#62
Moje -5 cm jest już "wypracowane", zostanę przy tym.

Tylko wydaje mi się, że tutaj jakoś nisko ta kiera wychodzi :/
Tzn zakładając, że rama jest dostosowana do widelca 39,5 cm, to optymalna wysokość siodełka powinna być sporo mniejsza niż u mnie. Z drugiej strony, przy większym rozmiarze bardzo wysoko wyszedłby przekrok. Hmm.
Carraro Artik 460 '94

#63
Od kiedy zobaczyłem ten rower, intrygują mnie wentyle, tu widać jeden:

Obrazek


Działa to jak schrader, zakończone jest metalową nakrętką, wciskając którą można spuszczać powietrze, a jest wielkości presty i otworem tej wielkości je pompuję:) Czy ktoś coś takiego widział? :)
Carraro Artik 460 '94

#66
presta dziala tak samo tyle ze ma na stale zamocowany korek ktory dociska zaworek, tu masz to samo tyle ze korek jest calkiem zdejmowany, taka wariacja na temat zaworu

#68
Ja Wam powiem, że nie jestem ortodoksem jeżeli chodzi o wentyle. W swoim Wheelerze rozwierciłem lekko obręcze tak aby weszły mi samochodowe bo to po prostu bardziej praktyczne. W każdym rowerze mam założone samochodowe wentylki.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#69
a co tu ortodoksja ma do rzeczy :) , ja mam wszedzie samochodowe, bo uwazam ze sa raz najlepsze, dwa najpraktyczniejsze, na kazdej stacji paliw mozna sobie dopompowac

#70
A propos wentyli samochodowych to też uważam, że są najpraktyczniejsze, ale presty mają tą przewagę (jako wentyle sportowe), że szybciej można je napompować. Oczywiście nie dotyczy to moich wentyli :) W tym rowerze obręcze przerobiłem za pomocą wiertarki :) na uniwersalne, z tymi wentylami są założone redukcje do prest z Maviców.
Carraro Artik 460 '94

#72
Z tego co wiem auto nie wytrzymują dużych ciśnień i się ich nie używa w szosie. No chyba że jest inna przyczyna że ich tam nie ma. Ja akurat tylko presta a argument ze stacją beznynową to dla mnie żaden bo pompkę mam zawsze ze sobą.

#73
ja tez mam pompke zawsze ze soba a wole podjechac na stacje z elektronicznym manometrem i sobie bez wysilku napompowac dokladnie ile potrzebuje, a z cisnieniami, to raczej srednio trafiona przyczyna, skoro w autach ciezarowych wytrzymuja po 10 atm, a w amortyzatorach powietrznych po 200psi i wiecej

#74
Schrader wytrzyma grubo ponad 100 psi. To też zależy od jakości zaworu, niektóre wytrzymują do kilku tysięcy. W szosie pompuje się około 100 psi więc kwestia ciśnienia nie ma tutaj nic do rzeczy. Podejrzewam że presta w szosie podyktowana jest raczej cieńszymi profilami i aero. Ja tam używam obu typów bez jakiś specjalnych preferencji.
Ostatnio zmieniony 2013-01-20, 12:41 przez Radziej, łącznie zmieniany 1 raz.

#75
Adamello pisze: ich nie używa w szosie. No chyba że jest inna przyczyna że ich tam nie ma. Ja akurat tylko presta a argument ze stacją beznynową to dla mnie żaden bo pompkę mam zawsze ze sobą.

ja tez tylko presta ;-)
wyobraza ktos sobie ultralekkie kola szosowe z bulowatym samochodowym wentlem :lol: :lol: :lol:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#78
Pozwolę sobie odkopać.

Mam pytanie odnośnie korby STX, model fc-mc31-ch. Czy ktokolwiek z Was spotkał się z pojedynczym blatem do tej korby większym niż te 34 zęby? Konkretnie chodzi mi o to, czy da się z niej zrobić korbę jednorzędową.

#79
Mam kilka korb STX w domu - zarówno z największymi blatami srebrnymi czarnymi jak i w kolorze chromica sprawdzę i dam znać.

Pozdrawiam
Andrzej

EDIT Wszystkie środkowe jakie mam mają faktycznie bądź 32 lub 34 .
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#80
jednorzedowa korbe z stx-a zrobisz bez problemu kazda zebatka na micro pasuje, tylko musisz ja dac od wenetrznej strony pajaka, nie da sie tylko zmienic blatow gdybys chcial wszystkie wymienic na wiekszy rozmiar, bo do srodkowego blatu jest przykrecany mlynek, wiec srodkowy blat ma specyficzna budowe i takowego nie dostaniesz innego jak oryginal, ale najwieksza zmienisz na kazda w standardzie micro, oczywiscie dotyczy to niemal wszystkich stx-ow na 5 srub, poza akurat Twoja :mrgreen: :), to jest special edition, z mniejszym rozstawem srub niz micro, bo korba jest przykrecona bezposrednio do srodkowego blatu, a najwiekszy blat i mlynek jest przykrecony do srodkowego blatu, tak wiec akurat mc31 ch , nie zaadoptujesz bez dorobienia jakiejs przejsciowki

#82
Szkoda, że nie istnieje bo fajny był
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#84
No chcąc nie chcąc standard życia trzeba sobie poprawiać :)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
cron