Witam,
czy takie zacne sprzęty będą pasować spójnie do ramy GT?
#2
pokazujesz widelec i kierownice i pytasz czy będzie pasowac do ramy, której nie pokazałeś
chcesz 13-latce wstawić bomber ? napisz proszę, że to nie jej pierwszy rower
chcesz 13-latce wstawić bomber ? napisz proszę, że to nie jej pierwszy rower
#3
Mam lepszy pomysl...tego bombra opyl mi a 13 latce wstaw cos adekwatnego do wieku, sily fizycznej i ogolnie warunkow geopolitycznych panujacych na swiecie.
#4
choc...czasy sie zmieniaja...kolega z innego forum rowerowego dla swojej coreczki zmajstrowal taki oto budzetowo-dziecieciecy klamocik...
#5
to chyba w jakiejś spółce skarbu państwa pracuje i ma inny budżetmichur pisze:dla swojej coreczki zmajstrowal taki oto budzetowo-dziecieciecy klamocik...
#6
michur, ten Twój kolega z innego forum bierze jakie proszki?
Jednak myślę, że chodzi o 13 letnią ramę. Więc poka, poka. To Ci wtedy pięknie odpowiemy.
Jednak myślę, że chodzi o 13 letnią ramę. Więc poka, poka. To Ci wtedy pięknie odpowiemy.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#7
Nie, to nie 13-letnia rama. Póki co dziewczynka ma 11 lat i śmiga na składaku Trek (foto niżej).
Ale oprócz swoich młodzieńczych zainteresowań lubi też rower (ma to po mnie ), odwiedziliśmy maratonowy dystans Family i już wie co to GT, Scott, Lefty, etc. Dlatego postanowiłem złożyć coś rozpoznawalnego, ładnego, na czym chętnie będzie sobie jeździć. Kiedy wyrośnie z kół 24", fajny rower (w duchu retro) będzie już na nią czekał. Nie jest problemem wejść do sklepu i coś kupić, lub hurtowo zamówić osprzęt Altus 3x9, to jest pasja składania i radość z jazdy.
Z ram rozważałem Corrateca, Scotta oraz inne ikony MTB , szczęśliwie trafiło się GT w malutkim rozmiarze. Model Avalanche z 2004, sympatyczny brzydalek. stan lakieru bardzo już słaby, ale i tak idzie do malowania - natomiast mamy już bazę z Triple Triangle, sporo detali cieszących oko..
I tu pytania:
1) marzy mi się kolor taki jak w Karakoram 29, ciemnozielony perłowy metallic. Czy wg was pasowałby do osprzętu retro - czy może coś innego do żółtych kolorów Z5 i Eastona? Proszę o propozycje z fotami ;)
2) kto mi to ładnie pomaluje? widziałem na forum już tematy, ale kto aktualnie widzie prym w cena/jakość?
3)symbolami z GT są dla mnie Karakoram i Zaskar, a że trzeba będzie dać jakieś ciekawe naklejki.. Czy napis Karakoram nie pogryzie się z szerokim profilami ramy alu?
Dzięki za opinie!
PS. Bombowiec ma miękkie sprężyny, ładnie pracuje, zawsze jest opcja wyjęcia dwóch sprężyn z goleni i założenia tylko jednej, dopasowanej do wagi piórkowej..
Ale oprócz swoich młodzieńczych zainteresowań lubi też rower (ma to po mnie ), odwiedziliśmy maratonowy dystans Family i już wie co to GT, Scott, Lefty, etc. Dlatego postanowiłem złożyć coś rozpoznawalnego, ładnego, na czym chętnie będzie sobie jeździć. Kiedy wyrośnie z kół 24", fajny rower (w duchu retro) będzie już na nią czekał. Nie jest problemem wejść do sklepu i coś kupić, lub hurtowo zamówić osprzęt Altus 3x9, to jest pasja składania i radość z jazdy.
Z ram rozważałem Corrateca, Scotta oraz inne ikony MTB , szczęśliwie trafiło się GT w malutkim rozmiarze. Model Avalanche z 2004, sympatyczny brzydalek. stan lakieru bardzo już słaby, ale i tak idzie do malowania - natomiast mamy już bazę z Triple Triangle, sporo detali cieszących oko..
I tu pytania:
1) marzy mi się kolor taki jak w Karakoram 29, ciemnozielony perłowy metallic. Czy wg was pasowałby do osprzętu retro - czy może coś innego do żółtych kolorów Z5 i Eastona? Proszę o propozycje z fotami ;)
2) kto mi to ładnie pomaluje? widziałem na forum już tematy, ale kto aktualnie widzie prym w cena/jakość?
3)symbolami z GT są dla mnie Karakoram i Zaskar, a że trzeba będzie dać jakieś ciekawe naklejki.. Czy napis Karakoram nie pogryzie się z szerokim profilami ramy alu?
Dzięki za opinie!
PS. Bombowiec ma miękkie sprężyny, ładnie pracuje, zawsze jest opcja wyjęcia dwóch sprężyn z goleni i założenia tylko jednej, dopasowanej do wagi piórkowej..
#8
Z ciekawych rzeczy ten Trek 24" ma np. wolnobieg Sachsa 13-30, pozwalający na większe szaleństwo niż Shimano :) ale to raczej ma być "zajawkowy" bajk do rozpoczęcia przygody z MTB, tekki i skuteczny..
Na maratonie: "Wujek, zobacz, Pan też ma Treka jak ja!" - bezcenne.
Na maratonie: "Wujek, zobacz, Pan też ma Treka jak ja!" - bezcenne.
#11
Jako ojciec 5 dzieci doktoryzowałem się z rowerów dla dzieci (wide moje www poniżej)
No więc Ci powiem, że absolutnie KLUCZOWA dla dziecka jest waga roweru. Wynika to z prostej zasady proporcji – jak dzieciak ma 40 kg, to typowy markowy tłuk dla dzieciaka waży 14,5 kg. Markowy. To oznacza 1/3 całkowitej wagi dzieciaka! To tak, jakby rower dla kogoś ważącego 75 kg ważył 25 kg.
Dlatego rozważ rezygnację z amortyzowanego widelca, oraz napęd 1x8. Tak np. robi islabikes - zobacz np. to: http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/beinn26.html
Oczywiście, te rowery są cholernie drogie, ale warto rozważyć ich doświadczenia.
Ja w łachudrze Tadzika z napędem 3x8 zrobiłem 10.5 kg , no ale na zwykłych kołach i oponach. Szybki Stefan jest o kilo cięższy, ale to przez amor.
Ramy gt są generalnie ciężkie, no chyba, że zaskary. Karakoramy to raczej powyżej 2 kg.
I zaproś dzieciaka do skręcania roweru – będzie dumna, że ma rower zrobiony „na miarę”, a nie chińczyka ze sklepu.
No więc Ci powiem, że absolutnie KLUCZOWA dla dziecka jest waga roweru. Wynika to z prostej zasady proporcji – jak dzieciak ma 40 kg, to typowy markowy tłuk dla dzieciaka waży 14,5 kg. Markowy. To oznacza 1/3 całkowitej wagi dzieciaka! To tak, jakby rower dla kogoś ważącego 75 kg ważył 25 kg.
Dlatego rozważ rezygnację z amortyzowanego widelca, oraz napęd 1x8. Tak np. robi islabikes - zobacz np. to: http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/beinn26.html
Oczywiście, te rowery są cholernie drogie, ale warto rozważyć ich doświadczenia.
Ja w łachudrze Tadzika z napędem 3x8 zrobiłem 10.5 kg , no ale na zwykłych kołach i oponach. Szybki Stefan jest o kilo cięższy, ale to przez amor.
Ramy gt są generalnie ciężkie, no chyba, że zaskary. Karakoramy to raczej powyżej 2 kg.
I zaproś dzieciaka do skręcania roweru – będzie dumna, że ma rower zrobiony „na miarę”, a nie chińczyka ze sklepu.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#12
Michur dzięki, już kupiłem, oglądałem twoją ramę wcześniej..
Waga ramy GT z paroma pierdołami to 1.8 na wadze, więc tragedii nie ma.. Marcok tez gdzieś w okolicach 1.9, kiera 250g. Generalnie jest szansa zmieścić się w 12kg, na semislicku.
Stronka Islabikes daje do myślenia, trochę koncepcji stąd zaczerpnę. 1x8 raczej odpada, mamy dużo górek w okolicy. Ale takie 2x8 nie byłoby złe. 36 i 22/24 plus kasetka 11-32, idziemy w dobrą stronę :) Tylko problemem jest to że posiadam korbę STX o przebiegu 20 km
Przy rowerach czasem popracujemy razem, siostrzenica lubi sobie zadbać o swój sprzęt :)
Waga ramy GT z paroma pierdołami to 1.8 na wadze, więc tragedii nie ma.. Marcok tez gdzieś w okolicach 1.9, kiera 250g. Generalnie jest szansa zmieścić się w 12kg, na semislicku.
Stronka Islabikes daje do myślenia, trochę koncepcji stąd zaczerpnę. 1x8 raczej odpada, mamy dużo górek w okolicy. Ale takie 2x8 nie byłoby złe. 36 i 22/24 plus kasetka 11-32, idziemy w dobrą stronę :) Tylko problemem jest to że posiadam korbę STX o przebiegu 20 km
Przy rowerach czasem popracujemy razem, siostrzenica lubi sobie zadbać o swój sprzęt :)
#13
jak macie górki to maławo będziedancio_yr84 pisze:2x8 nie byłoby złe. 36 i 22/24 plus kasetka 11-32
ja dla syna skleciłem 24-34 i 12-32 i czasem jest mało
mam w zapasie koronkę 20T tylko że nie mam jej gdzie zakręcić (dla mojej młodzieży korba 152mm to aż nadto a tam koronki są niewymienne, 170 na micro natomiast będzie za długie)
#16
Ramka już niedługo wróci od HiMayera..
Kokpit oraz sztyca od Eastona czekają..
24-biegowe STX RC już prawie kompletne!
Hamulce po polerce będą oślepiać z daleka..
Jaram się
Kokpit oraz sztyca od Eastona czekają..
24-biegowe STX RC już prawie kompletne!
Hamulce po polerce będą oślepiać z daleka..
Jaram się
#17
I oto jest, owoc ciezkiej pracy.
GT z XXI wieku inspirowane legendami retroMTB m.in. Marzocchi, Easton, Mavic i STX RC.
Nie purystyczne, nie idealne.. Ale znam kazdy centymetr tego roweru i wiem mozna na nim polegac.. Choc jeszcze kilka detali, jak zaciski kol czy podkladki pod mostkiem wymaga dopracowania. Budujac rower razem z dziewczynka (dzieki Aldek za porade, wspolnie lepiej sie montuje czesci!) dobieralismy kolorystyke, czy detale jak chwyty, nakretki na wentyle lub koszyczek, tak wiec mimo wczesniejszego zarywania nocy nad szukaniem tych wlasciwych komponentow i wieczorow nad polerowaniem STX-ow, wszystko zakonczylo sie fajna zabawa. Oczywiscie w zgodzie z najnowszymi trendami, na ramie gosci polska flaga oraz imie i nazwisko wlascicielki:)
Dreambike 100% frajdy!
PS. Dziekuje wszystkim ktorzy sprzedali mi czesci oraz dostarczyli cenne uwagi tym samym dokladajac cegielke przy budowie tego sprzetu :P
GT z XXI wieku inspirowane legendami retroMTB m.in. Marzocchi, Easton, Mavic i STX RC.
Nie purystyczne, nie idealne.. Ale znam kazdy centymetr tego roweru i wiem mozna na nim polegac.. Choc jeszcze kilka detali, jak zaciski kol czy podkladki pod mostkiem wymaga dopracowania. Budujac rower razem z dziewczynka (dzieki Aldek za porade, wspolnie lepiej sie montuje czesci!) dobieralismy kolorystyke, czy detale jak chwyty, nakretki na wentyle lub koszyczek, tak wiec mimo wczesniejszego zarywania nocy nad szukaniem tych wlasciwych komponentow i wieczorow nad polerowaniem STX-ow, wszystko zakonczylo sie fajna zabawa. Oczywiscie w zgodzie z najnowszymi trendami, na ramie gosci polska flaga oraz imie i nazwisko wlascicielki:)
Dreambike 100% frajdy!
PS. Dziekuje wszystkim ktorzy sprzedali mi czesci oraz dostarczyli cenne uwagi tym samym dokladajac cegielke przy budowie tego sprzetu :P
#19
GiTes!
Ważyłeś całość?
Na długie wycieczki czy nawet wyprawy w rowerach dziecięcych zakładam maxxis wormdrive. Pompuje 60 psi, jazda po twardym jest praktycznie bezoporowa, a w terenie też dają radę. No i brudzić nie szkoda
Ważyłeś całość?
Na długie wycieczki czy nawet wyprawy w rowerach dziecięcych zakładam maxxis wormdrive. Pompuje 60 psi, jazda po twardym jest praktycznie bezoporowa, a w terenie też dają radę. No i brudzić nie szkoda
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#20
Całość z tymi gumami będzie delikatnie poniżej 12 kg.
Wiedziałem że padnie pytanie o opony. Mamy na zmianę Geax Gato 2.0, retro semislicki Dębica K-2000, a także slicki Continentala 1.75 z beżowym boczkiem. Wyborem dziewczynki jednak póki co są Onzy jako najbardziej rasowe z wyglądu. Póki sprzęt nowy, to lans na maksa :) Kółka starałem się złożyć w miarę lekkie, żeby rower ładnie przyspieszał.
Jeśli chodzi o przełożenia to jest 3x8, lekka kaseta 11x32 + korba 22x32x42. Miękkich raczej nie zabraknie.
Z bombowca wyjęta jest jedna sprężyna, dzięki temu ugina się zdecydowanie lepiej pod malutką wagą.
Wiedziałem że padnie pytanie o opony. Mamy na zmianę Geax Gato 2.0, retro semislicki Dębica K-2000, a także slicki Continentala 1.75 z beżowym boczkiem. Wyborem dziewczynki jednak póki co są Onzy jako najbardziej rasowe z wyglądu. Póki sprzęt nowy, to lans na maksa :) Kółka starałem się złożyć w miarę lekkie, żeby rower ładnie przyspieszał.
Jeśli chodzi o przełożenia to jest 3x8, lekka kaseta 11x32 + korba 22x32x42. Miękkich raczej nie zabraknie.
Z bombowca wyjęta jest jedna sprężyna, dzięki temu ugina się zdecydowanie lepiej pod malutką wagą.
#21
Mniej niż 12 kg ?dancio_yr84 pisze:Całość z tymi gumami będzie delikatnie poniżej 12 kg.
Wiedziałem że padnie pytanie o opony. Mamy na zmianę Geax Gato 2.0, retro semislicki Dębica K-2000, a także slicki Continentala 1.75 z beżowym boczkiem. Wyborem dziewczynki jednak póki co są Onzy jako najbardziej rasowe z wyglądu. Póki sprzęt nowy, to lans na maksa :) Kółka starałem się złożyć w miarę lekkie, żeby rower ładnie przyspieszał.
Jeśli chodzi o przełożenia to jest 3x8, lekka kaseta 11x32 + korba 22x32x42. Miękkich raczej nie zabraknie.
Z bombowca wyjęta jest jedna sprężyna, dzięki temu ugina się zdecydowanie lepiej pod malutką wagą.
Trochę za niska ta waga bo ani bomber ani GT ani STX do najlżejszych nie należą ...
No ale jeśli tyle wyjdzie to cacy
Bombera to lepiej nie przerabiaj i nie kombinuj bo ideałów się nie zmienia.
Możesz jedynie odlać trochę oleju i to wszystko.
Nie szkoda dla dziewczynki takiego roweru ?
Chyba że jest całkowicie uświadomiona co to jest to OK
#22
Bardzo zgrabny i ładny rower Ci wyszedł.
Chętnie zobaczyłbym więcej zdjęć mniej detalicznych, pokazujących cały rower
Chętnie zobaczyłbym więcej zdjęć mniej detalicznych, pokazujących cały rower
#23
Jeśli chodzi o ramę to jest to Avalanche '04, kupione w bardzo kiepskim stanie wizualnym, za to w odpowiednim rozmiarze i cenie. Przemalowane u HiMayera na kolorystykę inspirowaną Karakoram 29, zielona perła. Połączenie mega klasyki i nowoczesności. Linia GT z Triple Triangle jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych. Pobobnie M-Arch w Marcoku. Rower ma mówić - jestem klasykiem, tym co kiedyś było najlepsze w MTB, zapraszam do jazdy, ciesz się mną!
Wszystkie komponenty w Bomberze czekają sobie w pudełku na możliwość powrotu do wersji fabrycznej, w razie w..
Nie szkoda dla dziewczynki takiego roweru. To tylko pieniądze, nie przeliczane na zadowolenie, tym bardziej że jest już na etapie dbania o sprzęt i nie pożyczania kolegom ;) Już zna pojęcie triple triangle, nie krzyżuje biegów, umiejętnie używa hamulców, etc.. Daje radę!
Więcej zdjęć może być dopiero jak wrócę do kraju, nie prędzej jak za pół roku..
Lekkie koła, stery na maszynach + miski aluminiowe, bomber 1.8 kg, ramka 1.8, siodło 260g, lekka kaseta, dętki, przerzutki, starałem się żeby wszystko było w jakichś przyzwoitych granicach, a nawet jeśli to będzie 12.1 kg to i tak fajnie się "zbiera" jak na tak szerokie opony.hit00r pisze: Mniej niż 12 kg ?
Trochę za niska ta waga bo ani bomber ani GT ani STX do najlżejszych nie należą ...
No ale jeśli tyle wyjdzie to cacy
Bombera to lepiej nie przerabiaj i nie kombinuj bo ideałów się nie zmienia.
Możesz jedynie odlać trochę oleju i to wszystko.
Nie szkoda dla dziewczynki takiego roweru ?
Chyba że jest całkowicie uświadomiona co to jest to OK :D
Wszystkie komponenty w Bomberze czekają sobie w pudełku na możliwość powrotu do wersji fabrycznej, w razie w..
Nie szkoda dla dziewczynki takiego roweru. To tylko pieniądze, nie przeliczane na zadowolenie, tym bardziej że jest już na etapie dbania o sprzęt i nie pożyczania kolegom ;) Już zna pojęcie triple triangle, nie krzyżuje biegów, umiejętnie używa hamulców, etc.. Daje radę!
Dziękujemy :)Gerwazy pisze:Bardzo zgrabny i ładny rower Ci wyszedł.
Chętnie zobaczyłbym więcej zdjęć mniej detalicznych, pokazujących cały rower
Więcej zdjęć może być dopiero jak wrócę do kraju, nie prędzej jak za pół roku..
#24
i to jest qwintesencja pojęcia.dancio_yr84 pisze:To tylko pieniądze, nie przeliczane na zadowolenie, tym bardziej że jest już na etapie dbania o sprzęt i nie pożyczania kolegom ;)
ze ściany to raczej pożytku nie ma
#25
bardzo ładnie prezentuje się to GT. Mój młody jeszcze lata na kołach 16" ale na ten sezon zastanawiamy się nad kołami 20" tylko że on ma 6 lat :)
Rowery młodego zbieram wszystkie od pierwszego drewniaka.
Rowery młodego zbieram wszystkie od pierwszego drewniaka.
#26
Moja córka latała na 20" jak jeszcze nie miała 5 lat. Na dłuższe trasy 20" z przerzutkami, na krótsze i do szaleństw 16" na singlu z porządnymi, grubymi oponami. Tak to u mnie wygląda teraz.szarik zc1 pisze:Mój młody jeszcze lata na kołach 16" ale na ten sezon zastanawiamy się nad kołami 20" tylko że on ma 6 lat :)
#27
Mialem duzo roznych przepraw z dzieciaczkami na malych rowerkach. Najwiecej zalezy tu od zdolnosci motorycznych i temperamentu dziecka, oraz od wzrostu. Jedne latwiej sie ucza, inne bardziej opornie. Oczywiscie istnieja jakies przyblizone granice wiekowe dla poszczegolnych wielkosci kol, np. 12 cali: 2.5-5 lat, 16 cali: 3-6 lat, dwudziestki to 5-9 lat etc. Do tego dochodza kolka boczne, wszelakie kijki pomocnicze, ostatnio doszly rowerki biegowe. Dzieci to zdolne bestie :PAdamello pisze:Moja córka latała na 20" jak jeszcze nie miała 5 lat. Na dłuższe trasy 20" z przerzutkami, na krótsze i do szaleństw 16" na singlu z porządnymi, grubymi oponami. Tak to u mnie wygląda teraz.szarik zc1 pisze:Mój młody jeszcze lata na kołach 16" ale na ten sezon zastanawiamy się nad kołami 20" tylko że on ma 6 lat :)
Wracajac do GT, ma sie on bardzo dobrze ;)