Dzień dobry Wszystkim,
ostatnio wziąłem się za serwis zawieszenia w moim i-Drive. Wiem, że dla niektórych to jeszcze młody rower (2004), ale zawiecha jest jak najbardziej powiedzmy retro, czyli jeszcze tej starszej generacji.
Z odkręceniem wszelkich śrub nie miałem rzecz jasna problemów, pytanie tylko co dalej ? Teoretycznie bebechy już na niczym się nie trzymają, ale cały pakiet nie chce wyjść.
Znalazłem też tutorial: http://i580.photobucket.com/albums/ss24 ... img004.jpg - trzymając się numeracji jestem na punkcie nr.6, gdzie według tekstu powinno wystarczyć "simple unscrewing".
Niestety nie mam pojęcia jak to miałoby wyglądać w rzeczywistości. Kręcę i kręcę, a tu nic. Z ciekawości walnąłem gumowym młotkiem i dalej to samo.
Coś się zapiekło ? Ciekawe...dog bone oczywiście wyjąłem :) Ktoś ma doświadczenie w rozbieraniu tego systemu ?
Swoją drogą górna oś jest w świetnym stanie jak na swoje przeżycia, kręci się gładko i płynnie ;) Gorzej na dole, tam spodziewam się raczej błota niż smaru.
#2
Nikt nie pomógł, więc pomogę sobie sam :)
Mechanizm rozkręca się specjalnym kluczem (pazurkowym ?) - fachowo face pin spanner. Trzeba po prostu włożyć bolce w otwory na pierścieniu od przeciwnej strony niż napęd i odkręcić jak zwykły gwint.
W praktyce - młotkiem i śrubokrętem, bo zapieczone było.
Mechanizm rozkręca się specjalnym kluczem (pazurkowym ?) - fachowo face pin spanner. Trzeba po prostu włożyć bolce w otwory na pierścieniu od przeciwnej strony niż napęd i odkręcić jak zwykły gwint.
W praktyce - młotkiem i śrubokrętem, bo zapieczone było.
#3
Milo ze kolega sobie sam poradzil. teraz pytanie co z tym dalej? pamietam ze straszne luzy to lapalo a turaj zadnych aszynowek ino wianki i bieznie kosmicznej srednicy wiec jak polegna to chyba tylko szukac oryginalu? Ktos mial jakies patenty bo to ciekawy temat moze byc?
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress
#4
Bieżnie jakby co szlifujesz i polerujesz a wianki są do dostania- aczkolwiek nie w pierwszym sklepie z łożyskami.
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów
#5
tylko po co wianki, same kulki bym dal, oczywiscie wieksza ilosc, niedosc ze sie poprawi kultura pracy i czulosc to jeszcze zywotnosc
#6
Łożyska i oryginalne miski są na szczęście do dostania w cenie do przełknięcia na eBay.
Niestety mam też zużyte tulejki w Dog Bone (ta czarna podłużna część) :(
To są takie wciskane tulejki ślizgowe jak tutaj.
Znalazłem zamiennik, ale 20 dolarów za komplet, więc traktuję to jako opcję ostateczną.
I teraz nie wiem za bardzo gdzie z tym uderzyć. Może jakiś sklep z częściami do maszyn rolniczych ?
@kosci26 - u mnie luzów nie było :) Na ten sezon chyba nie będę zmieniał łożysk i misek, brak im dużych bruzd i wianki nie rozlatują się.
Niestety mam też zużyte tulejki w Dog Bone (ta czarna podłużna część) :(
To są takie wciskane tulejki ślizgowe jak tutaj.
Znalazłem zamiennik, ale 20 dolarów za komplet, więc traktuję to jako opcję ostateczną.
I teraz nie wiem za bardzo gdzie z tym uderzyć. Może jakiś sklep z częściami do maszyn rolniczych ?
@kosci26 - u mnie luzów nie było :) Na ten sezon chyba nie będę zmieniał łożysk i misek, brak im dużych bruzd i wianki nie rozlatują się.
#8
ja zamawiałem kiedyś takie tulejki na igus.pl ( http://www.igus.pl/iPro/iPro_02_0017_00 ... &c=PL&l=pl ) 2 sztuki kosztowały mnie 32 zł + ok 22 zł kurier, więc też nie tanio
#9
@ANDRIUBIKER - te są sporo mniejsze.
@tiomek - dzięki za link, naprawdę konkretna pomoc - będę próbował :) Wychodzi taniej niż 20 dolarów + przesyłka z UK. Domyślam się, że jakość ta sama.
@tiomek - dzięki za link, naprawdę konkretna pomoc - będę próbował :) Wychodzi taniej niż 20 dolarów + przesyłka z UK. Domyślam się, że jakość ta sama.
#10
Kazdy dobry ślusarz/tokarz ci dorobi z czego tylko zapragniesz
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów