Moja wiedza w tym zakresie jest na poziomie przedszkola Więc jak najbardziej wskazówki są cenne,co jak i dlaczego.Pogrzebałem trochę i znalazłem taki kalkulator o którym mówisz nie wiem tylko co oznacza ''ilość krzyży prawa i lewa strona"cardamon pisze:Jaka Twoja kolej ? ;) ja sie nie pytalem o dlugosc szprych, bo od tego sa kalkulatory dostepne online, musisz pomierzyc suwmiarka kilka parametrow piasty i wklepac to do szablonu, zaplot na 3 krzyże, nikt Ci tu dlugosci nie poda, to nie przedszkole szprychy firmy DT lub Sapim
#17
czemu akurat zdecydowałeś się na DM24? toż to pancerna waga ciężka
szprychy polecam Sapim. zaplot na 3 lub ewentualnie 4 krzyże.
szprychy polecam Sapim. zaplot na 3 lub ewentualnie 4 krzyże.
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)
#18
Po prostu trafiłem na takie w bardzo dobrej cenie i odpowiadały mi ich parametry jak i opinie o nich.Wiem że nie są lekkie ale mi to nie przeszkadza
#19
zadałeś w poście sporo pytań , a ja ci odpowiem tak:
Jśli nie masz pojęcia , oddaj to do zrobienia specjaliście bo jak nigdy nawet nie kręciłeś kluczem do nypli to nie zrobisz koła dobrze.
Koła musza być od poczatku dobrze naciągnięte , w przeciwnym przypadku odkształcisz felge i zawsze bedzie coś nie tak
za dobór szprych, jakosć , długość odpwiada montażysta a nie koleś z forum , jemu płacisz za robote , a jak robisz sam to sorki kase za robote bierzesz do swoje kieszeni ale o wszystko martwisz sie samodzielnie , a nie dobranie dł szprych prawidłowo kończy sie zakupem nastepnych i tak koszta rosną
c o do szprych czy top będą Sapimy, czy Dt , czy Cn Spkoe Mac series , czy np Mach 1 na których ja robie mase kół to jeden pieron i nie daj sie zwieść że te są x razy lepsze , to tylko marketing .
Do mtb ja bym, zastosował Cn Spoke Mac db 454 , robie na tym koła do enduro, fr, xc i doskonale soebie radzą a cena jest bardzo dobra , więcej nie powiem bo reszta nalezy do montażysty, choć on moze stosować innej firmy szprychy , bo np takie ma zamówienia roczne .
Jśli nie masz pojęcia , oddaj to do zrobienia specjaliście bo jak nigdy nawet nie kręciłeś kluczem do nypli to nie zrobisz koła dobrze.
Koła musza być od poczatku dobrze naciągnięte , w przeciwnym przypadku odkształcisz felge i zawsze bedzie coś nie tak
za dobór szprych, jakosć , długość odpwiada montażysta a nie koleś z forum , jemu płacisz za robote , a jak robisz sam to sorki kase za robote bierzesz do swoje kieszeni ale o wszystko martwisz sie samodzielnie , a nie dobranie dł szprych prawidłowo kończy sie zakupem nastepnych i tak koszta rosną
c o do szprych czy top będą Sapimy, czy Dt , czy Cn Spkoe Mac series , czy np Mach 1 na których ja robie mase kół to jeden pieron i nie daj sie zwieść że te są x razy lepsze , to tylko marketing .
Do mtb ja bym, zastosował Cn Spoke Mac db 454 , robie na tym koła do enduro, fr, xc i doskonale soebie radzą a cena jest bardzo dobra , więcej nie powiem bo reszta nalezy do montażysty, choć on moze stosować innej firmy szprychy , bo np takie ma zamówienia roczne .
#20
Piotr, dzięki za obszerne wytłumaczenia Od razu sprostuję że nie mam zamiaru sam składać kół jedynie chciałem kupić odpowiednie szprychy i zanieść komplet do zaplecenia. Żeby nie było że cenę za szprychy rzuci z kosmosu i narzuci swoje bo ma układ z danym producentem. Nie wiem może jednak zostawić to w rękach osoby która będzie składać
#21
możesz zanieść piasty i obręcze, niech pomierzy i powie Ci, jakie szprychy masz kupić (warto wiedzieć, że przy internetowych zamówieniach szprych i nypli zdarza się sklepom pomylić i np 1 szt jest innej długość, a 2 nyple 1.8 zamiast 2.0...) myślę, że samemu jest sens kupować jakieś specjalne, cieniowane, kolorowe szprychy , alu nyple i takie tam, a jak chcesz dać zwykłe nierdzewne szprychy 2mm i mosiężne nyple, chyba jeden karabin jakie będą
jeśli natomiast chcesz się douczać, polecam poszukać kalkulatorów długości szprych i się tym pobawić, zobaczyć jakie długości wychodzą z różnych kalkulatorów (wato zwrócić uwagę na sposób pomiaru ERD - niektóre kalkulatory wymagają podania wymiaru wewnętrznego obręczy, a niektóre razem z łebkiem nypla)
jeśli natomiast chcesz się douczać, polecam poszukać kalkulatorów długości szprych i się tym pobawić, zobaczyć jakie długości wychodzą z różnych kalkulatorów (wato zwrócić uwagę na sposób pomiaru ERD - niektóre kalkulatory wymagają podania wymiaru wewnętrznego obręczy, a niektóre razem z łebkiem nypla)
#22
lepiej daj do ręki "fachowcowi ", co do cen to widać po niecie co jest w jakich cenach aczkolwiek ceny w sklepach i serwisach co nieco wyższe bo są na miejscu pod ręką .
Lepiej nie szukaj , szkoda czasu, montarzysta Ci dobierze i on odpowiada za całość, masz gwarancje na robote u niego.
pozdr.
Lepiej nie szukaj , szkoda czasu, montarzysta Ci dobierze i on odpowiada za całość, masz gwarancje na robote u niego.
pozdr.
#23
tiomek, Piotr, wielkie dzięki za pomoc w takim razie zostawię to specjalistą o ile tacy są w Olsztynie Szprychy mają być solidne żeby nie było z nimi problemu no i w czarnym kolorze
#24
Co to sa za szprychy i po co sie je stosuje....
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#25
Specjalne szprychy PS - Position Sinus. Podobno pozytywnie wplywaja na podmuchy wiatu i rower prowadzi sie jak po sznurku w trudnych warunkach wietrznych.
#26
Cholerka myślałem że retromen sobie jajka robi i byłem pewien że to fota z PS (fotoszopa)
A to prawda jednak... hehe.
A to prawda jednak... hehe.
#28
Chcialem kupic komplet widoczny na zdjeciach ale wizualnie mi sie nie podoba. Wlasciciel mowi ze zaplatane u niemca)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#29
Poczytajcie sobie o Otto Dicycle lub Otto Bicycle, one byly wyposazone w takie szprychy. Tutaj jest wytlumaczenie dlaczego sa falowane http://www.oldbike.eu/museum/bikes-1800 ... e-dicycle/ . Jezeli dobrze rozumiem ta angielszczyzne to falowane szprychy mialy dawac kolu wiekszosc elastycznosc tym samym odpornosc na zgiecia na slabych drogach. No i pewnie komfort wiekszy...