1994 TREK 8700 (custom SHX)

#1
Mija 25 lat od wypuszczenia w 1994 modelu na tej ramie, więc można powiedzieć, że to pełnoprawne retro na "żółtych blachach". Koniecznie więc chciałem złożyć ten mój pierwszy retro bajk jeszcze w tym roku, a że właśnie skompletowałem wszystkie części to się sprężam bo zostało mi jeszcze 6 dni. Pochwalę się założeniami i szczegółami jego składania. Sorry, że trochę przydługawo. Części zbierałem przeszło 4 lata a wybór takiej a nie innej ramy tak jak to u wielu innych retro nerdów - bo taki rower miałem, taki mieć chciałem itp. Tu mamy mix 3 powodów. Raz, taka rama się akurat trafiła. Dwa, to miałem klejonego aluminiowego Trek’a 7000SHX (mój drugi MTB, ale pierwszy kupiony za własną zarobioną kasę), a 8700 to właściwie taka sama rama jak 7000/8000, tylko wklejane rury są wunglowe zamiast alu - tak, tak, ta rama nie ma grama spawu. No a trzy, kupując za zielone 7000SHX w Chicago od razu marzył mi się właśnie 8700, ale był za drogi, dodatkowo w 94 nie występował z amorem. Dlatego za 849USD kupiłem nie katalogowy między sezonowy model 93/94 7000SHX. To była rama z ‘93 z osprzętem na ‘94 STX Sp.Edition. Jednak chwilę po nowym roku zobaczyłem nowy model na nowej ramie ’94, takiej jak ta, fajniejszej, z opadającą rurną górką i z nowym Mogulem. No to nie było wyjścia, kupiłem po prostu drugi rower za 999USD ;-). Pierwszy popłynął Polamerem czyli bezcłowo do PL celem odsprzedaży z czym oczywiście nie było problemu, i nawet zarobiłem ;-). Tak dla przypomnienia, do STX Sp.Edition wszyscy się wówczas strasznie ślinili, niektórzy pitolili nawet zanim się ukazał, że to będzie takie XTR w wersji S ;-). Ale wracając do tematu kompletowania osprzętu i składania roweru. Miałem pewne konkretne założenia/punkty już na wstępie:
1.
Osprzęt to miały być same NOS’y, ale że to prawie mission impossible i mega drogie, ostatecznie VGC też dopuściłem. Miał być też zgodny rocznikowo z tą ramą, czyli 1994 i taki jest z jednym wyjątkiem dla pedałów, o czym niżej.
2.
Składanie dopiero jak wszystko docelowe skolekcjonuję i będę mógł sfocić całość luzem.
3.
Osprzęt cały XT zgodny rocznikowo, czyli M737. Taki, bo była to wersja, do jakiej jeszcze w 1994 apgrejdowałem z STX’ SpE mojego 7000SHX. Zawsze mnie jakoś bardziej ciągło do LX/XT niż do XTRa.
4.
Amor Trek Mogul Extreme 1994. Był to w 1994 najwyższy model Mogula i oczywiście marzenie widłowego „upgrejdu”, więc taki wybór. I choć w moim 7000SHX w grudniu 1994, zmieniłem podstawowego Mogula na pierwsze w PL RS Judy SL, to bardziej tu moim zdaniem pasuje dużo rzadszy wideł Treka/Showa.
5.
Koła – rawki koniecznie chciałem Mavic 217, bo na takie 32 otworowe podwójnie oczkowane czyli w kolorze titanum kiedyś chorowałem, więc głównie takich szukałem. Niegdyś w końcu kupiłem w CZ Cieszynie 217ki, niestety mieli tylko srebrne pojedynczo oczkowane. A chciałem ten model, bo miały wówczas wg mnie wszystko - były lekkie, markowe, na zamkniętym profilu, spawane, 2x oczkowane i frezowane. No ok, nie były CD czy Ceramic, ale 217ek w takich wersjach w 1994 czy nawet 1995 jeszcze nie było. Spełniałyby warunki i pasowały tu też spawane Matrixy VooDoo z 1995, albo 117ki CD/Ceramic z 1994, ale ciężko je znaleźć i nie miałem na nie takiego ciśnienia jak niegdyś na 217ki. Niemniej chętnie bym zaplótł drugi taki komplet kół na tych VooDoo np. z piastami White Industries. Koła są zaplecione na DT Revolution/Competition ze zgodnymi rocznikowo/osprzętowo piastami XT 737 (całostalowe zamki). Przednia piasta pod amor, czyli ze złotym paskiem.
6.
Ogumienie. Opony zgodne z tymi stosowanymi w roczniku 94, a więc IRC Piranha Pro K. Mała zmiana taka, że oryginalnie dawali czarne a mnie zawsze się podobały Skin Wall’e, więc i taki wybór. Z dętkami/opaskami już nie cudowałem, jakieś współczesne lekkie Continentale/Schwalby.
7.
Pedały – koniecznie chciałem PD-M747 bo miałem na nie ciśnienie i ostatecznie posiadałem, więc to owe odstępstwo od zgodności rocznikowej 1994 na rzecz 1995. Tak wiem, nie ma ich w katalogu S na 1995, ale w połowie ‘95 były już oferowane i od razu wówczas ściągałem je z USA. Co ciekawe są np. w katalogach Treka ’95. No i co ważne ta rama występowała także choć w innych kolorach w ’95 więc pedały z 95 nie rażą. Udało mi się nawet NOSy Box zdobyć od naszego forumowca, dzięki @Gerwazy.
8.
Stery. Od swoich narodzin bardzo podobał mi się patent A-Heada i uważam do dziś to rozwiązanie za jedną z najważniejszych rowerowych innowacji, wraz z dużym kołem i geometrią G2. Orginalnie były Tioga Alchemy, ale ja chciałem mieć komplet osprzętu XT 737, więc stery są XT zgodne grupowo/rocznikowo, ale przerobione z gwintowanych, bo to można było zrobić nawet wówczas.
9.
Siodło/rułki/Inne. Rama ciemna, więc założenie było takie, że armatura ma być srebrna. Najpierw myślałem o komplecie od Treka z najwyższych systemów 3 i 4, i choć w 94 Trek wsadzał już pod swoją marką sys 3i4 mostki Tioga Alchemy i jakieś swoje sztyce to ostatecznie stwierdziłem, że fajniej będzie wyglądał tu ControlTech, który robił Trekowi orurowanie wcześniej. Dlatego kiera, rogi i sztyca są Controltech’a 94. Sztyca i mostek mają nawet naklejki Treka poza tymi ControlTecha. Siodło jest Treka sys.3 na Manganowych prętach, ale robiła je Vetta. Szukam ewentualnie do zmiany Trek sys.4 albo tożsame Vetta SP na vanadowych prętach. Rączki to retro oryginały Treka choć jaki to dokładnie rocznik nie mam pojęcia. Linki/pancerze do hampli opisane M-system wciąż są dostępne w Shimano i są na pokładzie, ale te do przerzutek już nie cudowane i z metra cięte współczsne z nierdzewnymi szlifowanymi linkami 1.1mm.

Wrzucam parę takich se fotek bo światło było dziś słabe i zabieram się do roboty. Jak złożę wrzucam oczywista cały rower.
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Kierownica alu Zoom 130 lub 150 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120-135mm
Załączniki
Trek_1994_8700SHX_Rama.JPG
Trek_1994_8700SHX_Opony.JPG
Trek_1994_8700SHX_Mogul_Extreme.JPG
Trek_1994_8700SHX_Korba+SPD.JPG
Trek_1994_8700SHX_Koła.JPG
Trek_1994_8700SHX_Klamkomanetki_Zmieniarki.JPG
Trek_1994_8700SHX_Chain_Pakiet_Kaseta_Stery.JPG
Trek_1994_8700SHX_Cantilivery.JPG
Trek_1994_8700SHX_Armtura.JPG
Trek_1994_8700SHX.JPG

Re: 1994 TREK 8700 (custom SHX)

#7
Super projekcik. Ten Mogul bardzo pasuje samym klimatem do tej ramki, chyba nic innego bym nie szukał do takiego roweru. A te Controltechy to już w ogóle rozwaliły system. Weź to dostań :-)

Fajnie, że po latach udało się pozbierać części. Znam ten ból, szukanie części potrafi być takim trochę hazardem... kupić, nie kupić za taki pieniądz? Niee za drogo trochę ale w sumie jak nie kupię to może się pojawić nie wiadomo kiedy lub wcale :-) Za to satysfakcja z końcowej pracy gwarantowana. Żaden gotowy rower z ogłoszenia nie da tyle frajdy.

Gratulacje! Czekam na dalszą część z niecierpliwością.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

Re: 1994 TREK 8700 (custom SHX)

#8
Nooo, Control Tech to masakra faktycznie coś w ładnym stanie zdobyć. Się wykosztowałem na USowym ebajcu :-/ . Choć i tak "przewlekany" mostek wciąż szukam bo chcę jednak krótszy niż kupiony 135. A rower już gotowy, będzie słonko to porobię fotki i wrzucę. Zapomniałem już jakie jest wkurzające ustawianie cantiliverów ;-). A zwłaszcza ze skręcanym wieszakiem długości A czyli takim sprzed 1994. Oryginalne XT miałem A i B, ale B na tył okazał się za długi. Jak ktoś ma długości A, taki XT (linka chowa się w taka se sprężynka) to chętnie kupię.
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Kierownica alu Zoom 130 lub 150 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120-135mm
Załączniki
Wieszak_XT.JPG

Re: 1994 TREK 8700 (custom SHX)

#9
Trochę fotków detali na szybko, całość koniecznie przed nowym rokiem ale w słonku się postaram.
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Kierownica alu Zoom 130 lub 150 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120-135mm
Załączniki
Trek_8700_SHX_Detale (9).JPG
Trek_8700_SHX_Detale (8).JPG
Trek_8700_SHX_Detale (7).JPG
Trek_8700_SHX_Detale (6).JPG
Trek_8700_SHX_Detale (5).JPG
Trek_8700_SHX_Detale (4).JPG
Trek_8700_SHX_Detale (3).JPG
Trek_8700_SHX_Detale (2).JPG
Trek_8700_SHX_Detale (1).JPG

Re: 1994 TREK 8700 (custom SHX)

#13
Niestety albo mój stary aparat to kupa, słońce mi dodatkowo wczoraj prawie zaszło 15min przed wyprawą w plener, zielono też już teraz nie jest a i umiejętności robienia zdjęć nie mam więc jest co jest:
Ostatnio zmieniony 2020-12-30, 21:34 przez mentos, łącznie zmieniany 3 razy.
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Kierownica alu Zoom 130 lub 150 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120-135mm
Załączniki
DSCN8784.JPG
DSCN8780.JPG
DSCN8779.JPG
DSCN8775.JPG
DSCN8772.JPG

Re: 1994 TREK 8700 (custom SHX)

#16
obrócić obrócę tylko śruba będzie do góry nogami, ale szczerze mówiąc jak na nim siedzę to wolałbym mostek krótszy i wyższy i chyba tak było fabrycznie ;-)
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Kierownica alu Zoom 130 lub 150 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120-135mm

Re: 1994 TREK 8700 (custom SHX)

#23
Zapomniałem w ogóle o konkursie, miło że mój złom zgłoszony, mój typ też już zgłoszony, więc ograniczę się do dorzucenia może ładniejszych fotków.
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Kierownica alu Zoom 130 lub 150 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120-135mm
Załączniki
20210103_153518.jpg
20210103_153512.jpg
20210103_153459.jpg

Re: 1994 TREK 8700 (custom SHX)

#26
Jak masz nowy chętnie kupię, choć szukam nie 42'ki a 44ki, zawsze nie wiem czemu na taki chorowałem ;-)
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Kierownica alu Zoom 130 lub 150 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120-135mm