MCU czy sprężyna z gumą? opłacalność naprawy RST Mozo Pro

#1
Kupiłem z rowerem amortyzator RST Mozo pro z rowerem amor sie nie ugina. Jedna laga jak nowa druga wytarta na dole do żywego alu amor sie nie ugina przez suchy zapieczony wspornik elasto w środku goleni.
Elastomery całe i nawet nie ubite co jest niebywałe.
Wpadłem na pomysł aby zamienić sprężynę z gumą w środku na MCU. Pytanie co lepsze i co lepiej wybiera elastomerów mam osiem a sprężyna jest jedna w jednej goleni, czy prócz zbicia wagi mcu poprawi pracę?
Czy rst mozo pro jest wart naprawy czy więcej warte są elastomery z niego?
Nie mam do niego alu pokręteł na korkach.

#2
jak żżarty to kicha , ja miałem eleganckiego , lagi teflonowane , ładnie chodzą jak dobrze wysmarowany jest , poza tym amor lekki jest, alu sterówka , jak tylko ktoś chce to ratuje bo waga , i praca są na dobrym poziomie
www.velotech.pl

#3
Elasto dobre, jedna laga jest przytarta na dole, brak pokręteł na korkach, zapieczone wsporniki elasto, stalowa sterówka, bootsy całe i nie sparciałe, reszta ok
Waga jak znalazłem na weightweenies to 1800g czyli praktycznie beton jak na smarowanie smarem i brak tłumienia olejowego, bomber z2 już jest lżejszy. Ale wracając do tematu to lepiej mcu czy sprężyna z gumą?

#5
Focker odwrotnie mnie zrozumiałeś mój mozo technicznie jest kiepski i to bardzo co wypisałem ale elastomery ma bardzo dobre.
Myslę nad przełożeniem elastomerów mcu z mozo do (wstyd dla mnie jak niewiem co) budżetowego suntoura gdzie jest sprężyna z gumą w środku i nic więcej.
Zastanawia mnie czy samo mcu będzie miało lepszą charakterystykę niż sprężyna z gumą.
Co jest lepsze?

#6
spreżyna lepiej wybiera małe nierówności, MCU wyraźnie gorzej, jest za to lżejsze, ma jakieś iluzoryczne właściwości tłumiące (i sztywnieje na mrozie)
Dlatego gro widelców elastomerowych seryjne wyposażane było zamiast jednego wałka w krótką sprężynkę - ona łykała małe nierówności na których brak / słabsze tłumienie jak w wypadku Mozo pro nie było odczuwalne, a na średnich i dużych nierównościach pracował elastomer
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#7
Zgadza się mozo i RS indy ma sprężynkę zamiast jednego wałka.

1. Sprężyna i guma w środku
2. Mcu+ spręzynka mała
3. Samo Mcu
Która możliwość jest najlepsza?

Re: MCU czy sprężyna z gumą? opłacalność naprawy RST Mozo Pro

#8
Żeby nie powielać tematu odkopuję ten.

Amor jak na foto:
Obrazek
Obrazek
Za 5 dych wpadł do mojej klamociarni :)

Nie uginał się niestety jak go otrzymałem, ale wiedziałem co kupuję. Ma trafić do ramy Schwinn-a viewtopic.php?f=29&t=7732 Wiem że rocznikowo to nie gra, ale będzie aż nic innego mi nie wpadnie w ręce. Schwinn jak wiadomo to URT tzw. sweet spot więc są pewne z tym związane komplikacje. Poprawcie mnie jeśli gdzieś się mylę, ale podobno podczas zjazdów URT (nie ważne jakie) ma ochotę na zbytnie nurkowanie przodu co może, według relacji użytkowników, kończyć się skokiem na tygrysa przez kierownicę... I wiele razy z tego co wyczytałem takm się właśnie kończyło. Stąd ta nienawiść do URT właśnie :)

Metodą na zminimalizowanie możliwości lotu przez kierę jest podobno amor powietrzny napompowany na dość twardo. Mozo powietrzny nie jest, ale zastanawiam się nad wsadzeniem sprężyn od Simsona :D (waga kierowniczki 63kg).

Cytuję skoliozę:
sprężyny od Simsona na zimę w Mozo
Więc plan mam taki żeby kupić sprężynę od simsona np. taką https://gmoto.pl/sprezyna-teleskopu-prz ... 62125.html pdociąć odpowiednio na długość TYLKO elastomerów i wsadzić zamiast elastomerów (krótka sprężynka zostaje jak jest). Tylko zastanawiam się nad twardością tych sprężyn... Niektóre są opisywane w ofertach jako twarde. No i pytanie do doświadczonych uzytkowników, jak twarde one są? Jakieś konkretne cyferki? Bo zależy mi na większej twardości, aby uniknać ewentualnego zbytniego nurkowania. Tym bardziej że Schwinn jest dla mojej Pani, która nie kocha większych kół już ;) Ale chce mieć pełną amortyzację za to :D

Na co ewentualnie zwrócić uwagę podczas docinania? Ponoć jak będą źle docięte to będzie hałasować itd. Pytanie #2. Co myślicie o stanie tych elastomerów ze zdjęcia, śmietnik czy może do używania jeszcze?

Pytanie trzy. Jak śmietnik to gdzie ewentualnie zakupić nowe? Na alle są jakieś w ofercie, ale wydaje mi się że to za twarde jest do tego zastosowania.

I jeszcze takie spostrzeżenie. Zauważyłem że ten mój mozo był chyba kiedyś żółty... Na przetraciach widać że jest stal, potem jakby czarny podkład, potem żółty kolor, potem jakby biały podkład a potem czerowny... Z drugiej strony, czerwony lakier wygląda na oryginał, nalepki też wyglądają na oryginalne... Jakieś pomysły? :D Ktoś by sobie zadał tyle trudu, kiedyś, aby go przemalować i oblepić US nalepkami? Może tak właśnie było, a może focker coś podpowie :)

Re: MCU czy sprężyna z gumą? opłacalność naprawy RST Mozo Pro

#10
Amor na elastomerach będzie zdecydowanie mniej nurkował niż na sprężynach. W Mozo Comp do tego nie masz nawet tłumienia powietrznego. Jak do tego amora założysz same sprężyny to sprawisz jeźdźcowi katapultę.
Szukaj elastomerów. Nie idź w sprężynę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: MCU czy sprężyna z gumą? opłacalność naprawy RST Mozo Pro

#13
Takie znaki widnieją na podkowie. Korozja miejscowa, ale znaczna :/ Wyczytałem że ta podkowa to też jest z magnezu, potwierdzi ktoś?

Obrazek

Obrazek

Na zdjęciu poniżej widać w prawej ladze taką jakby jasną uszczelkę na końcu tłoka. Na lewej ladze też jest coś takiego tylko że zostało w środku w goleniu i nie da się tego wyciągnąć bo jest tam jakby ogranicznik jakiś wewnątrz. Tak ma być czy o co chodzi?

Obrazek

Generalnie amor trup. Ale jak już jest to go zrobię.

Re: MCU czy sprężyna z gumą? opłacalność naprawy RST Mozo Pro

#17
Piotr pisze:
2019-05-29, 06:53
jak widać ten czerwony ma żżarte lagi przy uszczelkach, czy jest sens reanimować ?
Jest jak piszesz. Może nie są zżarte, ale anody już tam niestety nie ma... W goleniach był taki syf że ciężko to było wyczyścić. No ale płyn do felg zrobił swoje ;)

Co do sensowności reanimacji tego pacjenta, to odpowiedź w 99,9% jest jedna, oczywiście że nie ma sensu. Mam już pewne doświadczenie z firmami zajmującymi się anodowaniem i większość woli robić tylko dekoracyjne, a jak ktoś robi też twarde to nie chce się bawić w takie ceregiele. Inni mówią że na stopie PA9 słabo to wychodzi i nie robią :/ Dwie firmy są gotowe to zrobić, ale koszt to min. 250 zł za obie lagi. Przy czym jedni zaznaczyli że na twardo zrobią owszem, ale w kolorze czarnym :D

Ale pozostaje jeszcze ten 0,1% przypadków kiedy warto się zabawić. Zaliczam się do tej grupki ;) Nie rozwodząc się zbytnio, pozostaje mi samodzielne warsztatowe anodowanie. I tak będę musiał anodować na twardo niebawem, więc te lagi z Mozo to jest dobra okazja aby poćwiczyć. W sumie to jedyny powód dla którego ten amor, być może zostanie wskrzeszony.

Re: MCU czy sprężyna z gumą? opłacalność naprawy RST Mozo Pro

#19
Jest tak jak skolioza pisze, w tym amorku jest trochę inaczej.
A więc tak: sprężyna pochodzi z jakiś sr suntour co kiedyś rozbierałem a części wędrowały do pudełek.
Tak w środku są elastomery, pozostałości po marcoku zokes i RS Qadra, są w porządku nie sparciałe i miękkie, zielone są gładkie a żółte porowate.
Dobra sprawa ze sprężyną, wstępnie sprężyna wybiera mniejsze nierówności a elastomer powoduje że amor nie nurkuje. Zrobiłem podobnie w innym amorku pacz zdjęcie ;-)
Załączniki
IMG_20181226_135804725.jpg