#61
Piotr pisze:simplexa ?? a gdzie on ?
jacob pisze:no i się wygadałem:
http://markooff.nazwa.pl/...p?p=22379#22379
Obrazek


Co do tanich szosowych Simplex'ów to się zgadzam, paskudztwo.
Ale to moje powyżej wyświetlone cudo - urzeka mnie... tak, że jestem gotów próbować takich dziwactw jak odwracanie ciągu. Być może - wiedząc, że nie osłabi to ramy (jesli nie jest cieniowana - a chyba nie jest - można by tak założyć) mógłbym zrobić dziurkę w dolnej rurze, nagwitnować ją i wkręcić przelotkę (daaawno już nie widziałem wkręcanych przelotek) i zrobić autentyczne dolne prowadzeni. ale musiałbym mieć pewność, że da radę to zrobić i efekt będzie... elegancki ;-)

#68
Jeśli uda mi się założyć zestaw Simplexa i będzie on w stanie obsłużyć 22/32/42(3)x11-28(7), oryginalnie był na 28/38/48x14-32(6) zdaje się, to będę szukać jakiejś korby SunTour z blatami 20/32/42.

#75
Piotr pisze:
chodzi mi o przerzutki z wyglądu, francuskie wszystko

przednia tak paskudna że szkoda gadac. nazwa tylnej podchodzi pod Huret-a
p

Jacob możemy założyć grupę wsparcia dla nieludzko zranionych przez Piotra, ja się dowiedziałem że mam *ujowe korby w Corratecu ;D

#78
Nowa galeria - wraz z listą pytań i wątpliwości

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Problemy, wątpliwości, najbliższe plany.

1. przerzutka tylna. Widoczna tu przerzutka Simplexa jest wg. mnie zdolna obsłużyć nawet kasetę 9sp! Idealnie pasuje kolorem do ramy i hamulców!
Potrzeba by jej naciągnąć sprężynę! Tę przy śrubie mocującej do ramy.
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?p=22895#22895

2. Kierownica.
To właściwie jest pytanie do Piotra.
Piotrze, co powiesz na rysy takiej głębokości (wiem, że trudno ze zdjęć to wyczytać)
https://picasaweb.google.com/1102733801 ... 4595582978 ?

W razie czego rozważam zamówienie a'la Nitto Bullmoose u pana Rychtalskiego
Lub włożenie do obecnego mostka prostej, srebrnej, stalowej. Co lepiej waszym zdaniem się tu będzie komponować!?

Kierownicy Wheelera nie mam wcale ochoty się pozbywać, bo to unaocznia, że Nishiki jest spadkobiercą W. i pasuje mi kolorystycznie ;-)

3. Drobne poprawki lakiernicze
jakby ktoś miał jakieś rady to - bardzo chętnie wysłucham!

4. Stery
Mam jakiś dziwny problem ze sterami, kręcąc górnym ich pierścieniem - mogę albo odkręcać, albo zakręcać. Przy czym, przy zakręcaniu dochodzę do momentu gdzie dalsze kręcenie staje się odkręcaniem, później znów zakręcaniem i można jedynie dojść do jednego punktu "największego zakręcenia" które nie jest wystarczająco mocne.

Muszę je odkręcić i zobaczyć który gwin się zepsuł! Szkoda byłoby tych sterów, bo ładne!

5. Naklejka,
gdzie zamówię naklejkę tego typu:
Obrazek
?
musiałem ją odkleić bo kolidowała z przerzutką. Przy odklejaniu troszkę się podniszczyła. Od biedy mogę tę przykleić, ale jakby dało się taką zamówć za kilka złotych, to było by fajniej.
Planuję ją przylepić jakieś 5-10cm nad wyższą śrubą widocznego mocowania bidonu

6. Korba i przednia przerzutka, piasty - czyli komponenty Shimano LX.
Chyba zostaną. Korba w sumie wygląda tak jak lubię i chodziła od początku w tym napędzie. Poza tym LXa jest na tyle dużo(w tym rowerze), że jest to jakoś uzasadnione...
Może na konieć coś z tym zrobię! Są jakieś szare zmieniarki z górnym ciągiem 8-) ?

7. Siodełko
Kolory pasują 100%. We Wheelerze poprawiało niski komfort, tu nie jest wygodne. Swoją drogą - ciekawe zjawisko.
Będę szukać czegoś podobnego z wyglądu, nie koniecznie bardzo lekkiego. Najlepiej "Żel"+naturalna skóra....
"żel" to synonim wygodnego w trasie 200km/dzień * 7dni. No i musi byś stosownie wąskie coby nie wadziło w górach!
Pomysły?

8. Ujednolicenie śrubek.
Żeby mniej narzędzi wozić.

9. Wasze pomysły?

10. Kosmetyka/bidonownia
Chwyty szare czy srebrne_matowe?
bidon, oczywiście x2
http://allegro.pl/bidon-enervit-750ml-t ... 18832.html
http://allegro.pl/bidon-elite-hygene-co ... 42827.html
chodzi o kolorystykę (czerwony/przeźroczysty), najchętniej z zamykaniem "antybłotowym".

i jeszcze jakaś osłona na tę rurkę przy łańcuchu..
Ostatnio zmieniony 2012-01-12, 21:27 przez jacob, łącznie zmieniany 4 razy.

#80
Dzięki,
Thumby przed wiosną "odświeżę", Są ekstra, w prawym można wyłączyć indeksację i to mnie ratuje, bo jest zrobiony pod 6sp i przed największą zębatką jest buuuży skok. Są bardzo wygodne! Brak indeksacji mi bardzo pasuje!

28,8 (czy coś takiego) a simplex ma 28,6... musiałbym zobaczyć co na moim LXsie jest napisane - nie znam standardów ale pamiętam, że Simplex to wg Adamello 28,6 i że różnica była w "groszach"

#81
esencjonalnie Ci to wychodzi, kierownica - ja bym popróbował dać stalową. Jaką masz sztycę? Bo stalowa też by tu była fajna, wiesz, taki steel reel, kołowrotek albo szpula znaczy się :-D
Mostek wysoki - takie retro atb z tego wychodzi, albo lata 80, ale jest git.

Ten simplex jest niebanalny, nieczęsto się go widuje.

Co do sterów, to pewnie zerwałeś gwint. Pytanie, czy w nakrętce, czy w wildelcu. Nakrętkę zawsze możesz dobrać, w widelcu - musisz się przespacerować do warsztatu, i przegwintować.
W każdym razie, nie rób poważniejszych jazd (jeśli w ogóle), póki nie wyjaśnisz kwestii niestabilnych, niedokręconych sterów.
Inaczej nawet polecany tu przez wszystkich kask może Ci nie pomóc. Serio. To absolutnie krytyczna sprawa, równie ważna jak kierownica, o którą się tak martwisz.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#82
aldek pisze:esencjonalnie Ci to wychodzi, kierownica - ja bym popróbował dać stalową. Jaką masz sztycę? Bo stalowa też by tu była fajna, wiesz, taki steel reel, kołowrotek albo szpula znaczy się :-D
Mostek wysoki - takie retro atb z tego wychodzi, albo lata 80, ale jest git.
Dzięki, mocno się obawiałem by nie zrobić kaszanki - łącząc elementy z różnych epok.
A nie widzisz tego z Nitto? To by już chyba było przegięcie :-) Nad sztycą pomyślę "na koniec".

Póki co z roweru zdjąłem łańcuch - żeby mnie nie kusiła jazda na niedokręconych sterach.

Szkoda, że tego przedniego Simplexa tu nie włożę..
Obrazek

Adamello, nie masz mi za złe że Twoim zdjęciem się posługuję?
może zmieści się w rowerze siostry :-)

#84
no tak dałoby się to założyć ale na serio strasznie biednie to wygląda i rzuca się w oczy bardziej niż przerzutka "nie z zestawu".
Może jeszcze coś pokombinuję z tym..

#87
jacob przesadzasz... :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#90
milimetr nie kilometr... dasz rade :) tylko zrob to tak, bys nie byl posadzony o bycie rzeznikiem :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,