#2
No więc po lekturze katalogów oraz poradzie na Retrobike ustaliłem ze jest to rocznik 1990
Ale zbyt piękne byłoby to gdyby na tym zakończyc ;-)
Egzemplarz to wczesna wersja tego rocznika, wyprodukowana jeszcze najprawdopodobniej pod koniec roku 1989 W stosunku do "oficjalnej" wersji katalogowej ma nieznaczne różnice osprzętowe, łączące go właśnie z poprzednim rokiem:
- hamulce: katalogowo to komplet cantów LXa 550, tutaj przód zgodny, z tyłu piwoty wspawane wyżej i założony U-breake Exage Mountain LX (poprzednik grupy Deore LX)
-obręcze:katalogowo Ritchey, tutaj Araya
Model nominalnie wyposażony był w pełną grupę wspomnianego LXa 550, w katalogu można jednak dopatrzyc się fotek Boulderów z manetkami typu "thumbs" i wspomnianym hamulcem U
POniższe "szybkie" fotki to 2 skany katalogu, oraz to co dziś do mnie dotarło (niestety kilka oryginalnych komponentów nie dotarło do tych czasów - siodło, tylne koło, pedały)

Wybaczcie że fotki z dysku....
Załączniki
IMG_1179.JPG
IMG_1180.JPG
IMG_1181.JPG
902.jpg
901.jpg
tu widac manetki "thumbs"
901.jpg (15.84 KiB) Przejrzano 11901 razy

#3
No to zacząlem zabawę...

Rower został rozłożony na cząstki i wyczyszczony

Obrazek


Niektóre części jak mostek (na fotkach) kiera czy sztyca miały odpryski lakieru i były w tych miejscach pokryte rdzawym nalotem Cóż było robic?.....
Trzeba było przeprosic się z papierem ściernym

Obrazek


Obrazek


cdn...

#6
Taki mosteczek można kupić na aukcji użytkownika paczison, bierzcie póki jeszcze są, 15PLN za NITTO TOKYO :).
To brzmi jak reklama, ale wbrew pozorom jestem tylko zadowolonym klientem i dziele sie swoim szczęściem. :-P

#7
no właśnie ten kolo co sprzedaje te mostki ma też na obejmę kiery 22,2 :shock:
a ja niedawno puściłem tytanową kierę o takiej średnicy dodając podkładki na 25,4 :/
dramat! pięknie by się komponował ten mostek z ta kierką. życie...
strasznie mnie jaraja takie mostki, surowy wygląd, gniazda na sruby na zewnątrz, look at:
stal i tytan (sorki za offtopa)
Załączniki
race face Ti.JPG

#8
A pamiętacie moje słowa jak Łukasz wrzucił stronę z przedmiotami Paczisona do wątku aukcji?
Właśnie muszę Wam napisac że długo myślałem czy szlifowac i malowac mój mostek, czy wziąc od Paczisona ten piękny czarny (jest to to samo tylko inny kolor) Ostatecznie zdecydowałem się na restaurację ze względu na kolor i długośc (miał tylko 140mm) ale wierzcie myślenice miałem długie

#10
Kolejna odsłona prac:

wyszlifowane szpeja zostały pomalowane szarym, matowym podkładem

Obrazek


by po wyschnięciu przybrac właściwe sobie kolory

Obrazek


Następnie poszła bezbarwna warstwa dla utrwalenia powłoki i połysku

W międzyczasie srebrne elementy przerzutek, hamulców i korb zostały poddane delikatnej polerce

Obrazek


Teraz można powol zabrac się za składanie wszystkiego do kupy :-) cdn...

#12
W między czasie, zanim zabiorę się za koło i siodło, mam jeszcze jedną "zabaweczkę" do zrobienia
Dzięki Zimnemu wpadły mi w łapki takie oto pedały

Obrazek


Do tego rowerku - jak tylko je zrobię oczywiście - będą pasować jak ulał :mrgreen:

#13
Cytat z innego wątku co prawda, ale nie mogę się nie ustosunkować w kontekście moich planów restauracyjnych ;-)
therapy pisze: Serdecznie pozdrawiam tych dla których rower to nie tylko carbon i białe siodełka ;-) .

Obrazek


:-P :-P :-P

#15
skolioza pisze:Cytat z innego wątku co prawda, ale nie mogę się nie ustosunkować w kontekście moich planów restauracyjnych ;-)
Takie siodło się nie liczy :lol: ( w pozytywnym znaczeniu ;-) ) . BTW to jest Turbomatic?

#16
therapy pisze: BTW to jest Turbomatic?
zastrzel mnie.... nie wiem :oops:
wytarachałem je wczoraj z szoszki mojego kumpla Sygnatury na plastiku i skórze jedynie "selle italia" modelu niestety nie ma.... :roll:

#17
Eee, to nie jest Turbomatic, one wyglądały całkiem inaczej, czarno żółte z wstawkami z plastyku, pokrycie ala skóra z wzdłyznym wzorkiem, było twarde i niezywgodna, przynajmniej tak je zapamiętałem.

