Cannondale Delta V 900 - 1992r

#1
No to ja się pochwalę moim częściowo retro rowerem.
Jest to Cannondale Delta V 900 z roku 1992.
Rower (niekompletny - w częściach) odkupiłem kiedyś od mojego kolegi, który dostał go od ojca jak pamiętam w 1994r. Został on zakupiony we wrocławskim S.S.C. i jak widać był lekko przeterminowany w momencie zakupu :-)
U mnie początkowo leżał rozebrany na strychu - do jazdy sportowej jakoś mi ta geometria nie odpowiadała, później złożyłem go do przejażdżek weekendowych z żoną.
Był taki czas, że część części była uważana za śmieci więc wylądowała niestety w śmietniku :-(
Ale muszę jeszcze poszperać na strychu coś się może jeszcze znajdzie.
Pod wpływem forum zdecydowałem, że powoli doprowadzę go do specyfikacji oryginalnej (był w większości na LX)
Obecnie z oryginalnych części założona jest przednia przerzutka LX, korba LX. Amortyzator niestety nie działa. Kolega gdy wystąpiły z nim jakieś problemy wkręcił tam jakąś śrubę i widelec jest zablokowany. Może kiedyś uda mi się go zreanimować.
Klamkomanetki i hamulce to prawie nowe LX M560. Hamulce są z systemem Cannondale'a Force 40.
Gdzieś mam jeszcze oryginalne przednie koło na piaście LX i obręczy Ritchey Vantage Comp.
No to jeszcze fotki:

Obrazek


Obrazek


Jak coś ciekawego jeszcze na strychu wyszperam to też wrzucę zdjęcia :-D
Cannondale Delta V 900 - 1992r
STORCK Rebel Race Prosieben - były
Ritchey p-650b

#4
Aaaaaaale jestem wściekły, przegrałem właśnie aukcje klamek Dia-compe SS7, które były serynie montowane w mojej Delcie :-x
Nic to jednak trzeba się uzbroić w cierpliwość.
W międzyczasie nabyłem tylną przerzutkę LX M550, odnalazło się też oryginalne przednie koło a przy okazji przeglądu strychu na znajdowałem jeszcze trochę retro klamotów, niestety nie takich, w które Delta była wyposażona katalogowo.
Zamontowana korba okazała się nie LX-em a XT-kiem więc też z czasem pójdzie do wymiany.
Jutro załączę jakieś fotki.
Cannondale Delta V 900 - 1992r
STORCK Rebel Race Prosieben - były
Ritchey p-650b

#8
Do Delty przybyło parę "nowych" części.
Dzięki pomocy ANDRiUBIKER'a i po zaciekłej licytacji trafiły do mnie manetki DEORE SL-MT62, przy okazji w komplecie też były klamki BL-MT62, które dopóki nie znajdę DIA-COMPE SS7 trafią zamiennie do Cannondale'a.

Obrazek


I tak w sumie trochę przypadkiem nabyłem korbę LX'a M550 w dość ładnym stanie

Obrazek


Poza tym pojawiło się siodło od Mekp'a. Nie bardzo miałem pomysł na siodło do mojego bike'a. Oryginalny Ritchey Logic jest bardzo trudno osiągalny i do tego niezbyt ładny. I tak zdecydowałem się na Selle Italia TURBO, które było montowane również w Cannondale'ach w 1992 roku, np w najwyższym Delta V200.
Cannondale Delta V 900 - 1992r
STORCK Rebel Race Prosieben - były
Ritchey p-650b

#9
W wolnej chwili udało mi się poskładać do kupy Deltę, w większości już na częściach takich jak w oryginale.
Trochę klamotów jeszcze brakuje, a część zostanie świadomie zmieniona.
Siodło Ritchey'a na razie zostanie zastąpione modelem Turbo.
Wspornik siodła został dobrany pod względem wizualnego podobieństwa (nie wiem co było oryginalnie), tak samo jest z kierownicą.
Opony na przód i tył były Panaracer'a model Smoke. Ja raczej jestem zwolenikiem opon kierunkowych z przodu, na razie jest więc Dart. A będzie pewnie to, co pierwsze znajdę w wersji skinwall.
Klamki w zastępstwie Dia-compe SS-7 są Shimano'wskie. No i tylne koło na obręczy Ritchey Vantage Comp będę jeszcze musiał skombinować.
Nie mając wiedzy na temat chwytów, wybrałem "gąbkowe" Ritchey WCS.
Rogi Onzy chyba niezbyt z epoki ale nie lubię długich rogów, takich jak ówcześnie montowano w Cannondale'ach firmy XYZ.
Mostek i obejma sztycy też musi zniknąć bo w 1992 r marka CODA jeszcze nie istniała.
Wychodzi na to, że jeszcze sporo roboty mi zostało :-D



Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


A tutaj oryginalna specyfikacja:

Obrazek
Cannondale Delta V 900 - 1992r
STORCK Rebel Race Prosieben - były
Ritchey p-650b

#10
marka coda moze i nie istaniala jako odrebna, ale cannon zawsze robil swoje komponenty, wiec i sztyca i kiera jest na bank robiona przez cannona, wiec nowsze cody nie beda zle wygladac

#11
Fajny rowerek.
Te panaracery masz współczesne? Sprawdzałeś może wagę tych oponek? Bo ja ostatnio zakupiłem komplecik i po zawzęniu to sie przeżegnałem lewa stopą. Smoke - 920g, dart - 1030g. Normalnie masakra. Zastanawiam się jaki uzytek z tych poon teraz zrobić ;)
/// 4x Specialized /// ;)

#12
Oryginalny mostek niestety z głupoty uszkodziłem próbując przecisnąć przez niego giętą kierownicę.
Jak taki trafię to pewnie zmienię, na razie zostaje Coda.

Udało mi się znaleźć siodło Ritcheya, ale stan dość kiepski :-(

Co do opon to nie ważyłem ich, rower jest bardzo rekreacyjnie używany więc waga nie ma dla mnie znaczenia.
Są to jednak wersje z drutem i dokładając dość agresywny protektor to waga jest niemała :-D
Tył mam raczej oryginał z dawnych lat, przód jest nowszy ale nie zbyt nowy bo później był jeszcze Dart II i Classic.
A te Twoje Panaracery to wersja czarna czy skinwall?
Cannondale Delta V 900 - 1992r
STORCK Rebel Race Prosieben - były
Ritchey p-650b

#15
moje doświadczenia są takie, że sprężyna w przedniej przerzutce LX M550 jest zbyt silna do thumbów MT62. Dużo lepszą pracę uzyskasz z przednią M735 lub MT62 przerabiałem to u siebie. Sprężyna w M550 jest dużo silniejsza. Sam nie mogłem w to uwierzyć i sprawdziłem chyba 3 czy 4 egzemplarze m550 i jedną mt62 i jedną m735 i różnica jest znaczna!

#17
A ja nawet nigdy nie pomyślałem, że istnieje w ogóle coś takiego jak regulacja napięcia sprężyny w FD. W każdym razie u mnie przerzutka ładnie trzyma się na wybranym biegu, przynajmniej podczas testowych, krótkich jazd i podczas postoju.
Ale zwrócę na to uwagę. I na regulację :mrgreen:
Co do ogółu komponentów rzeczywiście udało się znaleźć egzemplarze w ładnym stanie, niektóre przeszły u mnie jeszcze delikatny proces odświeżania.
Na zimę myślę jeszcze o ożywieniu amortyzatora i jeśli cały budżet nie pójdzie na planowaną modernizacje Storck'a to się za to wezmę.
Cannondale Delta V 900 - 1992r
STORCK Rebel Race Prosieben - były
Ritchey p-650b

#19
Ale ten czas leci... właśnie minęły dwa lata od ostatniego posta w temacie Delty więc wypadałoby coś napisać :-)
Jako, że przywracanie mojego Cannondale'a do specyfikacji katalogowej jest raczej projektem niskobudżetowym rozkładam sobie w czasie wynajdywanie kolejnych elementów.
Wreszcie po kilku perypetiach udało się kupić klamki Dia Compe SS7 w przyzwoitym stanie. Przy okazji hamulców, przeglądając zdjęcia mniej lub bardziej oryginalnych Delt V 900 z 1992 zauważyłem, że żadna nie posiada szczęk BR-M550 ( katalog podaje, że mają być hamulce Deore LX więc przyjąłem, że są to M550) a występują takie wyglądające Jak DX - M650. Rzut oka do katalogu... i w 1992 w grupie LX hamulce miały oznaczenie BR-M651 i wyglądały bardzo podobnie (lub identycznie) jak M650.
Wobec tego moje M550 musiały ustąpić miejsca na razie modelowi M650 (M651 się szuka)
W miejsce pedałów Welgo zawitały PD-M550 - do renowacji w najbliższym czasie.
Przy okazji wymiany klamek zwęziłem kierownicę z 600mm do jak mi się wydaje najczęściej spotykanej w roku jego produkcji 560 mm.
No i udało się zdobyć siodło Ritchey Logic. Jest to chyba model z 1993r ale jest niemal identyczny więc do czasu znalezienia wersji z 92 musi wystarczyć. Swoją drogą te siodła Ritcheya są zadziwiająco podobne do siodeł Turbo.
Najważniejsze braki to tylne koło, mostek, opona na przód. No i w końcu Headshok'a będzie trzeba zreanimować.
No dobra... to parę fotek teraz:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Cannondale Delta V 900 - 1992r
STORCK Rebel Race Prosieben - były
Ritchey p-650b

#20
xcracing pisze: i w 1992 w grupie LX hamulce miały oznaczenie BR-M651 i wyglądały bardzo podobnie (lub identycznie) jak M650.
w 92 r LX dostał szczęki i przednia przerzutkę w wersji górnego ciągu z DXa - to były dokładnie te same komponenty
M651 jest po prostu wersją o dłuższej szczęce w stosunku do M650, ale to cały czas ten sam hamulec, ta sama grupa (btw podobne rozwiązany podział zależności zymbolu od długości szczęki miały też inne grupy)- także M650 spokojnie mogą zostać i nie będą odstępstwem od katalogowej specyfikacji
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#21
Piękny jest. Będzie na skinwallach czy czarnych?
Faktycznie czarne kanty fajnie podpasują.
Ja ostatnio wogóle odkryłem, że m650 są rozbieralne :oops: i można wewnatrz umyć i nasmarować.
O wiele lepsza konstrukcja niż starsze wyższe grupy z jakimi miałem kontakt.

ups... pomyliłem canty m650 z m560 - to przez brak kawy :mrgreen: :mrgreen:
oczywiście m560 wydawały mi się do tej pory nierozbieralne.
Ostatnio zmieniony 2015-09-28, 09:33 przez kapelusznik, łącznie zmieniany 1 raz.

#23
Do niego to by pasowały moje hamulce CODA bo są piękne i firmowo też tu grają.
Dlaczego tylko LX ?
Zrób na wypasie...
Chyba że ma być tak jak w oryginale ?

#24
hit00r pisze:Chyba że ma być tak jak w oryginale ?
No właśnie, do tej pory zawsze uciekałem jak najdalej od oryginalnej specyfikacji w moich rowerach. Nie cierpiałem seryjnych rowerów.
Jednak jako, że to moje pierwsze retro MTB i na dodatek przeczesując internet dość dokładnie nie znalazłem jeszcze takiej Delty w specyfikacji takiej jak w katalogu postanowiłem spróbować doprowadzić ją do takiego stanu.
Choć czasem oczywiście korci żeby jakieś fajniejsze klamoty zamontować.
A tak z innej beczki, to marka CODA pojawiła się dopiero chyba w 1993r więc i u mnie części z tym logiem muszą zniknąć.
Cannondale Delta V 900 - 1992r
STORCK Rebel Race Prosieben - były
Ritchey p-650b

#25
Ja choruję na Cannondale Killer V500 w kolorze niebieska perła :-)
To był mój pierwszy porządny rower jak byłem dzieciakiem i spłacałem go chyba z rok czasu...
Tył czarny LX a reszta CODA i Acera X.
Ale nie mogę dorwać takiej ramy z widelcem albo całego roweru ... bywają ale jakieś kobyły po 20 cali co ani ładne ani pode mnie :-/
Ewentualnie super V 1000 w tym samym kolorze i z carbonowym wahaczem :-D - coś pięknego!

#27
xcracing pisze:Widziałem gdzieś chyba parę miesięcy temu takie niebieskie V500 na sprzedaż. Tani nie był o ile pamiętam ale w wyjątkowo ładnym stanie.
A takiego też bym chętnie przygarnął: :mrgreen:
Obrazek
No właśnie dokładnie taką Vałkę miałem - identyczny frame set nawet kolor :mrgreen:
cron