Kolejny rower, kolejny raz "to już ostatni" i tak to się kręci.
W moim przypadku jednak rozchodzi się o to, że każdy rower jest do czego innego, a że do pracy mam 15km asfaltem, to jest to idealna opcja na robienie formy
Tym razem zakupiłem szoskę, Peugeot Ventoux z roku 1989. Z tego co wynalazłem w necie to na oryginalnym osprzęcie Shimano Exage EX 500. Wagowo jak na szosę nie zabija, ale te ramy ogólnie zbyt lekkie nie były, a ja jak zwykle kierowałem się wyglądem i stanem roweru. Mój egzemplarz pomimo wieku jest w idealnym stanie, kilka drobnych rys co mnie bardzo cieszy.
Technicznie ogólnie bardzo dobrze, ale...łańcuch mi nie chodzi płynnie w kasecie, nie przeskakuje, ale tak jakby był już zużyty i nie siedział idealnie na zębatce.
Drugie podejrzenie: nie wiem czy ktoś nie podmienił kasety bo wystaje gwint tak jakby brakowało jednej, najmniejszej koronki. Kolejna(ostatnia) rzecz co mnie zastanawia w tej kasecie - czy zęby na kasecie specjalnie są tak "powykręcane"? Wygląda jakby tak, aczkolwiek nie wszystkie takie są...
Jeśli ktoś byłby chętny to proszę o pomoc ;)
Plany? Wsadziłem purpurowe zaciski kół i siodła, głównie w celu zmiejszenia wagi, ale smaczek jakiś też musi być.
Z czasem chciałbym wsadzić lekkie siodło, ale musi się trafić jakieś białe, nie bardzo odstające epokowo.
Zdjęcia poglądowe, zakoszone z neta. Jak będzie okazja to porobię fotki w realu i uzupełnię
Tyle w kwestii krótkiej prezentacji, jeśli ktoś ma ochotę negować mój zakup np. przez to, że nie składałem roweru sam, że nie jest to prawdziwe retro zachowanie i takie tam to proszę bardzo, nie zamierzam się tym przejmować ;)
#2
daj foto tej kasety i bębenka to się obczai co i jak. jeśli by brakowało najmniejszej zębatki (w tej grupie to chyba kontra dla kasety) to cała kaset powinna "latać", być luźna na bębnie.
#3
Właśnie jak dla mnie ewidentnie brakuje tej kontry, ale kaseta nie lata. Siedzi wręcz mega solidnie na bębnie. Wrzucam foty...
TUTAJ WIĘCEJ ZDJĘĆ
https://plus.google.com/u/0/photos/1119 ... 6792609377
TUTAJ WIĘCEJ ZDJĘĆ
https://plus.google.com/u/0/photos/1119 ... 6792609377
#4
fajna szoska,
z tego co pamiętam to u mnie w kasecie na HB M1050 też chyba takie powykręcane były - system UG
a z bębenkiem to strzelam, że był zrobiony na 7mkę a ktoś wsadził kasetę 6 i dlatego tak jest; jedną z podpowiedzi może być gwint w środku zrobiony już na nowsze systemy z nakrętką (nie wiem czy jest, tak mi to wygląda)
z tego co pamiętam to u mnie w kasecie na HB M1050 też chyba takie powykręcane były - system UG
a z bębenkiem to strzelam, że był zrobiony na 7mkę a ktoś wsadził kasetę 6 i dlatego tak jest; jedną z podpowiedzi może być gwint w środku zrobiony już na nowsze systemy z nakrętką (nie wiem czy jest, tak mi to wygląda)
#5
takie skrętne zęby to celowy zabieg - jak pisze kaczko - http://pl.wikipedia.org/wiki/UniGlide , też tak mam w mojej grupie 105 na kasecie, identyko. masz piastę pod 7speed, ale owszem tutaj jest założona 6-biegowa kaseta. poluj na 7 to będziesz miał oryginał dla tej grupy ex 500, a tą kasetę sprzedasz mi bo szukam akurat 6speed
#7
potrzebujesz 2 baciki
reszta -jak chopcy napisali -jeśli jest gwint wewnątrz bębenka -to szedłbym we "współczesną" wersję kasety na 7s
Jeśli szkoda Ci kasy -a masz sporą graciarnię -to wsadź tylko największą zębatkę + dystans - i będziesz miał kasetę na 7s
reszta -jak chopcy napisali -jeśli jest gwint wewnątrz bębenka -to szedłbym we "współczesną" wersję kasety na 7s
Jeśli szkoda Ci kasy -a masz sporą graciarnię -to wsadź tylko największą zębatkę + dystans - i będziesz miał kasetę na 7s
#8
Właśnie póki co nie mam kasy, więc się wstrzymam ze zmianą kasety. Głównie zależało mi na tym żeby coś zrobić w kierunku zlikwidowania luzów czy nie wiem jak to nazwać, na łańcuchu w czasie jazdy. W takim razie może łańcuch inny, pod UG, tak z dedukcji mi wynika
#9
teraz łańcuchy są uniwersalne 6-7-8 biegowe .
Jesli bebenek ma gwint w środku a tego nie widze bo fota ładuje sie godzine to kupujesz normalną kasete 7 i jazda a tamtą spyl koledze
wielotryby zakręcane ostatnią koronką różnią sie i nie powinno zakładać sie 6 na bęben 7 , może być luz, pod 6 były krótsze bebenki
i nie wklejaj tak duzych fotek bo qrwicy sie dostaje
p.s.
Żólta owijka wieśniacka tak że ........
Jesli bebenek ma gwint w środku a tego nie widze bo fota ładuje sie godzine to kupujesz normalną kasete 7 i jazda a tamtą spyl koledze
wielotryby zakręcane ostatnią koronką różnią sie i nie powinno zakładać sie 6 na bęben 7 , może być luz, pod 6 były krótsze bebenki
i nie wklejaj tak duzych fotek bo qrwicy sie dostaje
p.s.
Żólta owijka wieśniacka tak że ........
#10
Wkleiłem dużą bo taką mi zrobił aparat pożyczony na szybko i nic nie zmianiałem, a poza tym lepiej duże bo dokładnie widać. Mi się od razu ładuje, kwestia prędkości internetu. Jak masz wolny internet to możesz sobie otworzyć link do picassy, który wkleiłem ;)
Dziękuję za porady techniczne.
Dziękuję za porady techniczne.
#11
jasne wklejaj najlepiej 10 gbajtow bo w dupie masz użytkowników np limitowanego internetu w komórkach itd , no bo po co .........
#12
Niewiele pokazujące, ale zdjęcie w realu przynajmniej. Z jazdy przed pracą przy zalewie Dobczyckim
#13
Bardzo ładne są te ramy ..gorzej z malowaniem
Widziałem ostatnio podobną ramę od znajomej -i wyglądało ,że tylne widełki w okolicach zacisku podsiodłowego zaczęły pękać .. acz niewiadomo ,czy to tylko lakier czy spawy
Swoją drogą ciekawe jak je łączyli -nie widać spoiny po tigu ,brązem też ich raczej nie łączyli ..
Widziałem ostatnio podobną ramę od znajomej -i wyglądało ,że tylne widełki w okolicach zacisku podsiodłowego zaczęły pękać .. acz niewiadomo ,czy to tylko lakier czy spawy
Swoją drogą ciekawe jak je łączyli -nie widać spoiny po tigu ,brązem też ich raczej nie łączyli ..