Gary Fisher X-Caliber 1997 (reynolds 853)

#1
Zacznijmy opowiesc o kobietach ;) Rozne sie trafiaja, ale wszystkie (powiedzmy;) kochamy:D szczegolnie te wlasne;)

Chcemy dla nich wszystkiego co najlepsze...

1.Gdy wybieralismy sie na przejazdzke po kotlinie klodzkiej, troche z braku laku uzylismy tego oto:
Centurion 1-4-3 17":
Obrazek


orginalnie posiadal kola na splaszczanych szprychach DT AERO (specjalnie przewiercone otworki w piastach STX SE), oraz niemal pelna grupe STX SE + doskonale manetki czasowe RSX 7s (obie z mikro-indeksem)

ale to bylo dawno....

2.nad morze pojechalismy juz na czyms lepiej dopasowanym pod wzgledem rozmiaru (14"):

Obrazek


mars 1 z 2000r mial juz co najmniej 5 wlascicieli - jak sie okazalo jednym z nich byl znajomy studiujacy w krk;)
korby LX (!!! o dziwo!!!) M570 z wymiennym pajakiem otrzymaly patyki M739 XT (krotsze 172,5),
kokpit bialy... sram 9.0sl i tuningowane (dosc partaczo) gripy 9.0,
do tego jeszcze kola M737+smieszna piasta WTB przod i obrecze SYNCROS...

ale czas plynie i zmiany sa potrzebne...

3.szperajac kiedys na allegro wyczailem ciekawa ramke...dwa miesiace zbieralem sie do zakupu, ale teraz wiadomo - ciezarowka coca-coli juz jezdzi, wiec czas na prezenty;)

odnalazlem ja w katalogu z 97r, z osprzetu orginalnego pozostaly mi kokpit i korby... ale mysle ze warto bylo:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


moze to kwestia rozmiaru (c-c 11,5" ;P c-t ~14"), ale nie posiada ona praktycznie zadnych warunkow do montazu bagaznika (troche mnie to martwi), standardowy dla stajni treka ogranicznik korb pod mufa suportowa, niziutka glowka 8,5cm, oraz srednica sztycy 27,2.....waga jak pokazuje obrazek 1822g - chyba niezle, choc spodziewalem sie lepszego wyniku - skoro katalog podaje, ze jest to:
"Sequentially TIG welded REYNOLDS 853 , double butted steel alloy" - rura dolna jest bardzo mocno wycieniowana, gorna i tyl slabiej, tlumienie na ekstra poziomie, teraz jeszcze maly spaw do smarkniecia i troche farby - no i skladamy!

PS.Mam nadzieje, teraz na moja lepsza polowe zainspiruje choc troche mala naklejka - (na X-Caliber) ta z logiem "UCI 1993 World Champion" (dla Paola Pezzo).......
dodatkowo wspomne o jeszcze innych ktore znajduja sie na innej mojej racei;P [fotki ponizej]- UCI World Champion 1997 (Pezzo) oraz 1999 (Fullana), nie chce przesadzic wspominajac kto zdobyl pierwsze zloto w olimpijskim wyscigu xc w 96r;P... bo jeszcze przedobrze;)
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-05-03, 22:06 przez zimny, łącznie zmieniany 3 razy.

#2
Heh, hybryda Centuriona... gdzieś słyszałem że zdobyła kiedyś zaszczytny tytuł roweru do wszystkiego (chyba że to tylko stylizacja - ja widziałem chyba białą w katalogu)

A X-caliber... cóż warto się nim zaopiekować, dopieścić i niech zostanie dla Kobitki do końca życia ;-)
- te dwie dziurki na dole tylnego widelca to do przykręcenia takiego szpeja zapobiegającego zaciąganiu łańcucha?
- co tam musisz spawać?
- masz plakat Pezzo nad łóżkiem? co na to "małżonka"? :-P
A mocowanie bagażnika to nie kłopot - Tubus ma w ofercie specjalne obejmy dedykowane do takich ram Nie ma sensu co prawda tyle za to płacić, ale inspiracja do dumania i kombinowania jest dobra

No i liczę że w tym wątku pojawi się jeszcze sporo postów obrazujących jak to dzieło staje na koła
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#3
skolioza pisze:Heh, hybryda Centuriona... gdzieś słyszałem że zdobyła kiedyś zaszczytny tytuł roweru do wszystkiego (chyba że to tylko stylizacja - ja widziałem chyba białą w katalogu)
tak to ten slawetny zwyciezca konkursu na rower roku shimano w 93r tzw. one-for-three (czyli trzy rowery w jednym;)
skolioza pisze:- te dwie dziurki na dole tylnego widelca to do przykręcenia takiego szpeja zapobiegającego zaciąganiu łańcucha?
tak - odkrecilem ta blaszke do wazenia i mycia (taka sama mialem w treku singletrack i rowniez identyczna ogladalismy w Jonderkowym pomykaczu;)
skolioza pisze:- co tam musisz spawać?
sztyca byla za malej srednicy i jakis helmut musial to na sile scisnac...nie jest to duze pekniecie, ale mialem juz okazje sie przekonac ze i reynoldsa i dobre tange da sie ladnie spawnac;) [musze tylko pomeczyc znajomych posiadaczy ligomatu;)]
skolioza pisze:- masz plakat Pezzo nad łóżkiem? co na to "małżonka"? :-P
nie no jak pokazuje praktyka wole rude;P (chociaz niektorzy ;) mawiaja ze wredne;P) - a do pani Pezzo mam szacuneczek i to wcale nie za slawny dekolt w sydney;)
skolioza pisze:A mocowanie bagażnika to nie kłopot - Tubus ma w ofercie specjalne obejmy dedykowane do takich ram Nie ma sensu co prawda tyle za to płacić, ale inspiracja do dumania i kombinowania jest dobra
tez mysle, ze cos bede kminil;)

teraz tylko podreperuje lakier (na razie, poki nie wymecze brata, by zrobil mi nowe naklejki - nie malujemy calosci;)

a na koniec dywagacji - rowerek bedzie poki co stal na starych szpejach (3x9 sram 9.0/troche XT i dodatki na czarno i bialy mars;) - myslalem o mixie z thumbami 3x8, ale z klamkami 9.0sl chyba wygladaloby to nieciekawie;)
Temat bede aktualizowal na biezaco:)
Obrazek

#4
no to mam aktualizacje:

Czesci sie juz zbieraja - np.

kierownik Kalloy UNO ze zlotymi napisami...140g!!! (jest do niego sztyca 350mm 243g!!! ale srednica hoho 29,6 :)
Obrazek
Obrazek


dalsze ciekawostki w drodze;)
Obrazek

#6
no wiesz co;P

probuje wymyslic jak zamontowac kantki do ramki i widelca bezwieszaczkow...
no chyba, ze mi powiesz, ze kl-man m567 dobrze ciagna V-ki ???;)

wlasciwie brakuje mu tylko ladnego mostka z epoki i sztycy (jest spec 75mm i zoom 350 z setbackiem) - rower chce zlozyc do soboty, co by zmobilizowac moja lepsza polowe do czestszej jazdy;)

wagowo ~10,5kg
Obrazek

#10
aldek pisze:Do ramy wystaraj się o taki szpej:
szpej taki
działa znakomicie.
dzieki Aldku - gdzies cos takiego mialem - musze poszukac;) ale przodu szkoda - mam tam mojego ukochanego ;P historycznego Manitou Marsa Elite z 00r, ktorego jestem chyba 4tym wlascicielem - przeszedl droge z rak znajomego z krk przez wybrzeze az po moje rece, wazy niecale 1,4kg... no ale otworek na krzywke :///
Obrazek

#12
Ja kiedyś myślałem nie o krzywce na bosterze, ale o widełkach (oporze) pod canti takim samym, jak był w amortyzatorach, który byłby przykręcony do boostera właśnie. Miało być to do mańka z odwrotną podkową, ale w końcu plany zarzuciłem.
Dziś myślę, że można by taki właśnie boster z oporem do kanti z płata aluminium wyciąć. Ale i tak, brzydkie to by było, jak noc.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#15
ok - tyl udalo mi sie (tak mi sie wydaje) - rozkminic.

patent proponowany przez Ciebie Aldku niestety w przypadku ramy o tak malym rozmiarze nie zdaje egzaminu (za malo miejsca miedzy opona a dziubkiem sruby oporu)

zalozylem wiec krzywke T1 (treka) ktora ma dodatkowa sprezynka i miejmy nadzieje to troche usprawni prace...

mars z przodu zostanie chyba zastapiony czyms innym... na razie zwyczajnym cr-mo i wieszaczkiem canti...
Obrazek

#16
No, też mi się wydawało, że widelczyk cr-mo będzie najlepszy, ale bałem się radzić, skoro tak tego marsa ukochałeś.
Z mojego, jakże przebogatego doświadczenia z kobietami wynika, że im amortyzacja niepotrzebna, bardziej liczy się to, by maszyna była lekka. No chyba, że Ci się jakaś Maja W. uwieść da :-D
Aha, i jeszcze jedno. Masz jakiś fot tej krzywki t1 ze sprężynką? Ciekaw jestem, jak ten wzmacniacz działa.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#18
skolioza pisze:no to czeka Cię chyba biała Zet Dwójka ;-)
chyba raczej bede probowal namowic pewnego jegomoscia na rozstanie sie z bialym judy z czerwonymi korkami... sie zobaczy
Obrazek

#19
no i slowo cialem sie stalo:

Obrazek

naped kombinowany FD/RD M739, korby maja ramiona M739, a pajak M570 (172,5mm), blaty alu sugino/coda

Obrazek

ST m567 -niestety prawy ubity OGD, ale super praca...jednak kobitki maja krotkie kciuki, zobaczymy. Kierownik to wlasnie ten Kalloy UNO 140g

Obrazek

canti M560 i obiecany Aldkowi patent ze sprezynka w krzywce:
Obrazek

i jeszcze orginalny zacisk GT z 1993r :D

Obrazek

obrecze SYNCROS na 32oczka

Obrazek

piasta przod WTB grease guard oraz wytwor mlodzienczej fantazji - qr "zii"

Obrazek

tyl M737. Kaseta 8s to doskonale alivio 11-28 (~250g!!!) + na zapas 32ka (wiec calosc miesci sie w granicach 310-315g)

Obrazek

jeszcze flagi UCI dla animuszu...

Obrazek

stery troche poskladane (ale wiekszosc z Ritcheya)

Obrazek

no i jest - swiety gral! Manitou sx 5 - srodek (elastomerki) w doskonalym stanie. 1,6kg (+malutki haczyk)

Obrazek

kokpit ze stylowymi gripami

Obrazek

no i calosc - dopelniona super szybkimi oponkami Larsen MiMo/TT (sygnatura John'a T.;) po ~430-440g/szt.


o pomste do nieba wola jeszcze sztyca zoom (ponad 300g) i mostek Spec/kalloy (~160g) - sa dosc brzydkie i nie pasuja do calosci...

waga 11kg z hakiem (waga ramy 1822g)

#20
no.... powiem szczerze, ze pomimo iż widziałem ten rower w fazach przejściowych, to efekt końcowy mnie rozbroił!
ładnie dobrany kolorystycznie, w zasadzie tylko czarny i biały; mała ramka nadaje poprzez spory sloping niesamowicie agresywnego wyglądu! I do tego jeszcze te barwy UCI ;-) smaczki typu amor czy przednia piasta dopełniają całości, nie jest to standardowa cała grupa, jest coś ponad, coś co przykuwa wzrok
Ale żeby różowo nie było to teraz malkontenctwo:
- fd psuje efekt! ja rozumiem że top-swind to waga i delikatniejsza sprężyna dla damskiego kciuka, ale jakby tak 738 z pierwszej serii? miała regulowany naciąg sprężyny, więc przy najmiększym ustawieniu powinno być podobnie ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#21
no i tutaj tez zmiany:

Obrazek


-oddalem swoj kochany mostek ZANZI "stem" (150g!),
-znalazlem do kompletu sztyce Tranz-X (ciezka ~290g),
-Rad wsparl projekt siodelkiem Viscount Cobra (287-9g),
-oraz power gripami (w trakcie przerobki z 7 na 8s) + swietne chwyty sachsa (przyciete ponizej 40g! a sa gumowe!)
-RD to swietny, plastikowy Sachs Plasma (niestety tylko czarne kolka) (210g, bo nie wiem jakim cudem sprzedano mi go ze stalowa sruba glowna...)
-kierownica do kompletu tez srebrna Marin Lite (ale posiadlem cos wezszego Wheeler Superlite, moze dla kobitki bylby bardziej tego?)
-rogi wreszcie mogly zostac wykorzystane ! produkt sygnowany dla Garego F. (~120-130g)
-stery wrocily slusznie FSA Orbit X z wielkimi miskami + czerwony kapsel Profile
-doprawiona calosc czerwonymi srubkami....

tymczasowo V-ki scott Pro + klamki Avid SD5... bo ciezko uporac sie z cantami w tak malej ramie... sprobuje powalczyc - klamki do wykorzystania mam swietne tektro (krzywka i niespelna 180g!) oraz chyba tylko canti M650 + czerwony wieszaczek

w razie awarii obreczy syncrosa (sa mocno wytarte) - w zapasie czeka czarna araya RM-17 (417g), slabo tez sprawdza sie ta piasta WTB GG, osobiscie bym na niej nie jezdzil, bo ma troche luzu... w razie czego przeloze tam XT M738 parallax 110.


-

#22
maly akcencik. Caly czas cos tam zmieniam, az mi Ruda zarzuca, ze nie zdazy sie przyzwyczaic a tu nowosc;P

Obrazek


bardzo spodobala mi sie ta korba wraz z blatami suntoura (mala 22 jest jednak sh.). Orginalnie byl to LX M570, ale gdy tylko dopadlem M739 z pajakiem zintegrowanym 104/64 - odkrecilem i zrobilem mix. Rowniez ze wzgledu na ramie (lx mial 175, xt 172,5). W wolnej chwili sprobuje cos zrobic z wystajacymi elementami ramienia (albo je zeszlifuje, albo przerobie pajaka)

canti (juz zalozone) mam nadzieje, ze wlascicielka przetestuje niedlugo... pozyjemy zobaczymy;)

#24
skolioza pisze:a do korby z takimi koronkami przydałaby Ci się oryginalna 20T (albo zakręć tą Sugino z Reigna ;-) )
owszem jestem w posiadaniu zebatek sugino 20z na 58mm i nawet uzywam.... ale. to jest SUGINO a nie suntour widoczny na fotce;)

blat 42 zdjalem z korby Suntour Expert MD i faktycznie byla ona w ukladzie 42-32-20, jednak UWAGA !!! 20z z tego typu korb (a wiec cala seria MD suntoura) - ma MNIEJSZY rozstaw niz 58mm!!! konieczne byloby przewiercenie otworkow (nie pamietam ilu). To w temacie suntoura;)


canti sa tymczasowo z-mix'owane... ale powiem Ci, ze klocki windwooda wcale nie piszcza i robia dosc dobre wrazenie... a jak ladnie pasuja do zoltych power gripow :D
Obrazek

#27
coz - nie pamietam jakie fotki mialy byc powyzej, a stracily swoja aktualnosc...

Jako, ze burza zlapala mnie na prawie godzine, z nudow pstyrknalem kilka rozmazanych fot.
Na ten sezon Koliberek stal sie cross-tourerem:


Obrazek


kokpit wsparty bydgoskimi darami losu:

Obrazek


poza tym to co mialem z grupy m730/2/5 czyli thumby, rd, fd, piasty, pletwal. Korby mialy byc MD (Skolioza profetycznie zapowiedzial 20z i jest:) i krotsze, wiec sa takie, a kasety HG70 ktore mam to tylko 28-ki i 30-ki, czyli rowniez za male dla panienki. Z kolei sztyce mam tylko 27.0 no i czarna ...

Zmienilem juz siodlo na bardziej retro, chetnie zapodalbym jeszcze inny widelec, ale to sie zobaczy, obecny wazy 89x g . Calosc z pedalami i bagaznikiem zamyka sie w 11,2kg.
Obrazek

#28
kurcze, ale ładnie Ci wyszedł... co to za vki, dzięki którym mogłeś zalożyć duże koła?
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
cron