#2
No proszę - słyszałem że niektórzy wykorzystują blokady do amorów zamiast 2 biegowej manetki przedniej, ale podstawek na manetki szosowe nie widziałem

Jako ciekawostkę myślę że warto także dodać że thumby Deore / Deore XT obu serii różnią się od siebie jedynie deklami i obejmami na kierownicę Mechanizmy przerzucające są te same :-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#3
skolioza pisze:Jako ciekawostkę myślę że warto także dodać że thumby Deore / Deore XT obu serii różnią się od siebie jedynie deklami i obejmami na kierownicę Mechanizmy przerzucające są te same :-)
nawet na lewej widnieje stempel MT-62 mimo wspomnianej przez Ciebie naklejki od XT M732:)
Obrazek

#5
to moze sie przydac (szczegolnie mnie;)

thumby posidaja pewna przypadlosc - zdejmowalne gumki mozna niestety zgubic... co wtedy?

1.zabezpieczac sie;P - kleiliscie je jakos anty-zgubieniowo? (jaki klej?)

2.dorabianie - zastanawiam sie czy udaloby sie to wykonac w ten sposob:
a)foremka - zblizona ksztaltem do polowki "jaja kinder", z tym ze duzo wezsza (nie wiem jeszcze z czego dobrac taka
b)zalewamy ja silikonem
c)wciskamy na golego thumba
d) po wyschnieciu i wyjeciu takiego odcisku - trzebaby go jeszcze przykleic

Pytanie - jakiego silikonu/tworzywa uzyc ???

#9
thumby TT - na koncowki kierownicy (takie jak szosowe na rame) - sa obie takie same, wiec brakuje jednej (a ja w gory nie jade, bo za goraco :/)


a w ramach uzupelnienia - dorzucam do galerii:

sposob na odchudzenie szoski, przy zachowaniu funkcjonalnosci
Obrazek

Obrazek


dawne suntour Command z 93r:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




pauls na baranku/cx:

Obrazek


ciekawa opcja z thumbami TT:
Obrazek


zreszta amerykance tak lubia:
Obrazek


ultra ciekawostka - exage motion (prawie jak suntour fishbone):
Obrazek

Obrazek




suntour i campa dla porownania:
Obrazek

Obrazek


stare kl-mn campy - czyli zintegrowany z klamka fishbone;)
Obrazek


a tu przeginka roku - v-ki, mini klamki cx wlasnego pomyslu i adapter pod szosowego thumba:
Obrazek

Obrazek


i na koniec tworczosc z polskiego podworka:
Obrazek

#11
halo
a moze by tak szeroką koszulkę termokurczliwą na wymiar dociąć i podgrzać już na thumbie ?

p.s. te exage moution były na allegro jakiś czas temu za 10 zł ,rozważałem wkładanie je do szoski ,ale trafiły sie te gripy z syntace i zostało

p.s.2. ludzie straaasznie kombinują z tymi układami szpeja na kierach ,bzdurne zwłaszcza jak na moj gust stosowanie tych barendowych koncówek do barana

#12
rurokura pisze:p.s.2. ludzie straaasznie kombinują z tymi układami szpeja na kierach ,bzdurne zwłaszcza jak na moj gust stosowanie tych barendowych koncówek do barana
znaczy ze co? uwazasz ze czasowe thumby w koncowkach kierownicy szosowej jest "be"? chopie - tak sie robi od kilkudziesieciu lat...
rurokura pisze:a moze by tak szeroką koszulkę termokurczliwą na wymiar dociąć i podgrzać już na thumbie ?
bede probowal ta metoda, na razie nalozylem pierwsza warstwe koszulki - troche syfiascie to wyglada;P


a tu jak wczesniej walczylem, zanim mnie kol. Qsik nie wspomogl thumbami TT:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

#13
rurokura napisał/a:
p.s.2. ludzie straaasznie kombinują z tymi układami szpeja na kierach ,bzdurne zwłaszcza jak na moj gust stosowanie tych barendowych koncówek do barana
znaczy ze co? uwazasz ze czasowe thumby w koncowkach kierownicy szosowej jest "be"? chopie - tak sie robi od kilkudziesieciu lat...
>>tak ,uważam ,ze takie rozwiązanie jest z dupy ;]
manetki czasowe są dobre do zapodania na końcówce leżaka ,a wsadzanie ich zamiast zatyczek do barana mija sie z celem .. chyba ,że nie masz brzucha i jesteś tak rozciągnięty ,że ciągle jeździsz w dolnym chwycie

znacznie lepsze jest to rozwiazanie z twoich fotek, swoją drogą jak się teraz sprawa ma z tymi manetkami u Ciebie? wygodnie sie jeździ ;>

#14
rurokura pisze:znacznie lepsze jest to rozwiazanie z twoich fotek, swoją drogą jak się teraz sprawa ma z tymi manetkami u Ciebie? wygodnie sie jeździ ;>
nie jezdzilem dlugo na moim "patencie" ze zdjec powyzej, za to thumby czasowe w koncowkach uzywalem przez pewien czas i bardzo mi odpowiadaly

mysle ze troche pi@#$^%$sz z tym brzuchem i rozciaganiem, a co niby jak ktos ma mentki na ramie to niby nie tylko w dolnym chwycie jezdzi? thumby w koncowkach sa znacznie wygodniejsze (niz te na ramie).

ale moze skonczmy ten temat bo do niczego nie prowadzi, kazdy swoje chwali
Ostatnio zmieniony 2010-09-26, 20:19 przez zimny, łącznie zmieniany 1 raz.

#15
hey! :) spokoluz. to tylko dyskusja ,więc się nie denerwuj
A pytam bo zwyczajnie jestem ciekaw -moja opinia jest tylko moja i pisze ją z perspektywy moich doświadczeń i mojego brzucha i dlatego ,ze jestem ciekawy jak to jednak w praktyce się sprawdza (baran i barendy). A jestem ciekawy bo ciągle szukam i sam kombinuje -bo właśnie też mam thumby w mojej miejskiej kolarzówie -którą moze wkrótce pokaże.

Moje wątpliwości biorą się z tej przyczyny -że mimo wszystko dolny chwyt w baranie -nie jest wygodny -przynajmniej dla mnie . Zakładam też ,że jak mam barana to o standardowym dropie ,mostek w okolicach 10-11 cm ,wciśnięty na maxa .Najwygodniej sie sprawdza górny chwyt ,ew. na klamkach ,dolny raczej tylko do sprintów . Ale jak sprintujesz -to juz raczej nie zmieniasz biegów .. stąd moje wątpliwości.
ach >.. w sumie przypomniało mi się ,że ja spoglądam na to ostatnio głównie z perspektywy dosyć intensywnej jazdy miejskiej i mieszania biegami ..a nie turystyki czy dłuższych jazd

Porównania wygody manetek na ramie i barendów ,są bezsensu -bo równie dobrze można zamontować klasyczne thumby "na górze" kiery i będzie jeszcze wygodniej ..no ale ostatecznie każdy ma swoją filozofię :

No ,mam nadzieje ,ze wyjaśniłem trochę moj punkt

p.s. nawiązując do początkowej ciekawostki -bo w sumie odbiegliśmy od tematu -ostatnio zainteresowałem się thumbami -od nich zaczynałem (ordynarnych sis'ów) i chyba do nich wrócę ,a w każdym razie sprawdzę ,gdyż rapidy z m900 są do bani (w każdym razie moj egzemplarz nigdy nie grzeszył precyzją) ,a thumby w góralu nie dość ,że wygodne i lekkie ,to do tego niesamowie skuteczne -wiem ,że zapewne większość szacownego grona już to wie :) ale ja odkryłem to dopiero ostatnio

fajnie by dorwać albo dotoczyć taką podstawkę od paula -bo zdaje się ,ze 8kowych thumbów sh nie robiło ,prawda ?

#17
suntour xc expert/pro/comp (roznia sie chyba tylko materialami) - waga expertow 136g (ze srubami alu) - na kasecie m737 dzialaja bardzo ladnie, na hg50 (alivio dawne) juz gorzej (moze to tylko kwestia zuzycia), na 7 lepiej niz na 8s

lubie je troche bardziej niz xt-ki m73(2?), bo sa lepiej wyprofilowane i maja (moze mi sie to tylko wydawac) - dluzsza wajche lub krotsza obejme, przez co lepiej je ustawic wzgledem klamek. (ale u mnie sa polaczone z RD M739), bede ich dalej uzywal

za to thumby w koncowkach (tt) uwazam, ze pracuja precyzyjniej niz xt-ki (o deorkach nie chce nic pisac, bo moje sa chyba juz zuzyte, pracuja srednio na jeza)
a chodzilo mi o to drogi Adamie, ze wiesz - co sie bedziemy przekonywac na wzajem, ze Twoje/moje lepsze ;] pod thumby TT mam ucietego troche barana i do zmiany biegow musze sciagac reke z kierownicy, ale tak jak mowisz, jest to rower szosowo-przelajowy, wiec nie ma bardzo-duzego mieszania (w mieszczuchu mam suntoury, w goralu xt-ki w polaczeniu z reszta tej grupy m735)

ps.majac szosowy zestaw na rame (thumbow) mozna wydlubac sobie podstawki na rozne czesci kierownicy, jeszcze nie patrzylem, ale moze daloby sie zastosowac podstawki z np. wynalzakow simplexa.

pzdrowas
Obrazek

#18
zimny pisze: za to thumby w koncowkach (tt) uwazam, ze pracuja precyzyjniej niz xt-ki (o deorkach nie chce nic pisac, bo moje sa chyba juz zuzyte, pracuja srednio na jeza)
prawdopodobnie to kwestia zużycia - "bębny" mieszające biegami są w obu grupach identyczne Fakt jednak faktem, że obejmy XT układają manetkę nieco inaczej względem kierownicy /niżej/ niż Deorki - i są dla mnie np wygodniejsze
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#19
pewnie hameryki nie odkryję, bo wiem że takie kombinacje już wśród forumowej braci były, ale dość przez przypadek (w sumie przypadek to to że odkrycie pojawiło się teraz a nie w trakcie "regularnej" budowy którą miałem w planie) zauważyłem że tytułowe thumby nadzwyczaj ładnie pracują z przerzutkami wyposażonymi w sprężynę Advanced Light Action (nie "agrafkę" tylko tą taką biegnącą po przekątnej) - miękko, precyzyjnie Nie przeszkadza takiemu układowi nawet stara linka, stare pancerze, napęd z historią i wychuśtana zmieniarka...
Obrazek

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#20
moim skromnym zdaniem - duzo lepiej dziala ze wspolczesna sprezyna przez ten luz roboczy ktory dawne przerzutki posiadaly a ALA nie maja (w miejscu sprezyny wozka)

za to jak juz kiedys narzekalem - zawsze mialem problem z thumbami w okolicach 4 i 5 indexu - gdzie czesto mi cos skakalo i nie chcialo sie ulozyc ;(
Obrazek

#21
Melduje - manetki COMMAND objechane. Poczatkowo zalozylem je eksperymentalnie - o tak:

Obrazek


czyli pod klamkami i z kablami puszzonymi wierzchem ;P Patrzylem do katalogow i ale cos mi nie pasowalo - wygladalo na to, ze moje manety maja pozamieniane opory l/p. Postanowilem sprobowac przejechac sie wlasnie tak jak wskazywaly zebrane w mojej galerii focie - o:

Obrazek



i?
i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony! Po pierwsze swietnie dzialaja na 8-rzedow (nawet 9-10 by oblecialy na plynnym), Po drugie super ergonomia, mozna ich uzywac na kilka sposobow - przyklad prawej:

-ciezsze biegi? - pchasz lopate (albo kciukiem albo cala dlonia od strony nadgarstka) albo od spodu palcem np wskazujacym wypstrykujesz do gory mniejsza wajche manety, mozna tez robic to jednoczesnie:)

-lzejsze - albo kciukiem zahaczasz o koniec lopaty i ciagniesz do siebie, albo robisz to 3-ma palcami od spodu, albo naciskasz pstryka dolnego z gory

no i jest bardzo plynnie, dziwie sie, ze Wishbone nie pracuja tak ladnie, a przejezdzilem na nich pareset km od wakacji...