RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Srednia predkosc Retro vs Nowsze konstrukcje
Autor Wiadomość
Diamond 
Diamond

Wiek: 35
Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 26
Skąd: opole
Wysłany: 2018-08-06, 12:09   Srednia predkosc Retro vs Nowsze konstrukcje

Witam.
Drodzy uzytkownicy Retro maszyn i nowszych konstrukcji czy moglibyście podać swoje średnie predkosci uzyskiwane na konkretnej trasie używając retro a potem jadac rowerem nie retro?

Wiem ze porównanie to może wydawać się bez sensu bo tu korba taka, tu kaseta inna albo inne kolo..nie ważne. Chciałbym sobie wyrobić jakiś obraz jak to się przekłada u Was.

U mnie jest tylko plasko i trasa 60% las, pola 40% szosa to na retro sztywniaku 24.5 km/h a na wspolczesniejszym rowerze mtb kolo 26 cali 25,8 kmh.
 
 
Adamello 
www.evo-bike.pl


Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 1503
Skąd: Syców
Wysłany: 2018-08-06, 13:46   

Takie porównanie miałoby jakikolwiek sens gdyby przeprowadzić test na jakiejś zamkniętej rundzie jadąc raz po razie na różnych rowerach i tak wyciągnąć średnią z kilku prób.

Bo przykładowo wracając z niedawnej przejażdżki stalowym stevensem trekkingowym na kołach 28cali i wadze ok. 12kg na odcinku pomiarowym o długości 7km ustanowiłem KOMa ze średnią prędkością 37km/h. Pobiłem tym samym o 20 sekund mój rekord zrobiony wcześniej na współczesnej karbonowej szosówce o wadze 7kg. 100% asfalt w dość dobrym stanie.

Po prostu był dobry dzień, albo mocna siła woli. Wiatru nie było, nic nie pomagało.
_________________
https://www.facebook.com/evobikesycow
 
 
mentos 
TęczaMa7Kolorów


Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-06, 14:10   

Jeszcze warto się zapytać na jakiej trasie i czy zjazd bo tutaj różnice wyszły by ogromne - na fullu enduro zlecisz gdzieś tam np. w Tatrach z 2000 na 1000 z 3x szybciej bo na retro nawet 26 calowym fullu sporo sekcji będzie trzeba po prostu sprowadzać ;-)
 
 
Diamond 
Diamond

Wiek: 35
Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 26
Skąd: opole
Wysłany: 2018-08-06, 14:13   

To nie ma byc porównanie do naukowej analizy. Zmiennych jest mnostwo i jestem ich swiadom. Warunki pogodowe, pora dnia, czesc sezonu, i wiele innych.
Moze zle sformulowalem zapytanie. Wiadomo ze nikt nie jeździ takich samych zamknietych tras ale podobne to już owszem.
 
 
Retromen 

Wiek: 36
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1201
Skąd: Kościan
Wysłany: 2018-08-06, 14:25   

Ja na MTB na płaskich odcinkach w większości po asfalcie szybciej jeżdżę na starszych MTB. Moim zdaniem pozycja aero z lat 90tych matutaj kluczowe znaczenie. Można dosłownie położyć sie na rogach. Podstawa po płaskim to opór powietrza potem opony. Ostatnio pobilem swój rekord jak można tak to nazwać i na K2 4000 wykręciłem średnia 28.5km/h na dystansie 35km. Głównie ubite ścieżki i asfalt.
_________________
GT RTS3 ,GT LTS ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Cannondale R900 ,Merida Scultura 909,
 
 
Bart 
29er nie dla idiotów


Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 1815
Skąd: War-Maz
Wysłany: 2018-08-06, 15:20   

U mnie średnia na 29er wychodzi lepsza o około 4 km/h. Oczywiście na tej samej trasie, także przepaść.
_________________
Diamond Back Apex SE '96, Alpinestars AL400
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13785
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2018-08-06, 15:23   

Kiedy jeszcze trenowałem do ścigania miałem w miarę współczesnego górala, a na treningi takiego bardziej retro (pojęcie RetroMTB i ortodoksji jeszcze mi wówczas w głowie nie zakiełkowało)
Treningowka była oczywiście na gorszych / bardziej zużytych częściach, mimo to na terenowej pętelce treningowej robiłem na niej średnią niewiele gorszą niż na wyścigówce Za to przy adrenalinie startowej wyścigówka szła jak zla :evil:
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-08-06, 15:42   

https://youtu.be/FoEdy_Vy_V4


https://youtu.be/uvAzXDma1-Q


Retromen napisał/a:
Podstawa po płaskim to opór powietrza potem opony

i ciśnienie, a każdy nowy zakup staram się przetestować w różnych warunkach i zmieniając kierunek toczenia (speed/traction) nawet wbrew oznaczeniom producenta np. WTB Nano założone odwrotnie z przodu odczuwalnie poprawia trakcję w średnim terenie

Diamond napisał/a:
Wiem ze porównanie to może wydawać się bez sensu bo tu korba taka, tu kaseta inna albo inne kolo..nie ważne. Chciałbym sobie wyrobić jakiś obraz jak to się przekłada u Was.

U mnie jest tylko plasko i trasa 60% las, pola 40% szosa to na retro sztywniaku 24.5 km/h a na wspolczesniejszym rowerze mtb kolo 26 cali 25,8 kmh.

Diamond, jakie masz opony i ciśnienie w jednym i drugim oraz jakie przełożenia korba/kaseta ?
jak zamienisz opony retro/nowy jest tak samo ?
jak zamienisz korbę, kasetę, przerzutki, manetki dalej nowy jest szybszy ?

ten sam 1 retro i 2 komplety identycznych kół różniące się tylko oponami, a czasami i kasetą
różnice średniej zależne od terenu-podłoża na + i na -, ale na ok. 30km dochodzi to nawet do 2km/h więc chyba nawet nie ma co porównywać do innej ramy na innych kołach i osprzęcie
zauważyłem też, że na wynik końcowy (ten sam rower) oprócz opon oczywiście, ma też wpływ kaseta 11-32, czy 11-28 (inne stopniowanie i wpływ mocy/kadencji na prędkość chwilową i w efekcie średnią na koniec)


Geax Mezcal 26x1.9 (4.5atm asfalt i 4.0 na twardym, 3.4atm luźniejszy teren)
WTB Nano 26x2.1 (4.0atm asfalt i 3.6 na twardym, 3.0atm luźniejszy teren) wcześniej Hutchinson Python 26x2.0
mam taką ulubioną traskę pół/pół i w zależności od nastroju albo podmęczę się na asfalcie dojeżdzając, albo dojadę się na powrocie i tu ciśnienie w kołach ma ogromne znaczenie - albo męczę się na asfalcie, albo nie płynę w terenie
na jednorodnym podłożu guma gumie nierówna - marka, bieznik, ciśnienie... inne opory toczenia, inna siła/moc na pedałach i przełożenia...



to opory toczenia, a opór powietrza, pozycja na innym rowerze ?
"Przy prędkościach większych niż 24 km/h energia potrzebna do pokonania oporu powietrza przekracza opory toczne i mechaniczne roweru.

Wraz ze zwiększeniem prędkości z 12 km/h do 32 km/h opory mechaniczne rosną o 225%, toczne o 363%, zaś opór powietrza aż o 1800%.

Pomiary w tunelu aerodynamicznym wykazały, że na 40-kilometrowej trasie czasówki zmniejszenie oporu powietrza o wartość odpowiadającą oporowi stawianemu przez skierowany w przód 10-centymetrowy ołówek pozwala zaoszczędzić ponad 48 m.
W takim razie luźna koszulka czy zbytnio wyprostowana pozycja może powodować straty wielominutowe... "


ciekawe, czy ołówek był zatemperowany, czy nie :lol:
_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
 
 
Adamello 
www.evo-bike.pl


Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 1503
Skąd: Syców
Wysłany: 2018-08-06, 22:55   

Cezary Czapski napisał/a:
Geax Mezcal 26x1.9 (4.5atm asfalt i 4.0 na twardym, 3.4atm luźniejszy teren)
WTB Nano 26x2.1 (4.0atm asfalt i 3.6 na twardym, 3.0atm luźniejszy teren) wcześniej Hutchinson Python 26x2.0


WOW, niezłe wartości ciśnień. Zdziebko "niekompatybilne" ze limitami współczesnych obręczy.

Ja pompując 28-32 PSI uchodzę za dziwaka, bo większość znajomych uznaje jedynie ciśnienie na poziomie 15-20 PSI. Mówię o jeździe terenowej XC.
_________________
https://www.facebook.com/evobikesycow
Ostatnio zmieniony przez Adamello 2018-08-06, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 5218
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-08-06, 23:44   Re: Srednia predkosc Retro vs Nowsze konstrukcje

Diamond napisał/a:
Witam.
Drodzy uzytkownicy Retro maszyn i nowszych konstrukcji czy moglibyście podać swoje średnie predkosci uzyskiwane na konkretnej trasie używając retro a potem jadac rowerem nie retro?

Wiem ze porównanie to może wydawać się bez sensu bo tu korba taka, tu kaseta inna albo inne kolo..nie ważne. Chciałbym sobie wyrobić jakiś obraz jak to się przekłada u Was.

U mnie jest tylko plasko i trasa 60% las, pola 40% szosa to na retro sztywniaku 24.5 km/h a na wspolczesniejszym rowerze mtb kolo 26 cali 25,8 kmh.


nie widze różnicy znaczącej,m jedynie na przełajce na krótkich trasach jechałem całość szybciej.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół.
tel. 666-316-604
 
 
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-08-08, 00:21   

Adamello napisał/a:
niezłe wartości ciśnień

szoski pompują 90-125PSI
jak masz płasko i twardo musisz mieć ciśnienie żeby zmniejszyć opory toczenia, a i nie ważę 60kg

wytaczając się góralem "na asfalt" zawsze mam pod max - czyli 4-4.5bar - opona nie ma na czym pracować, im bardziej się rozpłaszczy, tym większy opór będzie stawiała (stąd też wybieram opony na środku z "paskiem", połączonymi lub zachodzącymi klockami)
na zawody mam już 2.6-2.8bar czyli żeby dało radę na luźniejszym podłożu i żeby nie stracić na twardszym - ładowałbym 3.2 ale na wertepach nie wytrzymują nadgarski i cztery litery trzeba unosić z siodełka bo mózg się obija o czaszkę


Adamello napisał/a:
Ja pompując 28-32 PSI uchodzę za dziwaka, bo większość znajomych uznaje jedynie ciśnienie na poziomie 15-20 PSI. Mówię o jeździe terenowej XC


15-20 to już flak 1.0-1.4bar i chyba nie da się na tym jeździć, nie wspominając o dobiciu opony do obręczy na jakimś korzeniu, czy kamieniu

w związku z tematem pomyślałem, że sprawdzę jakie średnie wychodzą nie na róznych rowerach, a na jednym tylko z róznymi oponami, więc w takim razie sprawdzę też różne wartości ciśnień dla danej opony
sam jestem ciekaw jaka będzie różnica, gdy na ubitym leśnym dukcie upuszczę powietrza z 3.5 do 2.0 (obym nie musiał taskać roweru na plecach z dwoma flakami na obręczach lub nie zajechał się po 5km walcząc z oporem zflaczałej gumy)





filmik https://youtu.be/DqmmEIIt2YI
i cytata "Zbyt niskie ciśnienie w oponach jednak groziłoby uszkodzeniem opony lub/i obręczy. Zbyt wysokie natomiast – zmniejszy przyczepność kół. Zwykle zalecanym ciśnieniem dla rowerów górskich wynosi 2,00-4,50 Bar (30-65 PSI). Biorąc pod uwagę wagę ciała, wartości ciśnienia w oponach przedstawiają się następująco:
- waga kolarza do 50 kilogramów: 1,7 Bar;
- waga kolarza do 60 kilogramów: 1,8 Bar;
- waga kolarza do 70 kilogramów: 2,1 Bar;
- waga kolarza do 80 kilogramów: 2,4 Bar;
- waga kolarza do 90 kilogramów: 2,7 Bar;
- waga kolarza do 100 kilogramów: 3 Bar."


lub
_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14