#18
Skolioza,

Kona P2 z tego co widze, ma przede wszystkim os podluzna lag nie rownolegla do osi glowki ramy i juz tylko przez samo to powstaje wyprzedzenie.

w bmx-ach i rowerach do streetu os podluzna lag bardziej pokrywa sie (jest rownolegla) z glowka ramy i chyba tylko w tego typu rowerach wyprzedzenie jest niemal zero:

http://7anna.pl/pol_pl_Rower-NS-Bikes-2 ... 5955_7.jpg
https://leagueofbikepolo.com/sites/leag ... alog_0.jpg
http://minimalissimo.com/wordpress/wp-c ... essBMX.jpg

zastanawia mnie dlaczego jest roznica w prowadzeniu w porownaniu do innego mojego roweru (co prawda full-a), ale ktory ma os podluzna lag rownolegla do osi glowki ramy, ale wystepuje juz odsadzenie ok 5 cm z samego rownoleglego rozsuniecia osi na koronie amortyzatora. wartosc wyprzedzenia jest zatem niemal jak w tym podgietym widelcu. istotna powinna przeciez byc wartosc tego parametru a nie ksztalt rur ?

Kuba84,

co do hamowania to jest podobnie jak opisuja na forach piasty torpedo.. hamuje bardzo dobrze, ale dosc ciezko stopniowac sile i tym samym decydowac kiedy kolo ma byc na granicy poslizgu. przy gwaltownym hamowaniu prawie zawsze wystepuje blokada kola. przycznia sie pewnie do tego rowniez i to, ze nie ma z przodu hamulca, ktorym hamuje sie najefektywniej. do miasta i niewielkich gorek w zupelnosci wystarcza.
odniesienie mam do ukrainy, w ktorej zapewne z racji wieku/zuzycia elementow, reakcja nie byla tak gwaltowna, ale nie narzekalem. trzeba tylko bylo co jakis czas podregulowac "blaszki" wewnatrz bebenka hamulcowego, bo jesli nie to czasami dopiero po polowie pelnego obrotu korbami nastepowalo hamowanie :)
ale to chyba bylo juz tradycja.

niedawno mialem niestety drobna awarie odnosnie samej piasty... prawdopodobniej nieprawidlowa obrobka cieplna kolek lozyskowych, ale jeszcze dam znac.

#22
hallo zusammen,


Sztopi17,

napisalem maila na priva.. dej znac na temat tych widel - sa proste, ale maja chyba wyprzedzenie poprzez odchylenie lag od osi rury sterowej, jak na zdjeicu ponizej i jak pisal "ortopeda" na strone wczesniej :)
zatem podsumowujac wyprzedzenie bedzie bardzo zblizone do mojego typowego widelca MTB. nie wiem zatem, czy nie poszukam czegos zupelnie prostego z minimalnym offsetem np na samych hakach osi.


Kuba84,
odnosnie lozysk velosteel przyslal mi nowe konusy i oski.
nie mniej jednak zauwazylem, ze gwint na osi jest dosc slaby - podobnie jak kulki. najprawdopodobniej zla obrobka cieplna. znormalizowana nakretka na nieruszony gwint po dokreceniu... czyli podst blad konstrukcyjny. na wszelki wypadek wymienilem kulki lozysk na jakies porzadniejsze ze sklepu na jaktorowskiej. zobaczymy jak dalej sie bedzie ten prosty mechanizm krecic. aha doszedlem do wniosku, ze bebenka NIE WOLNO smarowac smarem stalym, ani nawet olejem przekladniowym.. jedynie oliwka lub zadki olej. inaczej pedaly i korby beda sie krecic razem z tylnym kolem jak w ostrym. poza tym ok 3000 km zrobione bez awarii typu nie da rady dalej jechac i wrocic do bazy. aha 2x pekl wspornik od ramienia hamulca... poczatkowo myslalem, ze zbyt slaby wspornik, ale wyszlo, ze z racji szerokiego tylnego widelca szerszego niz z szosie do ktorej jest przeznaczona piasta sily dzialajace zginaly zamiast rozciagac uchwyt. tera po modyfikacji jes gitara.

a tak przy okazji. wybieram sie ze szczecina do krynicy morskiej. mysle ze maszyna mnie nie zawiedzie. lece na letko kosmetyczka, spiwor i sweter. zapodam foto jak oblece :) bo wczesniej jeszcze majowka pewnie tez na kole.


viele Grüße
Załączniki
kona.png
ns analog.png
kiedys pisalem co do zmiany koloru... taki zielony jes OK :)))

#23
Wyślij mi wiadomość przez PM.

W tej cenie mogę Ci pomalować proszkowo na fioletowy kolor. Oddaję ramę do malowania bez widelca więc mogę go dorzucić. Cena i tak jest ta sama.