#31
Nie zafunduj sobie przy okazji tzw. pixelpimpozy - czyli zamiast robić zdjęcia, będziesz porównywać ile coś ma piksli albo jaką obiektyw ma DMTF czy tam inną krzywą aberczegoś.
Zdjęcia trzeba walić tym, co się w ręce ma, nawet ajfonym.
Tu masz mojego Karakorama'94 w ajfonie 4:
Obrazek
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#32
Wiem o co chodzi, tu nie najwyższe liczby świadczą o sprzęcie. Sporo już wyczytałem.
Przecież ten mój kompakt ma 15 Mpix. To nie mało, a i tak zdjęcia gorsze od 8 Mpix lustrzanki. Tych sprzętów porównać się nie da w taki sposób.

Żeby wykorzystać pełne możliwości tego 500D musiałbym siedzieć rok czasu i pewnie pod okiem prawdziwego profesjonalisty.

PS. Zdjęcie ładne i z klimatem :-)
Ostatnio zmieniony 2018-02-10, 00:19 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 3 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#33
To zdjecie prosi sie o wyprostowanie horyzontu. Pooza tym ciekawe ale moim zdaniem delikatnie za ciemne.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#35
nie, nie prosi się - prostowanie zdjęć jest przereklamowane :-P
Hint: motywem nie jest tu krajobraz czy architektura, a rower. Jak wyprostujesz do horyzontu, to będzie "sterczeć" za wysoko.
@Bart. Też mi Huberta brakuje, zwłaszcza jego teori PUA i programowania seksualnego kobiet.
@90' - najważniejsze, by ten Twój startowy, pierwszy zestaw nie był przeładowany funkcjami. Ja na start polecam zawsze jakiegoś pentaxa, ale wiadomo - to perwersja :-P
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#37
Adamello, brawo :-)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#38
Fota zrobiona małą cyfrówką Szajsunga SH100 i też w miarę robił te zdjęcia :-)

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#39
Jak już się bierzemy za przerabianie cudzych gniotów, to a) pytamy o zgodę i b) robimy to dobrze. Chmury tego pięknego wieczoru w Riva nie miały koloru rzadkiej kupki.
Tu orginał:
Obrazek

I przeróbka:
Obrazek


To zdjęcie owszem, można nieco rozjaśnić, tylko że znowu a) nie ma po co, to wieczór był i b) trza sprawdzić, czy białe zostało białe :-D

To zdjęcie z tego samsunga jest tak cukierkowe, że aż piękne.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#40
Artysta broni swojego dzieła to zrozumiałe. Picasso też krzywe i pstrokate a miliony warte)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#42
aldek pisze:a tak serio, to uważajcie na takie podbieranie fot, może być z tego niezły kwas.
Wrzucając je na jakieś tufotki czy tam innego śmejsa oświadczacie, że macie do zdjęcia pełne prawa.
Kajam sie mocno. To był pierwszy i ostatni raz.
Rzeczywiście masz tu rację aldku, takie czasy nastali, że może być ciepło z byle powodu jak się na pieniacza trafi. Połowa z nas, tu na forum, mogłaby siedzieć. :mrgreen:

Używam wbudowanej w system Mac OS aplikacji "zdjęcia". Aktualna wersja jest już naprawdę rozbudowana i na moje potrzeby wystarcza. I tak dopiero uczę się niektórych funkcji. Na Twoim zdjęciu użyłem autokorekty, tak na szybko, bez indywidualnej zabawy suwakami. Zauważyłem, że zawsze podbija ona kolory i dodaje nasycenia, dlatego chmury wyszły jak widać.

Paradoksalnie telefony mają dość jasne obiektywy i na małych ekranikach zdjecia są naprawdę niezłe, szczególnie te robione przy dobrym oświetleniu. Dodatkowo w standardzie jest często funkcja HDR i wychodzi to całkiem znośnie. Gorzej jak przerzucimy taką fotkę na ekran 4K lub wyżej. Wtedy widać babole i tandetę. Ale na potrzeby forów i portali społecznościowych spokojnie to przejdzie.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#43
Jeśli mogę wtrącić moje skromne 3 grosze w temacie wyboru aparatu. Nie wiem co obecnie oferuje rynek, bo ostatni aparat kupowałem z 8 lat temu, ale moim zdaniem powinien mieć:
-możliwość rejestrowania obrazu w pliku RAW - to kluczowa rzecz.
-mieć jasny obiektyw, to tym bardzie ważne przy matrycy APS-C niż FF
-przydaje się też użyteczna czułość na poziomie co najmniej 1600
Cała reszta ma moim zdaniem drugorzędne znaczenie, a ilość pix to już wogóle.
Kupiłem se ostatnio monitor 4K i nadal nie jest on w stanie wyświetlić całego zdjęcia z 8 letniego aparatu bez przeskalowania. Dopiero w 8K będzie to możliwe.

#44
Gerwazy pisze:Jeśli mogę wtrącić moje skromne 3 grosze w temacie wyboru aparatu. Nie wiem co obecnie oferuje rynek, bo ostatni aparat kupowałem z 8 lat temu, ale moim zdaniem powinien mieć:
-możliwość rejestrowania obrazu w pliku RAW - to kluczowa rzecz.
-mieć jasny obiektyw, to tym bardzie ważne przy matrycy APS-C niż FF
-przydaje się też użyteczna czułość na poziomie co najmniej 1600
Cała reszta ma moim zdaniem drugorzędne znaczenie, a ilość pix to już wogóle.
Kupiłem se ostatnio monitor 4K i nadal nie jest on w stanie wyświetlić całego zdjęcia z 8 letniego aparatu bez przeskalowania. Dopiero w 8K będzie to możliwe.
Dzięki za informacje. Trochę doczytałem o wspomnianych przez Ciebie parametrach.
Żona mówi, żeby nawet nie myśleć o używanej lustrzance. Może ma rację.
Rozważę pewnie w takim razie zakup EOS`a 700D, nadal można kupić nowy z gwarancją, cena rozsądna, jest format RAW, itd. Aparat już nie nowy ale przez wielu uważany za sprawdzoną konstrukcję.

Co do monitora to nadal siedzę na 1080P, jednak na matrycy PLS. Całkiem niezły. Powinien wystarczyć na kilka lat. Jedynie warto byłoby pokusić się o dobrą kalibrację.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#45
Kalibracja monitora ma sens, jeśli bawisz się w wydruki.
Do neta to czy ja wiem - przecież ludzie i tak mają to ustawione od sasa do lasa.
To napisawszy oczywiście zaraz muszę dodać, że jakość monitora jest niezwykle wręcz ważna. Czyli byś te wszystkie niuanse widział.

@Zdjęcia w MacOS. Niestety, odkąd Apple ubił Aperture, to ciągle jest namiastka. Choć ostatnia wersja Apple Photos już ma jakieś 40 proc. funkcji pierwowzoru, więc kto wie, może w 10.19. Więc na razie zostaje przy Aperture, z każdym updejtem modląc się, czy się jeszcze uruchomi, czy już nie. Oj, losie.

Gerwazy, święta racja. Obiektywy są najważniejsze, wiele ma swój charakter. I dlatego lubię analogi, bo teraz w procesorze aparatu masz już zaszyty profil obiektywu tak, że zdjęcia z każdego wyglądają tak samo, niestety.
To samo dotyczy zresztą i komórek, wszystko jest tam tak naprawdę kreowane przez procesor aparatu, nawet te bokehy którymi się tak wszyscy pixelpiperzy rajcują, też można sobie w nowym ajfonie wyczarować, i w ślepych próbach pixelpiperzy padają jak audiofile w testach kabli sieciowych.
Takie czasy.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#46
aldek pisze:To zdjęcie z tego samsunga jest tak cukierkowe, że aż piękne.
Był bardzo ładny dzionek no i załapałem się na ostatnią jednostkę, która zacumowała w Nowym Warpnie, wracając z regat The Tall Ship Races organizowanych w Szczecinie w 2013 roku. Nie mogłem nie skorzystać z takiej okazji do zrobienia zdjęcia Wheeler-a :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#47
Jeszcze podam proste, własne przykłady na dowód tego, jaka jest jakość zdjęć z telefonu vs. aparatu z wymienną optyką.

Obrazek

smartfon, f2.2, iso 25

Obrazek

smartfon, f2.2, iso25 HDR

Obrazek

średniej klasy bezulserkowiec z wymienną optyką, f6.3, iso200

Jak widać przy dobrym oświetleniu (była godz. 13.30) telefon radzi sobie całkiem nieźle. Oczywiście nie pozmieniamy praktycznie żadnych parametrów, ot - byle uchwycić chwilę.
Gorzej jest już przy słabszym oświetleniu, bliżej zmierzchu. Ewidentnie kolory bledną i zdjecia są nijakie. (oba zrobione z ręki, w ruchu, dlatego są nieostre)

Obrazek

smartfon

Obrazek

aparat
https://www.facebook.com/evobikesycow

#48
Rozmiar matrycy robi swoje. Ciekawą niszą są kompakty z dużymi matrycami, od 1.5 roku używam Panasonica fz1000 z matrycą 1" i dość jasnym obiektywem. Zakres użytkowy ISO i wynikających z tego faktu możliwosci focenia przy słabym świetle deklasuje smartki i "zwykłe" cyfry. Do tego obiektyw jaśniejszy niż kitowe z lustrzanek i wizjer z porządną rozdzielczoscią.
Szykuję sie jeszcze na Sony rx100, matryca jak w Panasie a aparacik mieści sie w kieszeni.
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91

#49
Ja tam wole mojegi D2X tez już retro :mrgreen: 0
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike