To zważ bez opon i wtedy się zobaczy. Co to są wogóle za kółka?flavus pisze:Tak z oponami były ważone. Całość musi być wymieniona.kuba84 pisze:I na kierownicy ze 100 g możesz urwać. Ale koła chyba ważyłeś z oponami nie?
#32
Kuba,
Longus na tych kółkach stał, zobaczysz na zdjęciach. Piasty XT 730 i 732, szprychy nie pamiętam czy mają jakies oznaczenia, obręcze Galli.
Longus na tych kółkach stał, zobaczysz na zdjęciach. Piasty XT 730 i 732, szprychy nie pamiętam czy mają jakies oznaczenia, obręcze Galli.
#33
Gerwazy pisze:Corrado nie wiem czy nie nadinterpretujeszcorrado1111 pisze:Koleś napisał że siodła nie ważył bo i tak go tam nie będzie.hit00r pisze:Tylko po co chcesz to odchudzać skoro siodło waży tonęflavus pisze:
Jak widać najwięcej mogą dać inne koła.
![]()
Rewelacji wagowej i tak nie będzie , chyba że zależy ci aby zamiast 13,5 kg było 12,5![]()
![]()
"Siodła nie ważyłem bo i tak jest za ciężkie do budowy lekkiego zestawu." a wcześniej "Dodatkowe zdjęcia "na kołach" dla ogólnego oglądu wymiaru ramy i proporcji roweru. Koła, sztyca, mostek i kierownica
docelowo będą inne. "
Kolega nie napisał że idzie w kierunku light, ani że siodło będzie inne tylko że tego siodła nie ma sensu ważyć bo i tak jest ciężkie. Ja tak to rozumiem.
Flavus napisz coś na temat przeznaczenia tego roweru, czy ma byc lekki, czy ma być wygodny (Brooks), czy ma służyć do turystyki, czy do czegoś innego?
Kajam się:)
A co do kół to ja szukając lekkich i niezbyt drogich do mojego Cannona trafiłem na koła ze Speca Stumpjumpera z 93 roku bodajże.Piasty czarny LX parallax, cieniowane szprychy DT i obręcze Speca.Ciężko było znaleźć lżejsze wtedy, wagi nie pamiętam
Sporo możesz też zejść na oponach i dętkach.
Lodzermensch
#34
Może jakieś araye http://www.araya-kk.co.jp/rim/image/arc ... 1-9302.jpg albo ritcheye? Mavici 231 są dosyć lekkie, ok. 440 g.
#35
To może napiszę to tak.
Brooks jak najbardziej ma zostać ponieważ bardzo lubię to siodło. Może jak się trafi ciekawe lekkie to kupię i zobaczę jak się sprawuje.
Osprzęt jak widać to seryjne XT bez żadnych ulepszeń. Nie myślę obecnie o kupowaniu części innych firm.
Jak mi to powiedział Kuba, że jak już zacznie się ważyć części to za każdym razem się waży. Tak więc zważyłem ramę, widelec, stery, przerzutki i pomyślałem, że to całkiem dobrze wygląda. Rama ważyła mniej więcej tyle ile obliczyłem z katalogu rurek.
Rower składam bo lubię przy nim grzebać, lubię stalowe ramy, lubię rowery MTB z lat 90-tych.
Brooks jak najbardziej ma zostać ponieważ bardzo lubię to siodło. Może jak się trafi ciekawe lekkie to kupię i zobaczę jak się sprawuje.
Osprzęt jak widać to seryjne XT bez żadnych ulepszeń. Nie myślę obecnie o kupowaniu części innych firm.
Jak mi to powiedział Kuba, że jak już zacznie się ważyć części to za każdym razem się waży. Tak więc zważyłem ramę, widelec, stery, przerzutki i pomyślałem, że to całkiem dobrze wygląda. Rama ważyła mniej więcej tyle ile obliczyłem z katalogu rurek.
Rower składam bo lubię przy nim grzebać, lubię stalowe ramy, lubię rowery MTB z lat 90-tych.
#36
Gerwazy,
przeznaczenie raczej do cieszenia oczu ze złożonego roweru i spokojne przejazdy po okolicy. Choć rama posiada zadrapania to lakier robi dobre wrażenie.
przeznaczenie raczej do cieszenia oczu ze złożonego roweru i spokojne przejazdy po okolicy. Choć rama posiada zadrapania to lakier robi dobre wrażenie.
#37
Jestem przekonany, że zwrócisz moją uwagę jak będziesz gdzieś jeździł w okolicy 
Lakier jest ogień

Lakier jest ogień

#38
Po dłuższym czasie poszukiwań udało mi się upolować zestaw kół na piastach XT 737 i obręczach Mavica 517 przód i 221 tył. Do tego używane lekkie opony (choć nie retro) co daje prawie 1,4kg mniej na wadze dla zestawu kół
Kierownica tak jak Kuba pisał znalazła się o 100 gram, a dokładnie o 130 gram lżejsza.
Również sztyca się znalazła 27,2mm i mam nadzieję, że będzie pasować.
Jak już wszystko zmontuję to dam zdjęcia do wglądu.

Kierownica tak jak Kuba pisał znalazła się o 100 gram, a dokładnie o 130 gram lżejsza.
Również sztyca się znalazła 27,2mm i mam nadzieję, że będzie pasować.
Jak już wszystko zmontuję to dam zdjęcia do wglądu.
#39
Wiosna przyniosła finalizację budowy i rama na kołach stała się pełnoprawnym jeżdżącym rowerem
Po zsumowaniu wag tego co widać na zdjęciu wychodzi mi +/- 10,5 kg :)
Może i są w nim części nowsze, nie z epoki, ale jestem zadowolony z efektu.
Mam jeden temat do rozwiązania, a mianowicie prowadzenie linki tylnego hamulca co widać na zdjęciach z pierwszej strony. Po założeniu linki już wiem, że ociera o uchwyty pancerzy przerzutek przy rurze podsiodłowej.


Po zsumowaniu wag tego co widać na zdjęciu wychodzi mi +/- 10,5 kg :)
Może i są w nim części nowsze, nie z epoki, ale jestem zadowolony z efektu.
Mam jeden temat do rozwiązania, a mianowicie prowadzenie linki tylnego hamulca co widać na zdjęciach z pierwszej strony. Po założeniu linki już wiem, że ociera o uchwyty pancerzy przerzutek przy rurze podsiodłowej.

#41
Jak znajdę sztycę o wadze do 240gram i średnicy 26,8 lub 27,00 to oczywiście zamontuję :)
Na szybko to znajduję tylko Thomsona za ponad 300 PLN.
Pancerz RD rzeczywiście mógłby być trochę dłuższy, ale nie widzę aby obecnie wpływało to na pracę zmiany biegów.
Na szybko to znajduję tylko Thomsona za ponad 300 PLN.
Pancerz RD rzeczywiście mógłby być trochę dłuższy, ale nie widzę aby obecnie wpływało to na pracę zmiany biegów.
#42
Może pękać przy końcówce pancerze.
Tu jest lekka, ale 26,6 http://allegro.pl/wspornik-siodla-abt-2 ... 00323.html
Tu jest lekka, ale 26,6 http://allegro.pl/wspornik-siodla-abt-2 ... 00323.html
#43
Nie musisz szukać ... znajomy sprzedaje.flavus pisze:Jak znajdę sztycę o wadze do 240gram i średnicy 26,8 lub 27,00 to oczywiście zamontuję :)
Na szybko to znajduję tylko Thomsona za ponad 300 PLN.
Pancerz RD rzeczywiście mógłby być trochę dłuższy, ale nie widzę aby obecnie wpływało to na pracę zmiany biegów.
http://allegro.pl/jak-nowy-klasyk-easto ... 96710.html
Chyba że dla ciebie za młoda

#44
Widziałem tego Eastona CT2, ale obecnie nie mam kasy na taką biżuterię.
Poza tym to wciąż ciemny kolor sztycy :)
Poza tym to wciąż ciemny kolor sztycy :)