#376
prawda, choć trudno nie odnieść wrażenia że nawiązują stylistyką do BR-M732, które pojawiły się wcześniej.
Campagnolo w 1989 lansowało U-brejki, nie mieli jeszcze wtedy cantilewerów, te prezentowane wyżej były chyba pierwsze, choć w katalogu 6/90 w którym je pokazano pojawiła się też wersja "compact" :
Obrazek

#377
skolioza pisze:ładne
??????? piekne chciales powiedziec ;-) chociaz w sumie to tez banal ;-)
gratuluje kolekcji :idea: jeszcze chwilka i bedzie kompletna

...........................................................................................................

prawie reke bym sobie dal uciac ze juz je miales w swoich zbiorach :idea: nooo moze nie NOS jak te ostatnie ( w sensie Euclid) :oops: :oops: :oops:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#378
marcin74 pisze:
skolioza pisze:ładne
??????? piekne chciales powiedziec ;-) chociaz w sumie to tez banal ;-)
gratuluje kolekcji :idea: jeszcze chwilka i bedzie kompletna

...........................................................................................................

prawie reke bym sobie dal uciac ze juz je miales w swoich zbiorach :idea: nooo moze nie NOS jak te ostatnie ( w sensie Euclid) :oops: :oops: :oops:
Zboki.
Lodzermensch

#380
marcin74 pisze: prawie reke bym sobie dal uciac ze juz je miales w swoich zbiorach :idea: nooo moze nie NOS jak te ostatnie ( w sensie Euclid) :oops: :oops: :oops:
Pamięć masz dobrą więc nic nie groziło by Twojej ręce ;-) Owszem wiszą takie (tylko czarne) w Cinelli TNM:
Obrazek


A wracając jeszcze do U-brejków które były jedynymi hamulcami MTB w ofercie Campagnolo w 1989 roku, to widać wyraźnie jak Campa już wtedy nie trafiła w rynek ze swoim produktem.
Japoński konkurent miał w ofercie zarówno hamulce typu U jak i cantilever i na przełomie lat 80/90-tych wiele rowerów miało U-brejka z tyłu, ale bardzo niewiele było rowerów które miały ten typ hamulca z przodu (ta forum z tego co kojarze przewinął się tylko Wheeler, jeśli się mylę proszę mnie poprawić).

Tymczasem jeśli jakiś producent rowerów w 1989 roku chciał sięgnąć po osprzęt Campagnolo nie miał wyboru i musiał dac 2x u-brejka. I takie rowery były, ale w ogromnej większości były to maszyny włoskie. Wiem tylko o 3 firmach zza oceanu które miały 2xU od Campy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Kto wie, czy reklama hamulców Dia-Compe nie nawiązywała właśnie do produktów Campagnolo:
Obrazek

#382
Jak wyglądał pierwszy wprowadzony do sprzedaży model tylnej przerzutki Campagnolo Euclid?
Myślę że tak:
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Dlaczego? Odpowiada przerzutce ze zdjęć w katalogu 9/88 - nie ma śruby regulacyjnej naciąg linki sterującej, kółka nie są jeszcze na łożyskach kulkowych jak było w katalogu 4/89. Poza tym ma ozdobne zaślepki na śrubki regulacyjne i śrubę mocującą do ramy. Takich ekstrawagancji potem już nie było....

#383
nooo tak jedni skupuja zlom a drudzy Nos´y ;-)
piekna sztuka ..a za gumowe zaslepki nalezy sie Oskar w branzy rowerowej :roll:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#385
Z kronikarskiego obowiązku zamieszczam fotografie nieco późniejszej przerzutki z grupy Euclid.
Odpowiada ona wersji z katalogu 4/89 z tą różnicą że posiada już baryłkę do regulacji naprężenia linki, której były pozbawione jeszcze egzemplarze widoczne na katalogowych stronach. Od wyżej prezentowanej odróżniają ją kółeczka na łożyskach kulkowych, no i brak wspomnianych "ekstrawagancji" w postaci ozdobnych zaślepek-nakładek ;-)
Konstrukcja wózka, łożyskowanie sworzni było jeszcze, nie ma co ukrywać - prymitywne, takie jakie być może sprawdzało się w grupach szosowych ale nie w MTB w błocie.


[center]
Obrazek

Prezentowane już kiedyś zdjęcie ukazujące wnętrze tej wersji przerzutki[/center]

Dopiero od 1990 pojawiły się zmiany na lepsze, ale off-roadowe wersje przerzutkek Campy nigdy nie doczekały się np. uszczelnień na sworzniach, które u konkurencji były standardem już na pewno w 1990 roku (XT M730) a być może także wcześniej.

