Avid SD Ti - wymiana sprężyn?

#1
Siemanko!

Mam pytanie odnośnie wymiany sprężyn w Avidach SD Ti. Sprężyny w moich V-kach się kończą, pokryły się rudym i co chwilę muszę je odginać żeby to normalnie pracowało.

Czy jest możliwość wymiany samych sprężyn w tych Avidach? Czy można kupić w sklepie same sprężyny? Może kupić jakieś tanie v-ki i podmienić sprężyny? Robił ktoś kiedyś takie rzeczy? Czy ciężko się to wymienia i można coś spartolić?

Moje hamulce widoczne na zdjęciu poniżej:
Obrazek



Pozdro! :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#2
Możesz kupić same sprężyny (a dokładniej zestaw sprężyn i tulei osi obrotu), ale to raczej nieopłacalna impreza i w Polsce ich nie widziałem. Może w Harfie? Jak miałem Avidy to w torontocycles za $7 kupowałem komplet tytanowych sprężyn z przesyłką za $5.

Sprężynę możesz sam wykonać np. z tytanowej szprychy. One są dość fikuśnie powyginane i nie koniecznie z innych hamulców będą pasować (ale trzeba sprawdzić, bo z niektórymi się udaje - np. Shimano). Rozbieranie jest myślę relatywnie łatwe, trudno coś nieodwracalnie uszkodzić.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#3
Dzięki za info. A powiedz mi jeszcze czy oryginalnie były tytanowe sprężyny w tych hamulcach? Coś mi się wydaje że u mnie są po przeszczepie skoro zardzewiały... Na pewno nie miałem śrub Ti do montażu ale o tym wiedziałem od poprzedniego właściciela.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#6
Na to wychodzi Lukasz. Choć nie wiadomo ile same ramiona ważą w porównaniu ze zwykłymi hamulcami.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#7
Szczerze mówiąc tytanowe sprężyny to nie w tej klasie wagowej i cenowej ;-)
SD Ti o ile dobrze pamiętam względem niższych grup miał również aluminiowe tuleje osi obrotu (na pewno było tak w modelu magnezowym i późniejszym SL).
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl