RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
RockShox chyba Judy 97 - serwis
Autor Wiadomość
JuloKrkx 

Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 6
Skąd: krakow
Wysłany: 2018-10-30, 20:32   RockShox chyba Judy 97 - serwis

Cześć. Kupiłem dzisiaj taiego RSa, nie ma na naklejkach nigdzie co to za model, ale wygląda jak Judy z 1997. Ale pewności nie mam. Rozebrałem dziada no i wszystko co było jest na fto. Tłumików nie wyjmowałem, bo szczypce do segerów są w garażu. Jeden tłumik ma regulację od spodu, drugi nie. O ile tam wogóle jest jakiś tłumik.
Teraz pytanie - co jeszcze powinienem zrobić, co rozebrać, co wyczyścić i co zalać?
Z tej jednej goleni z regulacją wylało się kilkanaście ml oleju o wyglądzie jasnego ilastego błota.

rockshox.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 1,13 MB

 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 5695
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-10-30, 21:14   

Lagi masz zeżarte na dole i na górze trochę , kiszka z pracą będzie .
Musisz to odczyścić nieinwazyjnie, np bardzo drobnym papierem ściernym , może mleczkiem . . .albo watą ścierną najlepiej o wysokiej gradacji, aby spolerować te wyżarcia i nie porysować więcej,

Trza bardzo dokładnie wyczyścić lagi zew w środku bo tam pewnie gnój jest , a tłumik trza wyjąć.
_________________
www.velotech.pl
 
 
JuloKrkx 

Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 6
Skąd: krakow
Wysłany: 2018-10-30, 21:16   

Lagui na górze są idealne, brzydkie są tylk te miejsca, które trzyma korona. Powierzchnie które "wystają" z goleni są idealne.
Wszystko jest już dość dokładnie wyczyszczone
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5948
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2018-10-30, 22:01   

Tłumik jest tylko jeden.
Instrukcja jest tu: http://www.retrobike.co.u...61-5/judyxc.pdf 1997 serwisuje się tak samo jak 1996.
Temat o serwisie jest tu: https://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=882&postdays=0&postorder=asc&start=0
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
JuloKrkx 

Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 6
Skąd: krakow
Wysłany: 2018-10-30, 22:04   

Czyli co, to będzie Judy SL?
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5948
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2018-10-30, 22:05   

Judy XC. SL miała żółty kolor i przede wszystkim aluminiową rurę sterową.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
JuloKrkx 

Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 6
Skąd: krakow
Wysłany: 2018-10-30, 22:09   

Jestem ślepy, gdzie to ma elastomery?
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5948
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2018-10-31, 07:19   

Zamiast elastomerów wsadzone są sprężyny
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
JuloKrkx 

Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 6
Skąd: krakow
Wysłany: 2018-10-31, 08:21   

Aaa, czyli upgrade, dobra, to chyba spoko :)
 
 
Czacha 

Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 136
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-11-04, 20:46   

Dobrze wyczyść wnętrze goleni dolnych, takie potrafią być skorodowane na wylot. Koniecznie smar bez zawartości litu. Niestety ten amor już dobrze nie będzie pracować na tych goleniach.
 
 
mhu 


Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 18
Skąd: LSW
Wysłany: 2018-11-04, 22:02   

Z tym destrukcyjnym wpływem litu to chyba trochę taki mit ;)
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 5695
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-11-04, 22:09   

Poprzyj swoją teorie.
_________________
www.velotech.pl
 
 
mhu 


Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 18
Skąd: LSW
Wysłany: 2018-11-04, 22:19   

Hmmm, może własne obserwacje? Nigdy i nigdzie nie zauważyłem żeby smar z litem uszkodził, ukruszył lub rozpuścił jakiekolwiek uszczelki albo spowodował korozję goleni. Po raz pierwszy taka informacja pojawiła się dawno temu w instrukcji rock shoxa, oczywiście równocześnie zalecali używać swojego masełka. Ale każdy przecież zrobi według uznania.
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 5695
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-11-04, 22:45   

nie robi korozje tylko ściera powłokę i nie wolno go stosować.
_________________
www.velotech.pl
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5948
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2018-11-04, 23:21   

Jest mi osobiście wszystko jedno, czy smar z litem niszczy uszczelki, elastomery, powłoki czy tylko jest mdły w smaku. Jeśli producent w instrukcji obsługi mówi, żeby go nie stosować to stojąc w sklepie przed dwiema puszkami smaru w tej samej cenie po prostu biorę taki, o jakim mowa w instrukcji. Szczególnie jeśli mam smarować amor który kosztował dwie pensje swego czasu. Tym bardziej, że RS nigdy nie pisał o tym żeby stosować tylko Judy Butter, lecz ograniczał się do niestosowania smaru z litem.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 16