#22
autor:ANDRIUBIKER
no niedokonca, najpierw trzeba dobrac odpowiednie siodelko do swoich cech anatomicznych, i tu marka mniej istotna, bo wszystkie najlepsze sa zasadniczo na jednym poziomie w obrebie tych samych klas, ameryki nikt tu nie odkryje jesli chodzi o ustawienie, nikt tu nie jezdzi od tygodnia tylko wiekszosc ju ladnych pare lat, dobrze dobrane siodelko, ustawiamy najpierw na wysokosc, czyli po ustawieniu korb do piony kolano nogi tej na dole ma byc delikatnie zgiete, ale prawie wyprostowane, potem ustawimy przesuniecie tyl -przod, i tu najlepiej sprawdza sie zasada ze jak siedzimy wygodnie i w pozycji do jazdy( to istotne , bo wazne jest polozenie stopy na pedale, w spd jest inaczej w platwormach inaczej, ma byc stopa tak jak jezdzimy , w tym polozeniu w ktorym normalnie w czasie jazdy depczemy na pedaly), pion puszczony od rzepki, powinien przechodzic przez os pedalu,oczywiscie gdy korby sa w poziomie, a na koncu ustawianmy pochylenie, w wiekszosci przypadkow powinno byc rownolegle do podloza, lekko pochylony nosek do przodu poprawia nieco komfort, ale powoduje zsuwanie sie, trzeba to wywazyc, trzeba tez uwzglednic sag amortyzatorow, to tak w skrocie, wiekszosc to pewnie juz wiedziala dawno, a reszta sobie przypomni, a dodam jeszcze ze najpierw ustawia sie w rowerze siodelko, a dopiero pozniej dopasowuje do siebie kokpit czyli dlugosc mostka itd, oczywiscie to wszystko ma sens jesli rama jest odpowiednieo rozmiaru do naszego wzrostu i dlugosc korb jest dobrana, tak naprawde dobre ustawienie roweru pod konkretnego jezdzca wcale takie proste nie jeste bo trzeba jednoczesnie brac wiele czynnikow pod uwage, troche to zajmuje ale sie da oczywiscie i efekt wtedy jest odczuwalny, czasem zle dobrany most, zle dobrana rama, i zawsze bedzie cos bolec chocby nie wiem jak ustawiac siodelko itd