Giant Terrago Sport - 1997

#1
Witam,
Jestem tu nowym użytkownikiem i jakiś czas zastanawiałem się czy dołączyć do tak szacownego grona.
Skoro już tu jestem to chciałbym się podzielić moim małym bzikiem na punkcie retro mtb. Moja zabawa zaczęła się od generalnego remontu roweru który używam tylko do jazdy do pracy i nie był to model specjalnie retro bo Kellys Magic z 2003 roku ale tym sposobem zaraziłem się rozkręcaniem i przerabianiem, naprawianiem rowerów jakie posiadam.

Mam ich coraz to więcej i myślę, że niedługo moja kochana małżonka wyrzuci mnie z domu za gromadzenie wszelkiego rodzaju gratów 😉 No ale do rzeczy….

Chciałbym wam przedstawić jeden z projektów nad którym teraz sobie pracuje i staram się go wykonać składając go na osprzęcie Shimano LX z 1997.
Kilka miesięcy temu udało mi się kupić ładny rower za 200 pln. Ładny dlatego, że cała jego rama jest w doskonałym stanie 😉 jak na lata, które spędził u poprzedniego użytkownika stojąc na tarasie praktycznie nieużywany.
Jest to model Giant Terrago Sport z 1997. Właśnie ta data była wyznacznikiem tego aby utrzymać go w miarę zbliżonym osprzęcie z tego okresu.
Trochę trwało gromadzenie gratów na wszelkich portalach i tu powoli zaczynam go składać do kupy. (niestety nie zrobiłem zdjęć zaraz jak go zakupiłem :/ ale rower naprawdę był trochę pordzewiały „osprzęt” do tego stopnia, że problemem było samo zdjęcie kół gdzie pordzewiałe zaciski stanowiły nie lada wyzwanie. Dodatkowo pancerze linek rozpadały się w rękach. Wszystko to wymagało wymiany.)

Nowa specyfikacja:
- Rama/Widelec – Giant Terrago - Pozostawiona
- Stery - Ritchey Logic 1 1/8 – Nowy nabytek
- Kierownica – Ritchery Comp – Nowy nabytek
- Mostek - Nitto Ritchey Force – Nowy nabytek
- Klamki – LX BL-M600 – Używane
- Manetki – LX SL-M569 – Używane
- Gripy - RITCHEY TRUEGRIP X - Nowe
- Hamulce – LX BR-M565 – Używane
- Przerzutka przednia – LX FD-M567 – Używana – Górny Ciąg
- Przerzutka tylna – LX RD-M567 – Używana w doskonałym stanie pozostawiona z zakupu roweru
- Koła – Mavic 238 z 1997 – Na piastach LX – HB-M563, FH-M565
- Opony – Kenda 26x1,95 – Pozostałość po zakupionym rowerze. Trochę sparciałe i obawiam się, że mimo dobrego bieżnika to nie pojeżdżę na nich za długo. Lata na tarasie zrobiły Swoje.
- Kaseta, Łańcuch – Dodane przy zakupie kół – Model muszę sprawdzić
- Korba – LX FC-M569 4arm – Używana – Aby dostać ją w dobrym stanie musiałem zamówić część z Niemiec :/ Niemiec płakał jak sprzedawał 😉
- Suport - Shimano BB-UN55 – Nowy
- Sztyca – Pozostawiona – Nie wiem jaka to marka
- Zacisk Sztycy - Nowy - Nie wiem jaka to marka
- Siodło Ritchey Vector Wing - Używane

W tej chwili zaczynam składanie roweru do kupy ale samo już jego rozkręcanie było wyzwaniem.
Zwłaszcza suport, który chodził dość ciężko i wymagał wymiany.

Etap składania rowerku wygląda następująco ("fotki"). Myślę, że za tydzień/dwa będę już mógł odbyć pierwszą testową jazdę 😉 Kwestia dostępnego czasu na złożenie roweru do końca.

Kilka fotek:
Ostatnio zmieniony 2020-06-29, 13:20 przez Pampalini, łącznie zmieniany 1 raz.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Re: Giant Terrago Sport - 1997

#3
W tle zdjęcia numer 3 widac mój kolejny temat do zrobienia. Scott Unitrack CST 1991. Tu będę chciał zachować go w oryginale. Też stał długo w jakiejś szopie więc przy nim czeka mnie o wiele więcej roboty... Nie zaglądałem jeszcze do amortyzatora Unishock ale mam nadzieję, że coś z tego jeszcze będzie ;)

Re: Giant Terrago Sport - 1997

#6
Wczoraj w wolnej chwili przeczyściłem LX BR-M565. Niestety oryginalne klocki/okładziny są już raczej nie do zdobycia dlatego musiałem założyć nowe M65T. Może ktoś coś wie jak zrobić zamiennik na takie okładziny ? lub ewentualnie jest szansa dostać coś takiego jak okładziny do LX BR-M565 ?
Dzięki za wszelkie info.
Załączniki
20200629_200622.jpg

Re: Giant Terrago Sport - 1997

#14
No i udało się w dniu wczorajszym zakończyłem...

Musiałem jeszcze wykonać przegląd piast i ich smarowanie dodatkowo ewentualna wymiana łożysk. Czekałem też na nowy łańcuch bo jak się okazało na starym przy mocniejszym kręceniu korby przeskakiwał. Czuć to było nawet na stojaku.

Teraz już powinno być ok. Nie robiłem wczoraj jazdy testowej bo koniec prac nastąpił dość późno a tu jeszcze była ulewa. Dziś mam w planach przejechać się nim po okolicy raczej na spokojnie zobaczyć czy coś się nie luzuje i nie powinno być dokręcone.

Zdjęcia poniżej. Sorki za jakość.
Załączniki
20200709_225222.jpg
20200709_225215.jpg

Re: Giant Terrago Sport - 1997

#17
Dzięki za podpowiedzi. Na stojaku łańcuch ten zachowywał się już lepiej. Więc mam nadzieję, że da radę.
Generalnie wyjdzie to dopiero podczas jazdy.

Dziś będzie test...

Bardziej mnie martwi fakt, że chyba niebawem trzeba będzie wymienić konusy piast a tu jak widzę ciężko będzie coś dostać :/
Może będzie szansa na jakieś zamienniki... Zobaczymy.

Re: Giant Terrago Sport - 1997

#18
A tak przy okazji zakończenia jednego mtb. Chcę się zabrać za kolejny.

W posiadaniu mam:
1) 100% w oryginale Scott który wymaga całego rozebrania i sprawdzenia. Rower można zachować tak jak wyszedł z fabryki... No może bez opon te już się rozleciały.
2) Bardzo fajna rama z 88 roku firmy ("REFLEX") która już nie istnieje. Mam do niego cały osprzęt jaki seryjnie był montowany. Niestety koła już będą musiały być inne.

Co myślicie za co się teraz zabierać ?

Ja skłaniam się aby ruszyć Scott'a ;)
Załączniki
20200524_153822 (1).jpg
20200405_102044.jpg

Re: Giant Terrago Sport - 1997

#21
Więc tak dziś przejechałem jakieś 25 km. Jedynie poprawiałem klocki hamulcowe reszta działała jak w zegarku ;)

Łańcuch nie spadł i jak widać jego wymiana była wystarczająca. Co do jakości hamulców no tu chyba muszę jeszcze popracować nad ich regulacją.
Generalne działają ale przy szybszej jeździe miałbym pewne obawy czy oby nie będę zaraz gdzieś twardo lądował.