Witajcie!
Przedstawiam wam Kuwaharę Lion z 1991
Rower jest już w drodze do mnie.
Rower jest w prawie oryginalnej specyfikacji i tak raczej zostanie. Chociaż kusi mnie upgrade do XT 735, z drugiej strony, wewnętrzne prowadzenie linki/pancerza powoduje, że myślę o magurze. Dużo będzie zależeć od stanu obecnej 550/650tki.
W rowerze sztyca (30.4) była zapieczona, poprzedni właściciel ją uciął i włożył w nią 26.0 (wygląda mi na taką ze składaka). Umówiłem się z tokarzem z mojego wydziału, że pomoże mi się z tym uporać. Problem ze sztycą opiszę w innym wątku. Liczę na to że problem szybko ustąpi i jego opis w tym miejscu ograniczy się do kilku zdjęć.
katalogi kuwahara:
http://www.mtb-kataloge.de/html/kuwahara.html
Pozdrawiam
Załączam zdjęcie sprzedawcy (miałem zastąpić własnym, ale pomyślałem, że jest częścią roweru i jego historii, jak rower wyglądał "wiszac" na allegro)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/8 ... directlink
[center] #
# #
STAN OBECNY
W Kuwaharze zmieniają się już raczej tylko "śrubki" i inne drobnostki [/center]
[center] #
# #
INNE KUWAHARY [/center]
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... 58&start=0 z Magiem!
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=543859 Tiger 91"
http://fotos.mtb-news.de/s/43150 Tiger 91"
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=427165
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=526866 wreszcie to znalazłem!
http://fotos.mtb-news.de/s/41038
http://www.retrobike.co.uk/forum/v/user ... /kuwahara/ Gepard + RS MAG
http://fotos.mtb-news.de/s/46922 X-Pacer 91"
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=503082 Oncilla 91"
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=427049 Oncilla 91"
http://www.n-rs.com/kuwahara.html Kuwa z AMP
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=223911
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... c&start=45
wyjątkowo ciekawa sierra xt z 87:
http://forums.mtbr.com/vintage-retro-cl ... 51944.html
również zasługująca na szczególne wyróżnienie K. Grasshopper:
http://www.cycleexif.com/kuwahara-grasshopper
#4
zapowiada się ciekawie - 2gi raz w życiu widzę poczwórnie cieniowane rury!
Z resztą chyba tylko Ishiwata się w to bawiła - ciekawe że patent się nie przyjął u innych producentów, czyżby przerost formy nad treścią?
Jeśli będziesz rozbierał rower zważ samą ramę
Z resztą chyba tylko Ishiwata się w to bawiła - ciekawe że patent się nie przyjął u innych producentów, czyżby przerost formy nad treścią?
Jeśli będziesz rozbierał rower zważ samą ramę
#5
mam nadzieję,że dostrzegasz(już) różnicę miedzy tym Rowerem,a wczesniejszymi projektami
śmietnik to nie retro!
#6
Quad buted jest górna rura,
dolna jest penta butted
( http://allegro.pl/rower-gorski-kuwahara ... 30773.html )
Patrząc w katalog - JAK SIĘ ROBI TAKIE MAZIAJE?!?
dolna jest penta butted
( http://allegro.pl/rower-gorski-kuwahara ... 30773.html )
Patrząc w katalog - JAK SIĘ ROBI TAKIE MAZIAJE?!?
--
Cypis
Cypis
#8
Ooooh Kuwahara jest na mojej liście obiektów pożądanych. Fantastyczna.
Yo Eddy był quadro butted. Pewnie się nie przyjęło bo za drogie w obróbce. A może i też przerost formy biorąc pod uwagę że moja rama Wicked Lite jest nawet marginalnie lżejsza niż Yo a jest "jedynie" trzykrotnie cieniowana.skolioza pisze:zapowiada się ciekawie - 2gi raz w życiu widzę poczwórnie cieniowane rury!
Z resztą chyba tylko Ishiwata się w to bawiła - ciekawe że patent się nie przyjął u innych producentów, czyżby przerost formy nad treścią?
Jeśli będziesz rozbierał rower zważ samą ramę
#11
jeśli chodzi o inspirację to jej głównym źródłem jest katalog.
w drugiej kolejności www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=427165
tymczasowo kupiłem tę sztycę ITM
szukam również siodełka..
jakies pomysły?
http://www.mtb-kult.de/new-style-sattel ... z-neu.html
wydaje się ideologicznie zbliżone do tego co było w oryginale
w drugiej kolejności www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=427165
tymczasowo kupiłem tę sztycę ITM
szukam również siodełka..
jakies pomysły?
http://www.mtb-kult.de/new-style-sattel ... z-neu.html
wydaje się ideologicznie zbliżone do tego co było w oryginale
Ostatnio zmieniony 2012-05-14, 18:20 przez jacob, łącznie zmieniany 1 raz.
#12
siodlo: vetta sp/sl, brooks, rolls...
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
#13
Stawiam na rolls'a! brooks zbyt przytłaczający będzie:D
pozdrawiam
xMekpx
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#14
brooks swift byl by ok, procz wymienionych to dorzucil bym avoceta,
a vette sl cenie sobie duzo bardziej niz selle italia flite classic, takze tu popieram mekp
a vette sl cenie sobie duzo bardziej niz selle italia flite classic, takze tu popieram mekp
#15
fakt, zapomnialem o zacnym avocecie...
osobscie jestem fanem vetty, czy to sp, czy sl...
osobscie jestem fanem vetty, czy to sp, czy sl...
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
#16
właściwie to katalog udzielił mi odpowiedzi. O ile Lion miał jakieś kuwahara sorbo-gel anatomic to droższe modele miały rolls'a faktycznie. Sądzę, że znalezienie tego pierwszego graniczy z cudem, za to Rolls będzie w sam raz - taki mały awans liona
Ostatnio zmieniony 2012-04-05, 09:16 przez jacob, łącznie zmieniany 1 raz.
#17
Mostek oryginalny? bo pasuje tu jak...
A może do tego rolls'a oponki z beżowym bokiem?
pozdrawiam
xMekpx
A może do tego rolls'a oponki z beżowym bokiem?
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#18
mostek wyprodukowany przez nitto dla kuwahara oryginał cr-mo
oponki - chętnie za takimi się rozejrzę, ale to dopiero jak te, które w niej mam zużyje
oponki - chętnie za takimi się rozejrzę, ale to dopiero jak te, które w niej mam zużyje
#19
jacob pisze:jeśli chodzi o inspirację to jej głównym źródłem jest katalog.
w drugiej kolejności www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=427165
brawooooooo!
śmietnik to nie retro!
#20
jest takie słowo profanacja,i...bardziej pasuje na tym forum do tego projektu
zresztą jak wiesz(moze nie?!),to coś',to tylko stadium ewolucji roweru wyprawowego...moim zdaniem bełkotu, nawet jako takiego(biegi!!!)
http://80.82.124.71/forum/viewtopic.php ... c&start=45
śmietnik to nie retro!
#21
ktory to juz raz ta sama dyskusja? jak mu sie podoba to niech se tak masmolar pisze:jest takie słowo profanacja,i...bardziej pasuje na tym forum do tego projektu
zresztą jak wiesz(moze nie?!),to coś',to tylko stadium ewolucji roweru wyprawowego...moim zdaniem bełkotu, nawet jako takiego(biegi!!!)
http://80.82.124.71/forum...er=asc&start=45
#22
widzę,że nie zrozumiałes...to do ciebiezimny pisze:ktory to juz raz ta sama dyskusja? jak mu sie podoba to niech se tak masmolar pisze:jest takie słowo profanacja,i...bardziej pasuje na tym forum do tego projektu
zresztą jak wiesz(moze nie?!),to coś',to tylko stadium ewolucji roweru wyprawowego...moim zdaniem bełkotu, nawet jako takiego(biegi!!!)
http://80.82.124.71/forum...er=asc&start=45
śmietnik to nie retro!
#23
Zdjęcia ze świątecznego wypadu do lasu. Siostra jechała na Kuwaharze, ja na Nishiki. Tzn na zdjęciach to ja dosiadam Kuwę.
Kuwahara obecnie czeka na nowe stery:
ze sztycą ITM FLAT
z siodłem z wheelera 3800 Bassano selle - lepsze to niż Super Mega Gel Hokus Pokus Anatomic
Kuwahara obecnie czeka na nowe stery:
ze sztycą ITM FLAT
z siodłem z wheelera 3800 Bassano selle - lepsze to niż Super Mega Gel Hokus Pokus Anatomic
#24
Bardzo mnie kusi by zmienić klamkomanetki DX i canti DX - manetki z wyglądu jeszcze jako tako uchodzą, ale są dla mnie nie wygodne - Thumby to jest to! natomiast canti DX są brzydki! Bardzo brzydkie.
Kusi mnie by wstawić klamki Suntour XC LTD + Canti XC Pro (te czarne bajerancki), a jeśli chodzi o przerzutki to zrobić upgrade do XT ale tego z rocznika 90, aby mieć thumby. No, zobaczymy
jak sądzicie?
Kusi mnie by wstawić klamki Suntour XC LTD + Canti XC Pro (te czarne bajerancki), a jeśli chodzi o przerzutki to zrobić upgrade do XT ale tego z rocznika 90, aby mieć thumby. No, zobaczymy
jak sądzicie?
#25
te klamki suntoura kupilem i na razie leza... nie podeszly mi, Piotr chyba cos pisal (z czym musze sie zgodzic) ze sa za twarde, jakies dziwne do wyczucia (jakos tak zapamietalem ta opinie). Zatem wrocilem do shimano i jest ok. Thumby suntoura to tez nie to (a myslalem ze jest inaczej)
#27
Co do działania klamek to ja mam odwrotne odczucia, jeszcze nigdy moja ręka tak dobrze się nie czuła jak na klamkach LTD, mam je od początku w Nishiki, działają razem z cantami xcd. Super jest to, że nie są z gołego Alu ale jest na nie naniesiona cienka warstwa... hm.. czegoś tam, przydaje sie gdy wyjeżdża się bez rękawiczek w pełnym słońcu a wycieczkę kończy się chłodnym wieczorem.AmAdeuz pisze:te klamki suntoura kupilem i na razie leza... nie podeszly mi, Piotr chyba cos pisal (z czym musze sie zgodzic) ze sa za twarde, jakies dziwne do wyczucia (jakos tak zapamietalem ta opinie). Zatem wrocilem do shimano i jest ok. Thumby suntoura to tez nie to (a myslalem ze jest inaczej)
To prawda mieszanka Suntoura i Shimano to trochę słaby pomysł ;/
taki nietypowy wsteczny upgrade do xt wydaje się kuszący.
Chętnie bym usłyszał waszą opinię o takim zupełnie odjechanym pomyśle (jestem od tego bardzo daleki, ale jednak od początku ta wizja od czasu do czasu mi przychodzi do głowy). Z przodu biały bomber ze skokiem 60mm - te Kuwaharowe maziaje zrobić by mi mogła jakaś znajoma osoba z ASP lub innego plastycznego światka. A hamulce - tu już zupełny odjazd i to nawet odjazd od retro bo Magura HS-33 biała z roku 2010. Sam ten pomysł bym zjechał gdyby ktoś zaproponował że coś takiego zrobi ze swoją KUWAHARĄ Nie mniej ciekawi mnie czy w tym pomyśle jest coś co... poza zjechaniem, budzi uśmiech(?), zainteresowanie(?) u kogoś innego niż u mnie.
###
Czyż nie komponowały by się pięknie z tą bielą?
Zastąpienie "srebrnej" odrapanej sztycy, nową czarną podwoiło urok Kuwy. Sądzę że gdyby nijako wyglądające DX zastąpić Czymś czarnym to efekt byłby podobny. Może poanoduję swoje DX na czarno
#28
jak masz taka opcje to czemu nie, ale rozwaz czy zwykle czarne xt by Ci nie styknely (chyba ktos z forum sprzedawal zimny?), czy tam lx (z dobrymi klockami hamuja niezle), bo takie anodownie moze Cie wyniesc wiecej (chyba ze masz dostep po taniosci to daj znac na forum). Co do magor to wolalbym te kase wydac na jakies pro kola i naped. Amor laduj jak Ci potrzebny... Na sztywniaku ciezko w teren.
#30
Jak masz na nim sporo jeździć to wygoda i ergonomia przede wszystkim. Magury byłyby fajne, te nowsze łatwiej jest ustawić i dopasować. Bomber, nawet 60mm może być trochę za wysoki ale warto spróbować. Zaraz pewnie ktoś mnie tutaj zjedzie za popieranie takich herezji. Tutaj zawsze jest walka pomiędzy stylem a wygodą.
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=118682
Pozanję ten rower, to kumpla. Byliśmy na wyprawie od wschodniego do zachodniego wybrzeża to miał właśnie po trzy zębatki z tyłu i dwie tarcze z przodu. Zmiana biegów polegała na ustawianiu przerzutki tylnej za pomocą śrubek i przerzucaniu palcem na przodzie w czasie postojusmolar pisze:jest takie słowo profanacja,i...bardziej pasuje na tym forum do tego projektu
zresztą jak wiesz(moze nie?!),to coś',to tylko stadium ewolucji roweru wyprawowego...moim zdaniem bełkotu, nawet jako takiego(biegi!!!)
http://80.82.124.71/forum/viewtopic.php ... c&start=45
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=118682