#16
Oryginalny smar, którym smarowany był Unishock potrafił zgęstnieć jak smoła. Niestety- równie trudno go usunąć z środka - potrzebny będzie silny odtłuszczacz. No ale jak pisał Skolioza - nie wiem jak wtedy z gwarancją.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#19
Dziękujemy.

A oto odpowiedź, którą otrzymałem od sprzedawcy europolis2008 gdy nie mogąc się doczekać odpowiedzi na pytanie "co dalej" zgłosiłem reklamację jako niezgodność towaru z umową:

"Witam serdecznie,
w takiej sytuacji neleży wysłać amortyzator do producenta, gdyż
reklamacje uwzględniane są tylko i wyłącznie w siedzibie firmy.
Wszystkie amortyzatory które sprzedajemy za JEDYNE 49 zł działają
dokładnie tak samo i nie było żadnych problemów. Są to amortyzatory,
które są przystosowane do ram chromo-molibden o specyficznej geometrii ramy.
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia.
www.speedcity.pl "

pozostawię bez komentarza :evil:
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#20
możesz śmiało odpisać, że jako klient masz prawo wyboru pomiędzy dochodzeniem swoich praw z tytułu gwarancji (wtedy gwarant ustala warunki i może faktycznie zażyczyć sobie wysłania amora do USA), lub z tytułu niezgodności towaru z umową kupna-sprzedaży W tym wypadku obowiązek zajęcia stanowiska w sprawie złożonej reklamacji ma sprzedawca, w dodatku w świetle prawa istnieje domniemanie ze jeśli owa wada została zgłoszona przed upływem 6 m-cy od daty na paragonie istniała w chwili zakupu - i to sprzedawca ma Ci ew udowodnić że towar wadliwy nie jest
Poza tym zawsze masz argument, że nie jeden amor u nich kupiliśmy (My, Retromtb, wielka oldschoolowa rodzina ;-)) i dziwnym trafem nie wszystkie tak działają
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#21
skolioza pisze:jako klient masz prawo wyboru pomiędzy dochodzeniem swoich praw z tytułu gwarancji lub z tytułu niezgodności towaru z umową
Normalnie bym nie odpuścił i doprowadził sprawę do końca, ale w tej sytuacji większą frajdę będę miał doprowadzając taki sprzęt do stanu używalności :-> 8-)
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#22
Beskidzki-Aniol pisze:Mam ten sam problem ze swoim egzemplarzem
focker pisze:Oryginalny smar, którym smarowany był Unishock potrafił zgęstnieć jak smoła.
Prorok czy wyrocznia ? Faktycznie smoła - gęsta lepka i czarna.

Rozebrałem i wyczyściłem. Po ściągnięciu goleni - w dolnych są wkładki polietylenowe ze słuszną porcją tego świństwa. Środek ze sprężynami też nie lepiej lepił się, aż miło. Po płukaniu benzyną wyciekała maź. Miałem problem z odkręceniem czegoś w rodzaju kapsla/nakrętki. Były tylko dwa otworki pod specjalny klucz. Można śmiało spiłować dwa boki pod klucz 22 i dzięki informacji Skoliozy, że gwint jest normalny tzn. odkręca się w lewo poszło gładko. Będzie śmigał, aż miło.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#23
Cezary Czapski pisze:Prorok czy wyrocznia ? Faktycznie smoła - gęsta lepka i czarna.
Po prostu mam takiego w wersji karbonowej - było w nim to samo ;)

Zamiast spiłować tą nakrętkę można też wsadzić dwa gwoździe odpowiedniej średnicy w dziurki do klucza kłowego i odkręcić odpowiednio zmniejszonym kluczem nastawnym - np francuskim. Nie jest to jakoś silnie zakręcone - powinno dać radę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#32
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... k&start=15
Chyba tutaj lepiej byłoby napisać, bo się trochę tematy dyblują.

Jak amor jest nowy i nie miał dociętej rury, to jej długości na pewno wystarczy.
Geometria Twojego Bouldera też powinna przyjąć te zawrotne 50mm, a rura jest na 1 1/8", więc nie powinno być problemu.
Ale najlepiej się dowiedz czy rura nie była docinana - bo może być skucha.

No i pytanie jaka jest rura sterowa - gwintowana czy gładka?. Co prawda stery można zmienić, ale no zawsze większy nakład pieniędzy i pracy.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#33
Dzięki, nie wiedziałem gdzie to w sumie napisać i tak tutaj walnąłem:)
Amorek na stery na gwint 1/1/8 cal. Tylko właśnie martwi mnie bo nie wiem jak długość rury sterowej w nim jest, ale to jutro się okaże.
pozdrawiam

#36
Nabyłem i ja unishocka biały z czarnymi napisami taki sam ja w galerii :), rure sterową ma 22 cm więc podejdzie jak ulał, nawet być może delikatnie skrócić będe musiał :)
Pozdrowienia

#37
Fajnie.
Jeśli chodzi w miarę płynnie, to go na razie nie rozbieraj i nie smaruj/usuwaj starego smaru.
Tam był oryginalnie specjalny smar o dużej lepkości, mający zapewnić efekt tłumienia (po latach robił się aż za bardzo lepki, ale z tego co było na forum wynika, że nie we wszystkich egzemplarzach).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#39
Hejka, amorek coś tam pracuje z 3 cm się poruszy, ale dość opornie trzeba dużą siłę włożyć żeby się ugiął, a na regulacje (jak domniewam od spodu długim imbusem) praktycznie nie reaguje, ale jak założę go już do roweru i troche pojeździ to mam nadzieję, że się rozrusza...
Pozdrawiam

#42
odgrzeje kotleta......

stałem się posiadaczem ( a dokładnie kupiłem żonie na urodziny ) Unishocks'a w wersji ze spręzyną no i oczywiście praktycznie nie działa. Będę się brał za wyczyszczenie i tu pojawia się pytanie czym go potem przesmarować najlepiej i jak dużo tego smaru dać ??
SCOTT super LITE 92'
SCOTT comp RACING 95'
SCOTT Boulder 92'
Mongoose Ritual 06'

#43
wielka prośba o pomoc bo nic nie mogę w sieci znaleźć.... a pasuje już amora założyć
SCOTT super LITE 92'
SCOTT comp RACING 95'
SCOTT Boulder 92'
Mongoose Ritual 06'

#44
smar do amorów bylby najlepszy - nie jest gęsty i ma poślizg - Judy Butter, ew tańsze specyfiki RST
trzeba posmarowac ślizgi, lagi - tak żeby wszystko płynnie chodziło a nie na sucho - ityle
Unishosk ma słabe uszczelnienie więc tę czynność będziesz powtarzać dość regularnie - sam dojdziesz do odpowiedniej ilości smarowidła
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#45
Tam w oryginale jest specjalny smar, bardzo lepki, podnoszący efekt tłumienia.
Ciężko mi sobie wyobrazić, co mogłoby go zastąpić - więc najlepiej przesmarować czymś bardziej standardowym. Judy Butter pewnie byłby najlepszy, ale przy częstotliwości smarowania jakiej ten amor wymaga - pójdziesz z torbami. Najlepiej kupić dobrej jakości smar stały w dużej puszce - na wszelki wypadek bez litu (teflonu w tam nie uświadczysz, ale lepiej dmuchać na zimne, niż potem żałować). Motorex Bike Graease od biedy może by się i nadał - chociaż do innych amorów z nieplastikowymi ślizgami bym go nie użył (za rzadki). Smarowanie tak jak pisze Skolioza. Zwróć tylko uwagę, że ślizgi są plastikowe i pomiędzy dolnym i górnym jest trochę miejsca, żeby napakować smaru. Oczywiście o dokładnym wyczyszczeniu wszystkiego przed montażem nie będę nawet wspominał :)
Ostatnio zmieniony 2014-10-12, 20:59 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .