Giant XTC Team nie projekt- żywy rower

#1
Witam,
Zwracam się do szanownych kolegów z prośbą o pomoc w pracach nad podwójnym projektem. co prawda nie jest to retro ale nowy rower również.
Wszedłem w posiadanie takiej maszyny:
https://picasaweb.google.com/1015439481 ... antXtcTeam#

Plan jest następujący:
Jako że rama zacna ale dziwne toporne ale równie zacne szpeje na niej wisza chciałbym po pierwsze amora, koła kierownicę i mostek zostawić jako bazę do innego projektu który ma być docelowo cieżką maszyna do jazdy w dół.
Plan wobec Gianta jest taki by dać mu odpowiednio rocznikowo i wagowo części.
Myślałem o Sidzie na przód w kolorze czerwonym lub niebieskim ( właściwie to prawie każdy pasuje)
Na tył też sid bo rama ma nietypową charakterystykę i potrzebuje dampera z pompowaną komorą negatywną. Koła?? tutaj nie mam na razie pomysłu wiem że na pewno chciałbym zielone miśki ale nie te ze zdjęc tylko jakieś lekkie.
Mostek mi się marzy czerwony RF System i kiera RF prosta do tego.
Co do sztycy to też fajnie gdyby byłs RF ale czerwonych z tego co wiem nie było.
Szukałem katalogów RF z 2002-2003 roku ale nic nie namierzyłem niestety żeby się zorientować w sytuacji.
Hamulce chyba zostawie te które są czyli Hope C2
Manetki są w tej chwili XT 739 na 8b i zastanawiam się czy je zostawić czy dać XT 750 bo takie mam i kasete 9
Siodło San Marco Era chyba zostanie.
Fd jest Deore i chętnie wymieniłbym na XTR 950 jak się trafi.

Co do części które zostaną to chciałbym dopaść jakąś fajną ramkę fulla z okolić 2003r która zagrałaby z Shiverem i dostałaby te piękna koła na ogromnych piastach Hope'a Big Un, mostek RF Diabolous i kiere RF z tego roweru.

Wszelkie sugestie i linki mile widziane

Przewidywany czas nieokreślony ze względu na namnożenie się wydatków.
Ostatnio zmieniony 2012-10-23, 17:27 przez kosci26, łącznie zmieniany 1 raz.

#2
Witam.

Moim zdaniem powinieneś uważać z tym czerwonym żeby nie przesadzić zbytnio.

W sumie to pomysł ciekawy. Ja bym tutaj próbował skompletować pełnego szarego XTR'a...

A co do ramy która złapie Shivera to może Mountain Cycle San Andreas...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#3
Widzę że myśliny podobnie . Nad San andreasem myślę bardzo intensywnie bo to godna rama.

Co do pełnego szarego Xtr'a to na pewno się nie uda bo rama tylko pod tarczę przez co i piasty odpadają to po pierwsze a po drugie to korbę chciałbym zostawić Nexta choć 952mam na stanie a o manetkach mogę pomażyć bo rzadko się trafiają i zawsze jak są inne wydatki ;)
Ostatnio zmieniony 2012-09-19, 23:23 przez kosci26, łącznie zmieniany 1 raz.

#5
mekp pisze:Myślę że powinien do tyłu trafić tu Sid i nawet wiem który :D

Z przodu też...

IMO wtedy byłaby to klasyka sciganta początku wieku.

Rama tylko pod tarcze?

pozdrawiam
xMekpx
Tylko SID i nic innego bo na tym stratosie przy 0 SAG tak jak podaje producent to działa jak tytanowy hardtail a nie full. Tak rama tylko pod tarcze.

#6
mialem kiedys xtc team ale sztywnego, zmontowany byl na kompletnym xtr m95... , komponenty byly wzszystkie ritchey wcs, kola to piasty dt240, obrecze mavic x317disc, widel mialem manitou x-vert super air, czerwony, siodlo czerwone fizik nisenne, chwyty czerwone profile design, i wlasnie na tak czarno czerwono wygladaj zaje...fajnie :), ja jezdzilem na formulach evo 9.5 wiec tu zdecydowanie te hope pasuja, ten twoj zmontowalbym podobnie, tylko korbe bym zostawil, widel wedle uznaqnia, ale ja zawsze manitou, i damper tez maniek swinger bym tu dal... rama jest czarny mat i super z czerwienia sie komponuje...jaka jest dlugosc monatazowa tego stratosa??

#8
Damper ma 165mm ale Wedle zamysłu Gianta ta rama ma być ustawiona pod 0 SAGu i po to był sid z pompowaną negatywną komorą żeby to było czułe bo ze stratosem i na próbę FoXem float dziła zero jedynkowo albo pracuje na dużych nierównościach albo wcale.

#9
fabrycznie nrs wychodzily z sidem, ale z mankiem svingerem na zyczenie takze, wiec masz do wyboru, moze byc takze magura odin, ale ciezko dostac, magura ma samodopasowujaca sie komore negatywna, swietny patent, a nrs zasadniczo tak wlasnie pracuje, jak pamietam kazdy mial problem sie przestawic, ten rower jezdzi jak ht , ale dziury wybiera :), jakbys chcial sprzedac tego stratosa to jestem zainteresowany

#10
Fajna maszynka. Shiver miażdży. Jednopółkowe Shivery miały 100mm? San An to dobry trop, pierwsze widły montowane w Mountain Cycle - Suspenders były nawet trochę podobne wyglądem...
Ostatnio zmieniony 2012-09-20, 09:45 przez Radziej, łącznie zmieniany 1 raz.

#11
To jest pierwsza wersja Shivy i ma 120mm skoku pożniejsze miały 100mm
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#13
Za dużo i za ciężko Shiver to kawał klocka ale pracuje fenomenalnie moim zdaniem. Dlatego dwa projekty i koła też z niego wyjdą bo samo tylne wazy tyle co komplet lekkich :)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#14
Ba, nie pamiętam ile ale Shivery to kosztowały majątek. Podwójna sprężyna i dużo oleju też robi swoje. Swoją drogą ktoś miał fantazję i pieniądze pchać takie smaczki DH/DJ do filigranowej ramy XC.

#15
Podejrzewam że ten ktoś chyba był odpowiedniego gabarytu bo inaczej tego nie jestem w stanie wyjaśnić.Z tym widałem ten rower wręcz skręca dziwnie najlepiej mu jak zablokuje ETA tak przy 7cm skoku to wtedy są normalne kąty wyścigowe :)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#16
Prace posunęły się mocno naprzód a raczej gromadzenie szpeja do NRS'a. Jak zawsze zakładałem ze zima idzie to pomalutku będę kupował po jednej dwie rzeczy na miesiąc żeby się nie zrujnować ale jak stare przysłowie mówi kto szuka ten znajduje stąd nastąpiło to o czym dalej. NA tą chwilę z tego co na zdjęciach pozostała rama z zaciskiem i starami, hamulce Hopa i korba. Jako ich towarzystwo czekają już na zamontowanie:
Fox 32 F100,
koła Chris King Universal Disc + Sun Equalizer 23 na przód i MTX 29 na tył.
Mostek Thomson X4
Sztyca Thomson Elite
Siodło SLR 135g (w rzeczywistośći 156g= OSZUŚCI)
Kierownica Easton EC90SL Rizer
Tylni zmieniarnik SRAM X-0 Blackbox.
Manetki SRAM X-0 Grip Shift
Kaseta SRAM PG991


Pozostało zakupić tarcze hamulcowe, przednią zmieniarkę, łańcuch i opony. Nad tarczami zastanawiam się czy nie dać jakiś lekkich Ashima bo rowerem będzie jezdzić moja dziewczyna, opony myślę że Geax AKA bo Michelin nic fajnego nie robi chyba ostatnio i kolorystycznie będzie też średnio. W przyszłości nie wiem czy nie wymienię tylnej obręczy z ciężkiego MTX na Equalizera i przy okazji szprych na revolituiony bo zbiłbym tym z koł jakieś 350g. Rama dziś przeszła polerkę i zaczęła pięknie lśnić bo wcześniej była matowa. Z efektem końcowym jeszcze trzeba będzie trochę zaczekać.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#17
ashima robi bardzo dobre tarcze, sam uzywam w 2 rowerach, srednica 180mm, mimo niskiej masy, sa naprawde sztywne i skuteczne , a do tego robione w roznych kolorach, ja polecam, sprawdzone na wlasnej skorze i uwazam wrecz ze lepsze niz xtr m970 , ktore takze mam w jednym z rowerow (mowie o samych tarczach nie o calych hamplach , bo akurat hampole m970- sa swietne)

#20
Widzę tą włoską doskonałość na codzień w związku z pracą w serwisie pewnej włoskiej marki na F. Ale powiem że turecka ją przebija 100 krotnie co widać po niektórych produktach marki pochodzących z tamtej fabryki. Taki SLR z turcji byłby z dermy, plastiku i styropianu ;)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#22
Napisaliby zapewne że dbając o klienta i jego komfort użyto gąbki o większej gęstości i wytrzymałości a wszystko to gratis :)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#23
[OT]To Ferrari ma filię w Turcji?? :shock: :lol: A tak na poważnie, 5 rok F. śmigam i zadowolony jestem bo z Polskiej taśmy jeszcze. [koniec OT]
Ostatnio zmieniony 2012-10-24, 14:08 przez Radziej, łącznie zmieniany 1 raz.

#24
musze wkroczyc do akcji :-x :-x :-x
moje sa ciezsze o okolo 5-6 gram ...........czyli mieszcza sie w normie ;-)
selle italia podawala swego czasu ze waga moze sie wahac w granicach +- 10 %
w koncu to reczna robota ;-)
.......... ale fakt faktem SLR kosci26 ten limit troche przekracza :oops:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#25
W necie spotkałem się z opiniami ze ten konkretniue model był w większości przypadków oszykany do ~150g. Mam też SLR XP 165 na tytanowych prętach i ten waży 166g i drugiego XP na prętach carbon bez podanej wagi na siodle w realu waży 145g.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#27
No z tego że całe koła komplet już takie zakupiłem i wiem że to kozak i lekki nie jest dlatego myślę nad zmianą ale to w późniejszej fazie. Na razie cieszę się że mam koła na krzysiach
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress
cron