#18
nie no to jest turbo na 99%, tylko ze to siodlo miala niezliczone edycje - bernard h., triathlon, slg, special, Lite, gel, super, wersja perforowana, bio turbo i pewnie masa innych...
....chociaz wygladem przypomina starsza wersje concora...

pzdr
Obrazek

#19
zimny pisze:nie no to jest turbo na 99%
Tak też myslałem, że to Turbo. Swego czasu dużo DeHowców je używało, bo było naprawdę przyjazne siedzeniu. ;-)

zimny, zimniasty? :-?

pzdr
Łukasz

#20
No to już wiem jakie mam siodło - dzięki :mrgreen:

A wracając do tematu pedałków - jak wyglądały widać na poprzedniej stronie, a oto ich krótka historia w moich progach:

WYSZLIFOWANE
Obrazek


ZABEZPIECZONE DO MALOWANIA (SĄ NITOWANE WIĘC MUSIAŁEM WALCZYĆ Z CAŁOŚCIĄ)
Obrazek


CIENKI PODKŁAD
Obrazek


I KILKA WARSTW LAKIERU WŁAŚCIWEGO
Obrazek


LOGO ZAPAĆKANE BIAŁYM LAKIEREM
Obrazek


I WYPOLEROWANE (BIAŁE ZOSTAŁO TYLKO TO CO WE WGŁĘBIENIU, CZYLI LOGO DLA WIĘKSZEJ TRWAŁOŚCI CAŁOŚĆ POKRYTA BEZBARWNYM)
Obrazek


Moim nie-skromnym zdaniem wyszły fajnie, choć jak zabierałem się do pracy wcale takiej pewności siebie nie miałem Ale jak mawiają "do odważnych świat należy" ;-)

#21
Oki - rower jak na ten czas skończony :mrgreen:
Fotki wkrótce, a wcześniej jeszcze zagadka
Czyja to reklama (była publikowana swego czasu w prasie): szkielet siedzacy w kasku, oparty o głaz, teren odludny Podpis "nie skończ jak ten biker używaj (...)!

#23
muszę się pochwalić :mrgreen:
udało mi się skołować ładne kółka do tego rowerku: piasty te same (LX, M550), w super stanie zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz (ale to tylko przy okazji, nie to mnie cieszy najbardziej), za to obręcze.... oryginalne z początku lat 90 (w katalogu 92 już były) obrączki sygnowane Formula DX 23, robione przez Mavica, anodowane na grafitowy kolor Stan - ideał! na przedniej anoda na ściankach nie jest nawet starta, tylna prześwituje srebrem, ale widać że obie są ledwo używane :-D
Obrazek


mam teraz jeszcze myślenice.... zostawiać ten rowerek spójny jak stoi, czy wrzucić FD, RD i thumby DeoreI?
jak sądzicie?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#25
Mi tam się podoba jak jest a thumbów nigdy nie lubiłem. Ale jeśli jesteś ortodoksyjnie retro i chcesz czynic zgodnie z biblią (czyt. katalogiem scotta) to wymieniaj. Tak rzekłem ja, Radziej.

#26
dzięki za uznanie, opinię i linka

co do biblii - katalogu
Aby wiernie się go trzymać musiałbym przede wszystkim wymienić.... ramę :mrgreen: katalog bowiem milczy w temacie tego modelu z U-brejkiem (spore rozbieżności w tej kwestii wzięły się przypuszczalnie stąd, że w 90 roku Scott miał "wielkie czyszczenie magazynów" ze starych ram, w 91 roku wchodzili bowiem z nową geometrią i rozmiarówką, więc starych ni jak nie szłoby upchnąć z nowym malowaniem)
W tej chwili, na LXie 550 jest to właśnie specyfikacja oryginalna (poza Turbo, gripami i thumbami MT62; klamki M900 traktuję jako etap przejściowy zanim znajdę komplet z tej grupy co thumby) i głowię się czy ją "burzyć" dla zestawu Deore I....
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#27
można by rzec że to koniec, koncepcja jaką założyłem jest kompletna
doszły klamki DeoreII (MT63) i komplet białych Panaracerów Magic (te są w gorszym stanie niż poprzednie IRC, ale wyglądają w tym rowerze IMO super! Może uda się jeszcze dostać taki komplet w lepszym stanie i rozsadnej cenie, na razie jest jak jest :-))
Myślę jednak jeszcze nad zmianą Ubrake - co prawda zamontowany Exage Mountain przynależy katalogowo do Deore LX 90 i 91, ale gdybym dostał DeoreII to byłby także komplet (manetki i klamki) a z napisami było by bardziej spójnie Może uda się dostać Mountain LX, do tego też mam komplet thumby+klamki, więc mam jakieś widełki poszukiwań ;-)
Najbardziej aktualne foto:
Obrazek

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#28
Wlasnie takie fajne kapcie sobie kiedys sprawie do Xizanga. Widzialem komplet sa za 120 czy 130 euro, prawie jak za darmo w porownaniu do bialych porkow. Jezdzisz na nich czy tylko do zdjecia ;-) Jeszcze pare dni temu widzialem na ebay.de nowy U-II ale juz nie widze :-|