Xizang

#1
Mam zaszczyt zaprezentować jeden z moich rowerów GT Xizang. W tej postaci nie był jeszcze pokazywany na żadnym innym forum tak więc RetroMTB jest pierwszym. W tym tygodniu wyciągnąłem z kartonu niemal nowe crossmaxy, które trzymałem z ponad rok, zastępując takie same tylko w trochę gorszym stanie. Rower także dostał nowe opony Onza.

Pełna specyfikacja:
Rama: Sandvik titanium 19 cali 1998
Widelec: AMP Research F3 carbon
Koła: Cross Max 1998
Stery: Chris King w niespotykanym kolorze ciemnego fioletu
Korby: GT Profile racing osobny pająk, wycinane CNC
Manetki/przerzutki/napęd XT 750 za wyjątkiem przerzutki tylnej XTR 950
Hamulce: Avid Arch Supreme
Mostek/sztyca: Syncros/Syncros titanium
Kierownica: KORE litebar
Siodło: Flite titanium
Opony: Onza Aggro
Pedały: zwykłe, nowe PD540

Jak ktoś chce zobaczyć więcej zapraszam do galerii ;-) http://picasaweb.google.com/retroridermaniac/Xizang#

Miłego oglądania
Załączniki
xizang11.jpg

#5
nie no urywa dupę...powiedz czy ramka jest z oryginalnymi naklejkami czy nowe? ogólnie całościowo to fajna kompozycja, dużo świetnego sprzętu nadającego smaczka. no i ta rama....:)

#7
Naklejki nowe ale oryginalne od GT nie reprodukcje. Udało mi się je łyknąć na Ebay. Jeździ się dobrze, tak jak na moim pierwszym stalowym GT tylko lżej i czuć po 50-100km że to tytan bo fajnie tłumi mniejsze drgania, daje odpocząć plecom i siedzeniu. Nie będę ukrywał że wolałbym 18 cali, ale w tej materii nie można za bardzo wybrzydzać ;-) Mam 183 cm wzrostu i jest ok z krótszym mostkiem, najkrótszy Syncros z tamtych czasów jaki udało mi się dostać- 100mm. Ciut większa rama prowadzi się bardzo stabilnie i jest wręcz stworzona na długie dystanse.

#8
no własnie ten most zwrócił troche moją uwagę bo jest dość krótki, teraz tymbardziej jak piszesz ze masz 183cm tak jak ja (182cm) a uzywam długich mostów. zreszta w starych modelach długie mostki to był znak rozpoznawczy, budowały świetną geometrie i nadawały sportowy design. ale wygoda przede wszystkim :)

#17
Rowerek owszem ładny.
Gt Tytanowe to trudno zdobyć, także tymbardziej ciekawostka jest.

Ale mam pare powiedzmy uwag, które mozna wykorzystać.
Zdjęcia na pewno nie oddają tytanowego kolorua w związku z tym, ja, podkreślam, ja, dołożyłbym troche czerwonych anodowanych szpejów, typu zapinki kół i podsiodłowe , jakieś śrubki czerwone anoda , ale nie za dużo , pewnie i w kołach bym nyple dał czerwone, ale to bym sobie ja zrobił.
Pomyśl , może coś rozjaśnić koncept, no chyba że jest to dwukolorowy i tak ma zostać.

Tak trzymać dalej.
www.velotech.pl

#18
ja uważam że projekt jest dość spójny, mimo drobych odchylen kolorystyczbych (zacisk, śruby, stery) to wizualnie jest bardzo ok, surowy klimat polerki, srebnego koloru i czerni. co do osprzetu to róznie. fajnie że jest syncros, kore, onza bo to akurat biżuteria GT, brakuje rock shox'a ale to akurat moje odczucia indywidualne bo lubie ta markę. jeszcze koronki onza by się przydały! pozatym Piotr tez ma fajny pomysl na tą czerwień :) tak się przyjżałem tym śrubom w korbach i serio do reszty mogło by być. mi sie podoba w takim zestawieniu mimo, że szary XTR, hample avid , AMP, nowe XT na kokpicie czyli mix
a rama serio jak polerka ale takie cienkie rury o takim wyglądzie to musi być tytan!

#19
Radzieju, nie odbierz mojego pytania na opak, ale czy przypadkiem te stery kinga nie maja takiego ciekawego koloru - gdyz zwyczajnie czarna anoda wyblakla? (pytam, bo mialem wiele razy do czynienia z takim odcieniem - ale nigdy nie byl to celowy zabieg;)

Polerowales rame sam? Piekny kawal dobrej roboty!

korby gjetka oparles na jakiejs ladnej osi?

czy naklejki (widze, ze sa z 94r) zgadaja sie z rocznikiem ramy? (szukales go po nr seryjnym?)

troche sie dziwie, ze nie pasuje Ci rozmiar tej ramki, niby kazdy z nas jest inny ( jak twierdza amerykanskie filmy;) - lecz np. majac podobny wzrost (185) i ten sam rozmiar (20,5") - uzywam mostka 135mm... A jak zauwazyl kol. Skolioza - nie mam pozycji zbyt pochylonej;) [kierownica dosc szeroka 580mm+wielkie rogi]

kazdy by mial inna koncepcje (vide czerwone srubki) - ja obstawalbym przy szpejach z okolic 94r;) - ale nie obraz sie prosze - profanacja sa te klamkomanetki xt, kaseta czy chocby sruby i blaty w korbie;P

jednym slowem RZADKOSC. brawo!
Obrazek

Re: Xizang

#20
Radziej pisze:Mam zaszczyt zaprezentować jeden z moich rowerów GT Xizang. W tej postaci nie był jeszcze pokazywany na żadnym innym forum tak więc RetroMTB jest pierwszym.
Dla strony to duża nobilitacja! dzięki!
Samego roweru chyba nie trzeba szczególnie komentować - rzadka maszyna w pięknym stanie i zbudowana z nietuzinkowych komponentów Miałbym swoje "ale" do współczesnych komponentów, jednak każdy swoją maszynę dopieszcza pod siebie ;-)
Cóż chcieć więcej? mieć taką w domu! :mrgreen:
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#21
zimny pisze:Radzieju, nie odbierz mojego pytania na opak, ale czy przypadkiem te stery kinga nie maja takiego ciekawego koloru - gdyz zwyczajnie czarna anoda wyblakla? (pytam, bo mialem wiele razy do czynienia z takim odcieniem - ale nigdy nie byl to celowy zabieg;)

Polerowales rame sam? Piekny kawal dobrej roboty!

korby gjetka oparles na jakiejs ladnej osi?

czy naklejki (widze, ze sa z 94r) zgadaja sie z rocznikiem ramy? (szukales go po nr seryjnym?)

troche sie dziwie, ze nie pasuje Ci rozmiar tej ramki, niby kazdy z nas jest inny ( jak twierdza amerykanskie filmy;) - lecz np. majac podobny wzrost (185) i ten sam rozmiar (20,5") - uzywam mostka 135mm... A jak zauwazyl kol. Skolioza - nie mam pozycji zbyt pochylonej;) [kierownica dosc szeroka 580mm+wielkie rogi]

kazdy by mial inna koncepcje (vide czerwone srubki) - ja obstawalbym przy szpejach z okolic 94r;) - ale nie obraz sie prosze - profanacja sa te klamkomanetki xt, kaseta czy chocby sruby i blaty w korbie;P

jednym slowem RZADKOSC. brawo!
Więc po kolei:
Może i masz rację z tym kolorem, jednak były one zestawione z rogami Answer Hyperends w tym samym kolorze (z czasem bardziej srebrne niż fioletowe od zarysowań) więc albo na obydwa komponenty czas podziałał tak samo albo było to zestawienie celowe. Wyglądają w każdym razie ładnie i wolę myśleć że mam rzadkie fioletowe niż wyblakłe czarne :-P

Przecieram szmatką po każdej jeżdzie :-)

Zwykłe, nowe UN54 zastąpiło niedawno oś GT, która teraz wymaga nowych łożysk i leży w szufladzie

Naklejki, jak dobrze zauważyłeś są 94, oryginalnych z 98 za Chiny Ludowe nie znajdziesz, chociaż bez problemu mógłbym sobie reprodukcje załatwić, pewiem gość z Retrobike ma nawet takie szablony, problem w tym że te z 98 są po prostu brzydkie.

Czerwone śrubki to porażka ale nie będziesz wiedział póki nie zamontujesz.

XT750 zostaje ze względu na dostępność części, a to już moja trzecia kaseta w przeciągu lat 4.. Mam prawie cały napęd M950 z STI włącznie ale założę go dopiero kiedy rower zostanie bardziej eksponatem bo znaleźienie drugiej nowej 8-ki M950 czy w ogóle drugiej hi-end 8-ki jest bardzo trudne. Nie uważam że jest obciachowo jako że grupa 750 powstała w 99 r. Trochę naciągane ale może być. Przyjmuę krytykę i uwagi innych, każdy ma swoją koncepcję, czas i budżet, ale wsponiałem już to kiedyś, w kierunku tych najbardziej zajadłych ortodoksów i malkontentów kieruję środkowy palec. (nie mam tutaj na myśli ciebie zimny, tylko komentarze z innych for ale wtedy rower wyglądał jeszcze innaczej) Mam własną filozofię i uważam że połączenie funkcjonalność/styl/wygląd wyszło mi nie najgorzej z funkcjonalnością przede wszystkim jako że rower jest jednym z tych których najintensywniej używam głównie do długich, epickich wycieczek.

Co do mostka, mam trochę dłuższe nogi i trochę krótszy tułów niż każdy standardowo więc pewnie dlatego.

Na koniec wielkie, serdeczne dzięki za dotychczasowe komentarze i uwagi, rower bardzo się zmienił w przeciągu ostatnich lat i pewnie będzie się zmieniał dalej.
Ostatnio zmieniony 2010-01-10, 15:58 przez Radziej, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Xizang

#22
skolioza pisze: Dla strony to duża nobilitacja! dzięki!
Samego roweru chyba nie trzeba szczególnie komentować - rzadka maszyna w pięknym stanie i zbudowana z nietuzinkowych komponentów Miałbym swoje "ale" do współczesnych komponentów, jednak każdy swoją maszynę dopieszcza pod siebie ;-)
Cóż chcieć więcej? mieć taką w domu! :mrgreen:
E tam bez przesady, nie chciałbym wyjść na sztucznie skromnego ale super retro projekt to faktycznie nie jest. A wiem że są ludzie którzy mają takie retro maszyny że głowa boli, tylko tutaj jeszcze nie trafili. Wiem że jest np tytanowy FAT w Polsce na takich wymuskanych komponentach że do niczego nie można się przyczepić. Mam nadzieję że ta strona rozwinie się do sporych rozmiarów i mam też taką nadzieję że wrzucisz co lepsze zdjęcia do galerii retroMTB ;-)

#23
Radziej pisze:Wyglądają w każdym razie ładnie i wolę myśleć że mam rzadkie fioletowe niż wyblakłe czarne
i tak trzymac;)
Radziej pisze: Zwykłe, nowe UN54 zastąpiło niedawno oś GT, która teraz wymaga nowych łożysk i leży w szufladzie
oska tytanowa? bez-puszkowe?
Obrazek

#25
zimny pisze:oska tytanowa? bez-puszkowe?
Tak, niebiesko anodowane body, wrzucę fotkę jak tylko lepsze warunki na foto będą, teraz ciemności egipskie nastały.

To prawda od razu z gogli na forum uderzam ;-) Apropos chyba statystyki google się poprawiły bo teraz wystarczy że wpiszę retromtb i jest na trzecim miejscu, wcześniej nie było.

#30
W to oczko była dokręcana pewna część na której opierał się pancerz od tylnego hamulca canti. Nie potrafię tego bardziej przybliżyć, gdyż tegoż wieszakaż :?: nie posiadam ani nie dysponuję żadnym zdjęciem. Wiem tylko że GT dawało opcję zawodnikowi któremu by się zachciało powrócić do niszowej już wówczas opcji cantileverów wypartych przez v-ki.