KIRK REVOLUTION

#1
Załączam link do stronki z opisem procesu produkcyjnego. Stronka zrobiona przez Simona Haydn'a - jest tam wszystko. Zamieszczę zdjęcia jak już odmaluję ramę. Teraz mam tylko aparat w komórce, a to nie jest żadna jakość.Ramy oczywiście się nie pospawa, a wręcz mogłaby "spłonąć". Ale jeśli wytrzymała 17lat to wytrzyma następne. Wizualnie to nikt jej nie oszczędzał. Tylne widełki są na tyle elastyczne, że jak normalnie wchodzi kaseta-7 to w rękach można ją rozchylić do 9-tki i wraca do poprzedniego rozstawu. I najważniejsze: rama nigdy nie zardzewieje. Na stronkach poniżej wystarczy kliknąć na zdjęcie i samo się powiększy.

historia i ZDJĘCIA z produkcji

modele Kirk'a
Ostatnio zmieniony 2010-04-12, 01:00 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 2 razy.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
Załączniki
pancerna_rama.jpg
pancerna_rama.jpg (42.42KiB)Przejrzano 17592 razy
rama.jpg

#3
Kupiłem tę z uszkodzonym hakiem. Kontaktowałem się z Simonem (autorem strony) i niestety nie miał haków akurat do tego modelu, ale dostałem wytyczne i zdjęcia jak sobie z tym poradzić. Tokarz wziął 40zł i reszta poszła dość gładko. Rower będzie gotowy na wiosnę ze względu na temperatury - malowanie i przecieranie papierem wodnym. Teraz będę kończył to co zacząłem wcześniej tzn. rower poziomy. Muszę pospawać ramę i dograć wszystkie detale.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
Załączniki
Terry-c01f_3.jpg
hak.jpg
haki_org-moje.jpg

#4
I bardzo ładnie , pochwalić inicjatywe i zacięcie trzeba.
Z rozchylaniem ramy bym nie szarżował, robi się naprężenie, małe ale jest, jesli rozstaw jest mniejszy to załóż taką piaste aby nie trzeba było rozchylać haków.
www.velotech.pl

#5
Różnica duża być nie powinna - piasty na 7s miały rozstaw taki jak stary szosowy (oś 130mm) podczas gdy standard 8/9s to 135mm
Ale czy nie myślałeś aby w całości postawić ten rower na epokowym sprzęcie? Skoro z przodu ma wylądować DX to może warto resztę także utrzymać w tej konwencji I wtedy nie będzie kłopotu z rozginaniem bo wejdzie piasta 7s
Ewentualnie jeśli upierasz się przy 8/9s można przed zalpeceniem koła wymienić os na 130mm (trzeba będzie dostosować ilośc podkładek po stronie przeciwnej do kasety) i w ten sposób oszczędzić ramę i "wyjść na swoje"

Z resztą po co ja to piszę - z hakami sobie poradziłeś, to nie wierzę że z tego byś nie wybrnął ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#6
Skolioza, jestś pewny że piasty na 7s miały 130 szerokość ???, paralaksy takze ? i nawet starsze XT ?? 92R.

Trzeba zmierzyć szerokość wewnątrz widełek i taką piaste zapodać o takiej szerokości , a biegi mają mniejsze znaczenie.
Nawet na upartego dajesz bebenek na 7 i kasete na 9 pozbawioną jednej koronki i manetke na 9 a biegów jest 8.

W strszych szosówkach rozginali chłopaki ramy 126 na 130 , ale tam są dłuzsze widełki , a tutaj jest stop nie cr-mo.
www.velotech.pl

#7
Nie będę na siłę rozginał ramy, chodziło mi o zadziwiającą elastyczność i sprężystość ramy, która przy pierwszym zetknięciu sprawia wrażenie zrobionej z plastiku.
Oczywiście, że cały osprzęt będzie DX z epoki, inaczej już bym jeździł tym sprzętem. Zdałem sobie sprawę, że ten rower nie pozostanie niezauważony, a wprawne oko zniesmaczy popularny osprzęt. Nie widziałem nic nawet zbliżonego do Kirk'a. Zwłaszcza, że planuję na ramę naklejkę z adresem www strony Simona.
Szukałem DX-a: FD-M651; RD-M650; FH/HB-M650; SP-M650; ST-M... ale albo nie dopilnowałem końca aukcji, albo cena była wyższa niż moje przewidywania. Na e-Bay'u jest trochę DX-a, ale w Stanach. Trochę rozczarowany problemami ze znalezieniem i nabyciem przynajmniej podstawowych podzespołów trafiłem na komplet i już nie odpuściłem.
AUKCJA z Allegro
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#10
Piotr, LX PARRALAX którego masz u siebie to 7 przekonwertowane na 8 z bębnem XT - zmiany wymagała także oś (właśnie ze 130 na 135) Za wszystkie modele głowy nie dam, ale pod tylną piastę XT serii 732 mam włożone podkładki żeby nie giąć ramy
Cezary - aukcję znam, miałem nawet licytować bo sprzęt był w super stanie, ale cena mnie przerosła ;-) A drążąc kwestię DXa - nie myślałeś o Thumbsach?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#16
Zobaczę co przyjdzie z columbusem. Podstawowa kwestia co by się chciało, a co jest dostępne. Moim zdaniem cynglowe manetki mają tę przewagę, że zawsze wiesz "na czym jedziesz" bez konieczności zaglądania w telewizorek. Cały czas mam na oku DX-a na e-Bay'u i Allegro i zawsze można trafić egzemplarz o dziwo nie używany np.

Deore DX ST-M075 NEW
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#19
Prawie mam już kompletny osprzęt. Niedługo wstępnie go zamontuję - taka mała przymiarka przed malowaniem - zrobię i załączę zdjęcia. Prawie cały osprzęt to DEORE DX , a oto specyfikacja:

KIRK Revolution 400__rama
Marzocchi XC700_____amortyzator
HB/FH-M650________piasty 100/135 z kasetą7 11-28
Rigida_____________obręcze szprychy?
FC-MT60___________korby z blatami 46-36-24
BC 137____________support
BR-M650___________hamulce canti
FD-M651___________przerzutka przód
RD-M650__________ przerzutka tył opcjonalnie RD-M739
ST-M071__________ klamkomanetki opcjonalnie ST-MC34
SP-M650___________sztyca
Gipiemme__________siodło
niestety:
HP-M650 stery 1" nie włożę bo mam 1 1/8"
Zoom mostek regulowany
HL kierownica ALU-MTB

Szukałem i zastanawiałem się nad cynglami z grupy MT60 to, o ile większość jest do zdobycia, miałbym problem ze znalezieniem przedniej przerzutki FD-MT60-EC. Swój urok ma też grupa 730 czy 700 . Złożę na razie tak jak jest, a zawsze będę mógł coś zmienić.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#21
Skolioza, a dokładnie oglądałeś skany ? to jak to było z grupą Deore kiedyś ????
To była grupa szosowa-turystyczna, jako pierwsza.

Co do Kirka, oczywiscie zrób całość montażu na ramie tak jak jest pancerze linki , wszystko poukładaj , dopasuj, nawet jazd warto pare zrobić i na koniec rozbiórka i malowanko ( przynajmniej tak sobie ostatnio robie z .... ).
www.velotech.pl

#23
Cyngle będą na 100%.
Próbnie zamontowałem te "pstrykadełka" no i po prostu mi nie leżą. Żeby przeskoczyć z 14-stki na 20-skę trzeba 3x pstryknąć płytko, albo 1x głęboko i 1x płytko (chyba niedoregulowane). I jeszcze odpowiedni cyngielek wcisnąć. Nie żebym krytykował, naprawdę super, ekstra - fajne manetki.... do trekkinga, albo jazdy po mieście gdzie jedynie znienacka może na skrzyżowaniu zapalić się czerwone. Tu są rewelacyjne.
W moim rowerze, który mam od 1994r. miałem MY20,potem zmieniłem na revoshift RS41???, żeby wrócić do wygody, prostoty i tego co pozwala JEDNYM ruchem wybrać właściwe przełożenie TX30. Sprzęt nie najwyższych lotów, ale... co jedna dźwigienka to nie dwa pipsztaczki.

Thumbsy MT60 chyba były na 6, więc pozostaje szukać dalej.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#24
MT 62 były na 7s z nadskokiem, dzieki któremu niektórzy używają ich nawet na 8s
(widzę że swoją pomyłką wprowadziłem Cię w błąd
Deore DX miało także manetki tego typu (zwał jak zwał - thumby, górnociągi, manetki cynglowe) jako "spadek" po swej poprzedniczce grupie Deore II (oznaczenie katalogowe zarówno manetek jak i klamek to MT-60)
Deore II/DX miało cyngle 7s o oznaczeniu MT62, MT60 to takie jak wkleiłeś wyżej, czyli Deore I

Obecnie te pstrykadełka to manetki STI czy Rapidfire Plus (dwa guziczki na kciuk nad sobą, czy jeden na kciuk z przodu a drugi na palec wskazujący z tyłu, pod klamką hamulcowa)?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#29
To co dostałem z Bike-Tech Columbus, z grupy DX: HP-M650 są na 1", a Marzocchi'ego XC700 i główkę ramy mam na 1 i 1/8" więc nie wejdzie. Mam "coś" za 18zł. I będę chciał coś znaleźć. Zanim spędzę pół dnia przed ekranem może jakaś podpowiedź: czy DX miał 1 1/8", czy szukać w innym kierunku? Coś sensownego do DX'a na 1 1/8".

Generalnie, tak jak pisałem wcześniej, gdyby to nie miał być rower "retro" to już by jeździł.
Oryginał Kirk'a - Revolution 400 był na LX, ewentualnie na Altus C10 lub A20 (był też Revolution DX i Revolution 200), ale jedna, jedyna przerzutka przednia, jaka jest od ręki dostępna NA ŚWIECIE, w internecie, to DX FD-M651 - z możliwością przykręcenia do ramy i z górnym ciągiem - i właśnie ją mam. Są jeszcze trzy inne typy, ale tylko na... obrazkach....Więc reszta musi pasować do przedniego DX'a. Choć był też Kirk na DX'ie za 549GBP.
Nie zadowalam się jednym detalem. Albo "gra" całość, albo szukam dalej. I tak będzie z tym ROWEREM. Oprócz sterów nie pasuje do całości mostek i kierownica, ale to zmartwienie na potem. Najbliższe plany to papier wodny lub piaskowanie, odrobinę żywicy epoksydowej lub szpachli z włóknem w miejsca ubytków i lakier czyli malowanie z nastawieniem na uwypuklenie wzmocnień konstrukcyjnych...
Zalicytowałem, bo rama była "ciekawa", a strona Simon'a Haydn'a odsłoniła resztę. Dopiero poznaję w pełni osprzęt z lat 90-tych, gdyż zadowalało mnie zwykłe Shimano TY. Ma 15lat i dalej funkcjonuje.
Trzymałem w rękach różne ramy i te zwykłe stalowe, aluminiowe, i ze dwie cro-mo "cieniowane", ale nic nie dorówna Kirk'owi - monolit - przedni trójkąt: podwójny teownik z elementami kratownicy (idealnie sztywny), tylny: ceownik (sztywny w pionie i niesamowicie elastyczny w poziomie). Za ok. tydzień będę miał cyfrową lustrzankę to zrobię porządne zdjęcia i wkleję link'ę do galerii.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
Załączniki
REVOLUTIONseries.jpg
Kirkspecsbackpage.jpg
revolution.jpg