Hej, mam tu pacjenta z niewielką, ale dość brzydką raną na tylnym trójkącie. Ktoś bezmyślnie przykręcił stopkę wprost na goły lakier.. Efekt widoczny na zdjęciach poniżej:
Jak to zabezpieczyć w warunkach domowych? Da się? Myślałem o delikatnym oczyszczeniu wełną stalową, odtłuszczeniu i maźnięciu lakierem do paznokci pod kolor. Bardziej mi zależy na zabezpieczeniu przed rudą niż na jakiś super estetycznym wyglądzie.
#5
Trochę doczytałem, pooglądałem na youtubie (głównie tematy samochodowe) i stworzyłem dwa warianty zrobienia zaprawek:
wariant ekonomiczny
1. umycie, odtłuszczenie
2. wyznaczenie taśmą papierową miejsc zaprawek
3. zgrubne oczyszczenie kostką/papierem 100-200 z nalotu i fragmentów łuszczącego się lakieru
4. odtłuszczenie
5. zmatowienie i wyrównanie krawędzi lakieru papierem 400
6. 2 warstwy preparatu na rdzę APP R-Stop
7. zmatowienie powłoki antykorozyjnej papierem 2000
8. maźnięcie lakierem do paznokci
9. polerowanie pastą polerską delikatnie ścierną
w wariancie full wypas ;) dodatkowo:
+ 8. podkład akrylowy szary/czarny (taki chyba był oryginalnie)
+ 9. matowienie papierem 2000 i odtłuszczanie
+10. wypełnienie ubytku kolorem bazowym, 2-3 warstwy
+11. matowienie papierem 2500-3000 nadbudowy z koloru bazowego
+12. 2 warstwy lakieru bezbarwnego
+13. matowienie lakieru bezbarwnego
14. polerka
Skłaniam się do opcji nr 1 :)
wariant ekonomiczny
1. umycie, odtłuszczenie
2. wyznaczenie taśmą papierową miejsc zaprawek
3. zgrubne oczyszczenie kostką/papierem 100-200 z nalotu i fragmentów łuszczącego się lakieru
4. odtłuszczenie
5. zmatowienie i wyrównanie krawędzi lakieru papierem 400
6. 2 warstwy preparatu na rdzę APP R-Stop
7. zmatowienie powłoki antykorozyjnej papierem 2000
8. maźnięcie lakierem do paznokci
9. polerowanie pastą polerską delikatnie ścierną
w wariancie full wypas ;) dodatkowo:
+ 8. podkład akrylowy szary/czarny (taki chyba był oryginalnie)
+ 9. matowienie papierem 2000 i odtłuszczanie
+10. wypełnienie ubytku kolorem bazowym, 2-3 warstwy
+11. matowienie papierem 2500-3000 nadbudowy z koloru bazowego
+12. 2 warstwy lakieru bezbarwnego
+13. matowienie lakieru bezbarwnego
14. polerka
Skłaniam się do opcji nr 1 :)
#6
jeśli na zdjęciach to czarne to podkład, to nie ma potrzeby drzeć tego do zera - wystarczy zmatowić wodnym 800
wtedy bez podkładu i antykorozyjnego zamiast lakieru do paznokci zamówiłbym w mieszalni lakierów kolor na zaprawki i jednak dał bezbarwny
wtedy bez podkładu i antykorozyjnego zamiast lakieru do paznokci zamówiłbym w mieszalni lakierów kolor na zaprawki i jednak dał bezbarwny
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
#7
Przyjrzałem się w świetle dziennym - to czarne to podkład. Korozji nie widać. Zmatuję tą 800ką wodną i zobaczę co dalej z tym robić. To jest rower do turystycznego tyrania po górach dla mojej drugiej połowy, więc nie bardzo widzę sens robienia z tym coś więcej niż zabezpieczenie przed wilgocią i maskowanie :)
#8
odtłuszczenie benzynąnie bardzo widzę sens robienia z tym coś więcej niż zabezpieczenie przed wilgocią i maskowanie
delikatne zmatowienie
osłonięcie gazetami i taśmą papierową
lakier w sprayu w zbliżonym kolorze
koszt ok 25-30 zł
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >