ST-M739 - mała usterka

#1
mam kalamkomanetki ST-M739 i lewa uległa uszkodzeniu. Polega to na tym że nie da się wrzucić łańcucha na największy blat tzn da się ale trzeba pokombinować - po dwójce trzeba "strzelić" z manetki i wtedy już można wrzucić go bezproblemowo. jakieś rady co może zrobić ?? ma ktoś może jakiś schemat , fotki tutoriale lub filmiki.
Będę wdzięczny za pomoc lub informacje.
pozdr

Krzych

#2
co rozumiesz pod pojęciem "strzelić"?
nie odbierz tego źle, ale przy problemach z wrzucaniem na blat bardzo często pomaga nie grzebanie w manetce, która bądź co bądź prostą konstrukcją nie jest, tylko pogrzebanie przy korbie A to się mogła troszkę śruba mocująca poluźnić i korba "wyjechała" troszkę na zewnątrz osi, a to przeregulowywując w czasie jazdy za mocno naciągnęliśmy linkę i już do pełnego skoku manetki ogranicznik nie chce dopuścić... Proponowałbym zacząć od podstaw, a jeśli te nie pomogą to zdejmujemy dolny dekiel i robimy "pranie mózgu bez rozkręcania" - TUTAJ chłopcy ładnie to opisali (co prawda na innych przykładach, ale schemat metody nieinwazyjnej pozostaje bez zmian)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#3
bankowo to manetka ....nie obrażam się o takie rzeczy ..... skąd masz wiedzieć że serwisuje swoje rowery od 95 roku :). Moim największym osiągnięciem była rozbiórka uszkodzonego (zatartego) SIDa z 1999 r bez specjalistycznych narzedzi - wszystko improwizowane- działa do dzisiaj .... kolega wymieniał potem tylko uszczelki . Dobra. Tyle przechwałek ;)
Z tą manetka dam se pewnie rade ale z jakimiś rycinami byłoby pewnie łatwiej.
Nakręce jutro filmik i wrzucę na Youtuba ... trudno opisać słowami strzelenie z manety :)
w każdym razie trzybiegowa manetka ma w tej chwili dwa biegi (dwa kliki) nawet jak odkrecę linke od przerzutki i naciągam linkę ręką ....no chyba że pokombinuję z tym "strzeleniem" .
pozdr

Krzych

#6
aldek pisze:Strzelasz, bo się pewnie mechanizm nie cofa, czy tak? Kolega świetnie radzi - rozbiór, pędzelek w benz i wymiatamy stary zjełczały smar. A potem nowy, i rozruchy
moze być że mechanizm zapadkowy przez jakieś zgęstniałe smary nie cofa się tak całkiem jak powinien i dlatego przy ostatnim trza strzelić żeby zaskoczył.
Dobra... rozebranie i przeczyszczenie to bedzie dla mnie wyzwanaie no ale trza to zrobić nie wyrzuce przecież starego XT :-)
pozdr

Krzych