1997 Giant MCM F-Suspension

#1
Jakoś lubię zakładać te tematy. Przychodzi mi to łatwo, jak kompulsywne zachowania - na przykład zbieranie samochodów i ostatnio - rowerów.

Karbonowy sprzęt marzył mi się od daaawna. Kiedyś krakowska Secesja miała w ofercie Cadexy. Wtedy to był dla mnie jakiś absolutny kosmos. Potem zachwycałem się Trekami OCLV i obserwowałem wyścig technologiczny w branży MTB. No ale jakoś wciąż byłem wierny stali.

Okazja do zdrady nadarzyła się - jak to zwykle bywa - przypadkiem. Przeglądałem oferty na OLX, bardziej szukałem roweru dla kumpla. I pojawił się ten piękny MCM. Wysłałem mu, zapalił się do kupna, ale układ planet chciał tak, że w końcu rower zakupiłem ja.

Nie jeździ to dobrze. Napęd jest bardzo średni. Trzeba zmienić kasetę i łańcuch. Może środkowy blat w korbie. Tylne klocki zrobione są chyba z plastiku. Stery mają luzy, a sztyca jest jakimś mało wysublimowanym żartem.

No ale jest też cała masa plusów. Właściwie to fabryczna specyfikacja, bardzo dobry stan ogólny podzespołów i potencjał, żeby zrobić z tego sprzętu coś naprawdę pięknego.
Obrazek
site photo upload

Karta jest czysta, jest też czas na przemyślenia i obranie kierunku. Jak zwykle - nie obrażę się za sugestie i wskazówki.

Póki co - foty z oględzin. Tak to wygląda obecnie.
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack

Re: 1997 Giant MCM F-Suspension

#5
skolioza pisze:
2020-05-08, 08:38
Fajny jest!
Można go zostawic w oryginale, ale te rurki do karbonu faktycznie słabo pasują. Więc tu jakiś upgrade wyszedłby na pewno na plus. Ew w drugiej kolejności ujednolicenie osprzętu do pełnego LXa.
Ale gwoli ścisłosci w Secesji Gianta nie było - Ikatur nimi handlował, w Secesji wisiala za to żólta karbonowa Merida ;-)
A widzisz - dałbym się pociąć, że macałem tam Cadexa. Ale może to był jakiś rodzynek albo na serwis przyjechał.

Co ciekawe - siodełko Selle Royal carbon look jest tu seryjne. Jak widać na zdjęciu katalogowym, miało też jakąś pseudo-amortyzację pod czterema literami. W moim jest mocowanie, ale "zawieszenie" dupy najwyraźniej się gdzieś zagubiło.

Odnośnie osprzętu - tylna przerzutka wygląda spoko, więc nie ruszam jej. Jak zacznie marudzić, to wjedzie XT.

Korba STX ma do wymiany blaty, ale kusi mnie, żeby tam wrzucić XT FC-M737... Miałem wczoraj taką w rękach. Chłopaki na serwisie mają ją na półce z eksponatami.

Hamulce na 100% wylatują. Będzie coś - mam nadzieję - fajnego. Gripy też dam inne. Rogi zawsze zakładam, ale na razie tutaj się wstrzymam, bo nie mam na oku nic godnego uwagi.

Ma ktoś katalog Gianta z 1997? W zakładce z katalogami puste pozycje niestety...
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack

Re: 1997 Giant MCM F-Suspension

#7
skolioza pisze:
2020-05-08, 16:15
Giant miał wówczas romans z Magurą - może Raceline'y?
A katalog mam, mogę Ci zrobić zdjęcie strony z tym modelem
To poproszę fotkę :)
A co do setupu hamulców, to klamka (a nawet dwie klamki) zapadła. Dziś wyruszył do mnie komplecik.
Kupiłem też póki co nowe Wildgrippery 2.1. Nie ma szans żeby z dnia na dzień znaleźć coś ciekawego z opon 26 w normalnych pieniądzach.
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack

Re: 1997 Giant MCM F-Suspension

#10
Zostawiłbyś ten krótki mostek? Najtańsze druciane Kendy? Ledwo hamujące V-ki z drewnianymi klockami? :)

Prawdopodobnie z osprzętu zmienię tylko hamulce. Oryginalne LX-y przecież zawsze będzie można założyć z powrotem jeśli będę miał taki kaprys :)

A że nie chcę go wieszać na ścianie póki co, to sprzęt musi być sprawny i odpowiadać moim wymaganiom.
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack

Re: 1997 Giant MCM F-Suspension

#11
Raf pisze:
2020-05-10, 15:57
Zostawiłbyś ten krótki mostek? Najtańsze druciane Kendy? Ledwo hamujące V-ki z drewnianymi klockami? :)

Prawdopodobnie z osprzętu zmienię tylko hamulce. Oryginalne LX-y przecież zawsze będzie można założyć z powrotem jeśli będę miał taki kaprys :)

A że nie chcę go wieszać na ścianie póki co, to sprzęt musi być sprawny i odpowiadać moim wymaganiom.
To jest tylko moje spostrzezenie, to Twoj sprzet.

Re: 1997 Giant MCM F-Suspension

#12
2ass pisze:
2020-05-10, 23:28
Raf pisze:
2020-05-10, 15:57
Zostawiłbyś ten krótki mostek? Najtańsze druciane Kendy? Ledwo hamujące V-ki z drewnianymi klockami? :)

Prawdopodobnie z osprzętu zmienię tylko hamulce. Oryginalne LX-y przecież zawsze będzie można założyć z powrotem jeśli będę miał taki kaprys :)

A że nie chcę go wieszać na ścianie póki co, to sprzęt musi być sprawny i odpowiadać moim wymaganiom.
To jest tylko moje spostrzezenie, to Twoj sprzet.
Cenię wszystkie spostrzeżenia. I obiecuję, że tu rewolucji nie będzie. Tylko skromna ewolucja. Na korzyść - jak mi się wydaje...
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack

Re: 1997 Giant MCM F-Suspension

#15
skolioza pisze:
2020-05-12, 17:16
Frogi fajne Oby sie kolorami nie pogryzly
A to nie o to chodziło zawsze, żeby się te Magurki gryzły i waliły po oczach swoimi kolorami? ;)

Tutaj będą jaśniejsze na pewno. No ale jakieś nawiązanie do malowania ramy i amortyzatora będzie.
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack

Re: 1997 Giant MCM F-Suspension

#16
Coś długo mi z tym wszystkim zeszło, ale można powiedzieć, że projekt jest już ukończony w 99 %.
Brzmi i jeździ jak nowy. Wygląda jak nie do końca nowy, co nie może dziwić - w końcu złożony jest na używanych częściach ;)

Co zostało zrobione?
- wymiana hamulców na Magura HS33 Frog
- wymiana korby na Deore LX FC-M563
- zmiana gripów na zielone silikonowe Esi Chunky
- mostek KORE zastąpił Acora
- nowa kaseta
- nowy łańcuch
- nowe opony Michelin Wild Grip'r
- koszyczek Elite Lightweight zamiast chińskiego noname'a
- serwis amortyzatora

Wiem, że korba nie do końca się zgadza rocznikowo, bo w 97 była już nowsza M569, ale z "czarnym LX" kojarzy mi się właśnie ta :)
MCM był składany po godzinach, najdłużej zeszło mi z dobraniem odpowiedniego mostka. Teraz pozostały już tylko duperele. Jakaś ładniejsza sztyca (27.2 40cm) i można jeździć w suche i ciepłe dni.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack

Re: 1997 Giant MCM F-Suspension

#19
Czas na mały update w temacie mojego wiosenno-letniego projektu. Od ostatnich zdjęć wizualnie zmieniły się dwie rzeczy.
Kupiłem zielone paski do nosków :mrgreen:
Obrazek


Obrazek


A po kilku krótszych jazdach próbnych zdecydowałem się niestety obniżyć walory wizualne MCM-a, podnosząc jego walory użytkowe. Mówiąc krótko - wywaliłem przepiękny mostek KORE i wrzuciłem ten poprzedni.

Niestety geometria ramy + długi mostek sprawiały, że carbonowa ślicznotka w ogóle nie nadawała się na dłuższe trasy. Po korekcie w końcu mogłem coś więcej pojeździć...

Sprzęt chodzi genialnie! Stary czarny LX daje radę, STX, o którego się obawiałem również pracuje właściwie bez zastrzeżeń. Jedyne, do czego mógłbym się przyczepić, to lekkie wibracje, w które czasem wpada przednia przerzutka, wprawiając w rezonans rurę podsiodłową, sztycę i siodełko aż po... wiadomo co :D

Hamulce - jak to Magury - blokują koła w miejscu. Małe chromowane klameczki świetnie wyglądają, są przyjemne w użyciu.

Rower na wildgripperach Michelina jest bardzo szybki w terenie, rozpędza się naprawdę jak dziki. Podjazdy robi, jakby do tego był stworzony.

Co tu dużo mówić - projekt wyszedł świetnie. Jeszcze tylko muszę popracować nad ustawieniem mostka i kierownicy na czymś mniej "emeryckim" i można dalej cisnąć.

Tutaj dolina Mnikowska, Bolechowicka i Zamek w Chudowie.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Las Murckowski i okolice Giszowca

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack