak powtarzasz głupoty ? w końcu 71 czy 72 zastanów się .
2. przebiegi w latach są mierzone najczęściej, mnie za starych lat nie udało się załatwić nawet 52 :lol: no chyba ze wodę wlejesz do łożysk.
www.velotech.pl