Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Jest to mój pierwszy post.
Posiadam rower Trek model 6700 prawdopodobnie z 2001 roku.
Ogólnie chodzi bez zarzutu po za tym, że coś trzaska w amortyzatorze (sprężyna?).
W związku z tym, że nie posiadam fachowej wiedzy, chciałem podpytać was czy można (warto) upgradować ten rower? Czy nie będzie problemu z zakupem do niego nowych części (amortyzatora)?
Poniżej przesyłam link do dokładnie tego samego modelu:
https://www.ebay.com/itm/2001-USA-handm ... SwImRYYU8P
Dołączam również zdjęcie mojego Treka.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
#2
Cześć, rower przyzwoity, może warto przeserwisować amortyzator a nie go wymieniać? Miał kiedyś robiony serwis?
Lodzermensch
#3
Dzięki za szybką odpowiedź.
U mnie nie miał, wcześniej nie wiem kiedy (kupiony jako używany). Wymieniłem opony, zrobiłem ogólny przegląd w serwisie, w sumie nie wiem dlaczego tego amortyzatora nie przejrzeli. Kupiłem niedawno nowego crossa (Kellys) z niższej półki na wycieczki z dzieckiem i przy Treku wygląda jak kupa złomu, stąd decyzja, że Trek zostaje.
A jak z wymianą w przyszłości takich rzeczy jak przerzutki, suport, amortyzator itp? Nie będzie problemu? Jest kompatybilny z obecnie produkowanymi częściami?
Pytam dlatego, że nie chciałbym się zaskoczyć jak coś się posypie i nie dostanę części
U mnie nie miał, wcześniej nie wiem kiedy (kupiony jako używany). Wymieniłem opony, zrobiłem ogólny przegląd w serwisie, w sumie nie wiem dlaczego tego amortyzatora nie przejrzeli. Kupiłem niedawno nowego crossa (Kellys) z niższej półki na wycieczki z dzieckiem i przy Treku wygląda jak kupa złomu, stąd decyzja, że Trek zostaje.
A jak z wymianą w przyszłości takich rzeczy jak przerzutki, suport, amortyzator itp? Nie będzie problemu? Jest kompatybilny z obecnie produkowanymi częściami?
Pytam dlatego, że nie chciałbym się zaskoczyć jak coś się posypie i nie dostanę części
#4
Nie znam się na serwisie amortyzatorów ale jeśli nie było go wcale do lat to na bank trzeba go zrobić. Jak przestanie hałasować to zostanie jak nie to wymienisz bez problemu. Inne cześci też ale jeśli działa to nie kombinuj w/g mnie.deejaymikro pisze:Dzięki za szybką odpowiedź.
U mnie nie miał, wcześniej nie wiem kiedy (kupiony jako używany). Wymieniłem opony, zrobiłem ogólny przegląd w serwisie, w sumie nie wiem dlaczego tego amortyzatora nie przejrzeli. Kupiłem niedawno nowego crossa (Kellys) z niższej półki na wycieczki z dzieckiem i przy Treku wygląda jak kupa złomu, stąd decyzja, że Trek zostaje.
A jak z wymianą w przyszłości takich rzeczy jak przerzutki, suport, amortyzator itp? Nie będzie problemu? Jest kompatybilny z obecnie produkowanymi częściami?
Pytam dlatego, że nie chciałbym się zaskoczyć jak coś się posypie i nie dostanę części
Lodzermensch
#5
To Judy nie powinno być skomplikowane, więc tak jak Corrado radzi najpierw lepiej wybebeszyć i sprawdzić ki diabeł w nim hałasuje, a ew dopiero później szukać następcy
#7
W niektórych amorach RS stosowano sprężyny nie oklejane, one czasem się tłukły, warto je dobrze wysmarować smarem, a jeśli są elastomery mogły się utłuc i stuka całość .