[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
[/center]

#387
Punkxtr pisze:Ach te kółeczka na konusach! :-)
Dzielo sztuki uzytkowej !!!
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#388
Dziś foty ostatniej z czterech (wg mojego stanu wiedzy na dzień dzisiejszy) wersji topowych hamulców Record OR, która odpowiada tej pokazanej w katalogu na 1994 rok.
Zastosowano inne niż we wcześniejszych mocowanie klocka hamulcowego, i trzeba przyznać jeśli chodzi o stronę wizualną zmiana była jak najbardziej na plus. Ale też od strony technicznej nie można jej nic zarzucić - rozwiązanie jest sprytne - kloc trzymany jest pewnie i solidnie, a możliwości regulacji we wszystkich płaszczyznach nieograniczone. Konstrukcja samego trzpienia dość wyrafinowana, bo wymagała uzyskania wycinka sfery wewnątrz tak aby półkuliste elementy trzymające klocek dokładnie przylegały do odpowiadających im powierzchni w otworze trzpienia. Na moje laickie oko wymagało zastosowania specjalistycznego frezowania, którego ślady są widoczne jak się dobrze przyjrzeć.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Obrazek

#389
Wyglad super, dzialanie pewnie gorzej...
GT RTS3 ,GT LTS ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Specialized S-Works M5 ,Merida Scultura 909,

#391
Gerwazy, Moze w tym roku ;-) Wierze na slowo)
GT RTS3 ,GT LTS ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Specialized S-Works M5 ,Merida Scultura 909,

#392
Taka ciekawostka:
tylne przerzutki Record OR, ale też szosowy Record bo te dzieliły z górskimi ten sam korpus często miały wadę w postaci pęknięcia w okolicach górnego sworznia. Dotyczy to przerzutek z szerokiego przedziału czasu, bo znalazłem zdjęcie szosowej wersji z 1996 roku z rysą o wiele większą niż w mojej OR z przedziału 1991-93. Pęknięcia były czasem ledwie zauważalne, a czasem znaczne. W praktyce nie umożliwiały używania przerzutki, te większe jednak powodowały większy luz na sworzniu.
Obrazek
Obrazek

Pozatym zdarzały się też pęknięcia przy nicie pantografu, ale tu ciężko oszacować skalę zjawiska, bo rysa jest trudna do zauważenia. Na zdjęciach dwie przerzutki: jedna z lat 1991-93, druga młodsza, nie mam pewności z kiedy dokładnie, prawdopodobnie 1994.
Obrazek
Obrazek

#395
Pedały Centaur w wersji po roku 1990-tym były już pokazane w tym temacie. Dla przypomnienia:
Obrazek
Obrazek


A jak wyglądają i czym się od nich różnią pedały z wyższej grupy Euclid?
Z zewnątrz widoczne są dwie różnice:
po pierwsze polerowany korpus, po drugie powłoka twardej anody na platformach. Obie te cechy posiadąły także wcześniejsze pedały z tej grupy - te z lat 1988-1989. W pedałach Centaur, korpus nie jest polerowany, a platformy są pomalowane czarnym lakierem. Poza tym oba modele wyglądają identycznie, być może są jakieś różnice w jakości użytych materiałów, ale brak jest informacji na ten temat.

Obrazek
Obrazek

Obrazek

#397
Ciekawe ciekawe... ;-)
Mam nie bezpośrednią odpowiedź na to pytanie.
Otóż jak mi się wydaje pedały z grupy Eclid po wejściu grupy Record OR w 1991/92 roku, zostały do niej zaadaptowane beż żadnych modyfikacji. Tak sugeruje ich wygląd, oraz opis w katalogu - w kwestii anodowania i polerowania. W niższej grupie Icarus w 1992 roku widzimy identycznie wyglądające pedały jak Centaur z 1990/91 z tym że te nowe miały srebrne platformy. Jaka była różnica w cenie? Kolosalna:

Obrazek
Obrazek


Dodam jako ciekawostę, że kompletna grupa XTR '92 kosztowała wówczas 2450 DM, a zdetronizowany przez tą grupę w tym samym roku XT M730 zaledwie 955 DM a więc połowę ceny Icarusa

#399
Zdjęcia przedstawiają piastę Campagnolo Victory z wysokim kołnierzem z roku 1986. Co miała wspólnego z MTB? Wszystko wskazuje na to, że piasty Centaur z 1989 roku bazowały na tym samym korpusie, przy czym dodano uszczelnienia osi których brakowało w Victory.
Ta piasta to piękna rzemieślnicza robota. Na żywo robi niesamowite wrażenie, a i na zdjęciach ładnie się prezentuje.
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Dla porównania zdjęcia z katalogu Centaur 4/89
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-11-11, 23:24 przez Gerwazy, łącznie zmieniany 1 raz.