#31
Ciekawe - nie znałem tego widelca.
Konstrukcja haków pewnie miała na celu możliwość regulacji bazy kół, ale to tylko moje dywagacje.

Przed cannondale'em też inne firmy stosowały system z elementem tłumiącym w rurze sterowej - np. Action Tec (1991) - co ciekawe, podobnie jak ten GT całość nie mieściła się w główce 1,5" tylko standardowej główce. Ten amor Action Tec to konstrukcja mocno zaawansowana - ma oczywiście tłumik olejowy (z rysunku widać, że można do niego zamontować wygodną regulację tłumienia w kapsku sterów, a nawet blokadę skoku), a do tego sprężynę negatywna - coś rzadko spotykanego w tamtych czasach.
W końcu lat 90- tych podobny system zastosowała Univega w widelcach Concept - tam nie było łożysk igiełkowych, a luz można było kasować przez dokręcenie odpowiedniej nakrętki.

Jeśli w najbliższym czasie znajdę chwilkę czasu, to w temacie amortyzatorów z dawnych lat umieszczę zdjęcia najdziwniejszych systemów amortyzacji- łącznie z jakimiś paskami sprężystymi (stosowanymi na początku przez jedną firmę w amorach MTB!).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Załączniki
ActionTec.jpg

#40
YvesMoi pisze:po prawie 100 latach opony chyba by zostały wessane przez matke nature, a te mają się całkiem dobrze
Co jest dowodem, że kiedyś robili porządne gumy, nie to co dzisiaj... Ciekawe ile ważą? :->

#42
zimny pisze:
Cinek pisze:Co jest dowodem, że kiedyś robili porządne gumy, nie to co dzisiaj... Ciekawe ile ważą? :->
to zdecydowanie nie sa michelin'y ;)
IMO to Schwalbe Kojak, szer. 2.0.

#52
oczywiście ,że zmaleją
wysokość posadowienia nie ma znaczenia z punktu widzenia oporów ,a w każdym razie marginalne
najważniejsza jest powierzchnia czołowa -a jest ona zredukowana znacznie ,więc obstawiam ,ze opory będą znacznie mniejsze
co nie zmienia faktu ,ze ja sam bym sobie takiego rowera nie zrobił

wkrótce zarzuce tu moją nową ciekawostką :D

p.s. pomysł roweru zintegrowanego z kosiarką ,pojawił się niezlaeżnie w mojej rozmowie kilka dni temu
jak widać -pomysł działa i nie nowy

#57
Metaloplastyka - ktoś udydolił piwoty i dokonał mozolnej spiłowerki i polerki całych dolnych goleni - tam już nie ma błyszczącej anody jak w XC700 tylko lekko zmatowiałe, powierzchniowo utlenione gołe alu.
Ale efekt całkiem fajny.
Ciekawe czy adapter pod tarcze był oryginalny Formuli, czy też metaloplastycznie dorobiony.
A za ile w końcu poszedł?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#59
Wydaje mi się że jednak robótki - cały amortyzator jest zmatowiony a nie błyszczący. Pewnie właśnie dlatego, że po amputacji trzeba było spoiłować i wyrównać papierem ściernym miejsce mocowania. Jakby to zrobić w ty jednym miejscu tylko - byłby ślad. A tak - całość zmatowiona drobnym papierem i wygląda świetnie.
Kosztowało to dużo pracy, ale jak ktoś ma dużo czasu i mu zależy, to nie takie rzeczy można zrobić.

Poza tym nigdy nie widziałem w katalogach/na wyścigach wersji disc only (choć to oczywiście o niczym nie znaczy). Szczerze mówiąc to Marzocchi chyba nie robiło adapterów - robiła je Formula. Więc samo Marzocchi nawet nie za bardzo przewidywało możliwości "disc only". Ale z tymi danymi katalogowymi to różnie bywa.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .