no niestety ale nie jest i dlatego to opisalem, w suntourze i w marcoku zreszta tez prawy kawalek linki jest zawijany na krzywce, a w tych tektro tylko idzie po luku ze wzgledu na unoszace sie ramie krzywki, a to jest ogromna roznica, juz nie wspominam o lozyskowaniu i uszczelnieniucardamon pisze:zasada działania jest identyczna
Obrazek
#92
lubie czasem poczytać te Twoje teorie dopisywane do danych marek i produktów o wyższości "masła nad margaryną" lub na odwrót, to takie śmiechowe jak żarty Strasburgera z Familiady
ps. piękny ten rower Twój Andrzeju, bardzo mnie sie rączki podobają, kolor z pewnościa Ci do paru sukienek pasuje
ode mnie EOT
ps. piękny ten rower Twój Andrzeju, bardzo mnie sie rączki podobają, kolor z pewnościa Ci do paru sukienek pasuje
ode mnie EOT
#93
wiesz widzialem juz rozne brodziki, ale ty jestes najbardziej plytkim z nich wszystkich, bylo zostac lepiej inzynierem, moze bys sie dowiedzial paru rzeczy, a tak magister co orty robi jak przedszkolak, na nic w zyciu ci sie nie przyda , poprostu nie masz pojecia o pewnych sprawach, albo wyobrazni ci nie wystarcza by to ogarnac
#94
widzisz Dziubasku Ty taki niewyedukowany jesteś, nie masz nawet pojecia, w której kolejnosci sie jakie tytuły zdobywa, to Cie oświece, po politechnice najpierw masz inż. po 3ch latach a potem mgr po nastepnych 2ch, akurat z mechaniki byłem dość dobry i nie masz racji pisząc że krzywka suntora czy marzocchi działa na innej zasadzie niż tektro
złapałeś mnie na jednym błędzie ortograficznym i przez następne miesiące bedziesz toczył dumnie po forum wielką kulke z gówna przez sobą jak na żuczka gnojarka przystało, ja Ci już pisałem, patrz najpierw na siebie, swoje błędy, brak interpunkcji i stylistyke, a potem wypominaj błędy innym
złapałeś mnie na jednym błędzie ortograficznym i przez następne miesiące bedziesz toczył dumnie po forum wielką kulke z gówna przez sobą jak na żuczka gnojarka przystało, ja Ci już pisałem, patrz najpierw na siebie, swoje błędy, brak interpunkcji i stylistyke, a potem wypominaj błędy innym
#95
Dajcie sobie już spokój, już nawet te przepychanki śmieszne nie są...
Co do krzywki:
- Wydaje mi się że krzywka była właśnie jako uzupełnienie braku patentu Pedersena, dla hamulca przedniego Tak chyba też ja SR w katalogu pokazuje (na widelcu a nie na ramie)
- Marcok stosował zwykłe wieszaki, ale w pewnej chwili okazało się że można zrobić podkową pod canti wzmacniającą działanie hebla (z krzywką), a przy okazji wyglądającą normalnie z Vkami, bez pustego wieszaka - choć to tylko teoria
- niemal identyczny patent jak tektro stosował w swoich rowerach Trek
- wszystkie systemy tego typu mają za zadanie powększenie siły hamowania sekret w ich dobrym ustawieniu...
Co do krzywki:
- Wydaje mi się że krzywka była właśnie jako uzupełnienie braku patentu Pedersena, dla hamulca przedniego Tak chyba też ja SR w katalogu pokazuje (na widelcu a nie na ramie)
- Marcok stosował zwykłe wieszaki, ale w pewnej chwili okazało się że można zrobić podkową pod canti wzmacniającą działanie hebla (z krzywką), a przy okazji wyglądającą normalnie z Vkami, bez pustego wieszaka - choć to tylko teoria
- niemal identyczny patent jak tektro stosował w swoich rowerach Trek
- wszystkie systemy tego typu mają za zadanie powększenie siły hamowania sekret w ich dobrym ustawieniu...
#96
ja do ciebie to wcale nie mam ochoty pisac, ani dyskutowac, bo poprostu nie jestes zadnym partnerem do dyskusji, zacienki w uszach, o reszcie nie wspominam, i jak bys chcial wiedziec, bo znowu jestes niedouczony, to magister jest tytulem naukowym, a inzynier technicznym, i jednen z drugim nie ma nic wspolnego, skades sie urwal :), mozna byc magistrem bez inzyniera i inzynierem bez magistra, albo miec oba te tytuly , jak ty byles dobry z mechaniki, to jakimi matolami musieli byc ci slabi z twojego roku ehhhhe, idz przykrec kilka srubek, popatrz jak dziala np wciagarka i na jakiej zasadzie , moze ci sie cos rozswietli , a w zalaczniku krzywka suntoura, pierwszej nazwe to generacji, ta wlasnie dziala na takiej zasadzie jak te tektro, tyle ze wymagala specjalnej linki, a ta co opisana w watku jest nowszym typem, znacznie poprawiona, mysleli nad tym prawdziwi inzynierowie, a nie magistrowie z bozej laski, badz za gruby portfel pod stolem ehhhhe
Ostatnio zmieniony 2013-11-03, 16:50 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.
#97
a zeby wyjasnic roznice w dzialaniu, bo pewnie kazdy srednio inteligenty wie o co kaman, ale napisze dla sprytnych inaczej, identyczne jest tylko to ze lewe ramie jest ciagniete przez linke bezposrednio, ale juz prawe ramie w tych tektro , jak i w starszym suntourze, jest poprostu ciagniete przez krotkie ramie krzywki, w tym nowszym suntourze i w krzywce marcoka, prawy kawalek linki , jest zawijany, na zasadzie liny w wyciagarce, z ta roznica, ze jeszcze po elipsie, najlepiej to widac jak sie porowna na zywo jak dziala jedna krzywka i druga, owszem, oba typy zwiekszaja zasdniczo sile hamulca, ale ta nazwe to "marcokowa", z sila jeszcze wiksza, a co najwazniejsza znacznie poprawia modulacje, co do jakosci czy dbalosci o szczegoly jesli o SR chodzi, w sama krzywke wprasowana jest jedna mosiezna tuleja, druga takze mosiezna jest jednoczesnie osia obrotu (analogicznie jak np ceramiczne lozyskowanie kolek przerzutki) , dodatkowo sa wyfrezowane miejsca na uszczelnienia o-ring po obu stronach krzywki, no jakby na to nie patrzec, nikt nie zadawal sobie az tyle trudu zeby taki drobny element wykonac w taki sposob, ...smiem twierdzic ze to tez bylo przyczyna upadku suntoura, robili zadokladnie, zadobrze, czyt. zadrogo
#98
Takie same krzywki ma/miał cannondale w swoich ramach. Wyglądały identycznie ze starym trójkątnym logo cannona.
#99
a to calkiem jest mozliwe, bo sporo szpeju suntoura robione bylo przez dia compe, wiec mogli i dla innych robic, na wielu czesciach jest logo sr , a nabite dia compe,
#100
Dokładnie, miałem nawet pisać że to nie SR a Cannon.Adamello pisze:Takie same krzywki ma/miał cannondale w swoich ramach. Wyglądały identycznie ze starym trójkątnym logo cannona.
Lodzermensch
#102
nawet sie nie spieram, moze to i cannon, ja to dorwalem , bylo z kompletem suntoura, na lince jest logo dia compe, trojkacik ma starte napisy, nawet nie wnikalem, dla mnie oczywistym bylo ze sr, a jak nim nie jest nawet, to jest dia-compe na bank, wiec mi pasuje, szczegolnie ze patencik fajny,cannon w sumie mial chyba 3 razy logo zmieniane, jeszcze bylo takie z trojkatne ale z jakims domkiem czy cos, dzis to wiadomo ze kazdy wielkie C widzi i ja w sumie tez nie bralem trojkacika inaczej pod uwage jak sr
Ostatnio zmieniony 2013-11-03, 16:50 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.
#103
czy ktoś się orientuje , czyjej produkcji jest ten gadżet z zalacznika???? na bank jest oryginalem z 92 roku
Ostatnio zmieniony 2013-10-30, 18:17 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.
#104
Będzie fajna maszynka
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31