SBIKE

#1
A więc jak pisałem wcześniej w temacie ALPINY,sprzęt z tamtej ramy powędrował właśnie do tego pacjenta.
Rama jest znana na forum, kupiłem ją od Piotra.
Kombinuję teraz jak ściągnąć te naklejki...
Lakier jest w przyzwoitym stanie, jedynie zmieniłem widelec na amortyzowany.
Załączniki
20190926_113915.jpg

Re: SBIKE

#8
Powiem ci że próbowałem wcisnąć rurkę teflonową... ale jest za mało miejsca.Rurkę nawet przeciąłem wzdłuż żeby weszła ale znowu linka się nie mieściła :-|
Kurde ten z tymi Magurami wygląda kozacko !!\
Przeglądałem też zdjęcia na necie żeby zobaczyć jak jest z tym hamulcem tylnym.
Chciałem żeby mój nie wyszedł jakoś dziwacznie, więc patrzyłem na inne projekty.

Re: SBIKE

#13
W GT linki byly skrzyzowana, ale wydaje mi sie ze przelotka byla ustawiona odwrotnie, tzn. dlugim koncem w strone tylu. Nie wiem czy to kwestia zdjecia, ale byc moze w tym sbikeu nie ma za duzo miejsca aby ja tak ustawic wlasnie w taki sposob...

Re: SBIKE

#16
Hmm ciekawa sprawa z tymi przelotkami. Trafiłem na takie foto:
Obrazek
Obrazek
Mi ona wygląda na inną niż w GT, bardziej okrągła jest chyba. Na drugim foto, fakt to z damperem maszyna, ale zobaczcie gdzie się linki krzyżują :D Ale przypuszczam że siła hamowania zacna.

Re: SBIKE

#17
Może w tym srebrnym jest jakaś inna przelotka,powiększyłem ale za bardzo nie widać. A w tym czerwony to kurde sam nie wiem jak to tam jest rozwiązane. Tak jak by pod tłumikiem była dodatkowa rolka albo cuś :)

Re: SBIKE

#18
Dokladnie, tez tak moje oczy mi mowia... Jakas rolka tam jest chyba. Tzn. W tym z damperem, a sztywniak chyba ma po prostu troszke inna przelotke niz GT. Moze sie myle i nie znam, ale linka powinna isc jak najbardziej po lini prostej? (W tym ukaldzie).

Re: SBIKE

#19
Tak jak pisałem wyżej, zrobiłem 3 podejścia i to ostatnie generuje jakąkolwiek siłę hamowania.
Popatrzyłem jeszcze w googlach na zdjęcia i na jednym zobaczyłem właśnie skrzyżowane linki, czyli (chyba) tak jak powinno być :)

Re: SBIKE

#20
hmm.. podepnę się i tu. Chwailiłem się gdzie indziej, że wyrwałem set sbike'a taki:


Obrazek


chcę się za niego zabrać i na wstępie dupa, bo (wypunktuję problemy):

1. Najchętniej zostawiłbym Voteca, ale z uwagi na tylne mocowanie/jego brak, hamulca canti, włożyłbym magury hs33, bo mam;
Problem taki, że Votec nie ma pivotów :/, tu już się pojawia pytanie - widziałem gdzieś, że są stosowane takie na obejmach, jak zresztą uchwyt pod zacisk tarczy, który u mnie jest, gdzie to dostać?;
Inna opcja - mam gustavy ale bez tarcz, tylko to odpada, bo z tyłu brak uchwytu, przód gustav tył hs33 - nie bardzo :/
2. Będzie chyba, jak zregeneruję, dh3 Marcocha, tu pivoty są, więc to najprostsze rozwiązanie, chociaż marzył mi się stary Manitou 3..4, EFC, ale nie mam i trudno o nie :(
3. Chciałbym go ubrać zgodnie rocznikowo.. hs'y odpadają - mam te z krótkimi klameczkami, wrzuciłbym canti może xt/dx, z klameczkami Ritcheya i Thumbami, to wzystko mam, ale wraca problem tego dziwnego mocowania z tyłu;
4. koła xt/dx są, ale gdybym odszedł od rocznika, to marzyły by mi się moje white'y (te grubasy - puszki coli), ale przód jest pod oś20mm, zwłaszcza, że wsadzę do niego korbę white'a, którą mam, stąd też pomysł o:
5. retro amor pod oś 20mm - bombery pierwsze, ale to popsuje zgodę rocznikową razem z whiteami w sumie..;
.. że już nie wspomnę, o problemie malowania, czy to robić, czy takiego "zużytego" (też klimat) na ścianę wrzucić :)

Są święta, może komuś się aż tak nudzi żeby to przeczytać i skomentować :)
Zwiesiłem się przy tym, nie wiem jak to ugryźć, a brakuje mi takiego bardziej klasyka z okolicy 90..92 roku. Jak już coś pogrzebię w garażu, to siadam z kawą i gapię się na niego i .. zwias.
Są: Super V2000; Trek 9900 OCLV; Trek 990; Spec Stumpjumper M2, Cannondale F400 (killer); Klein Pulse; Focus Black Rider; Cannon MOTO CARBON :); SBIKE; .. i parę jeszcze gratów.

Re: SBIKE

#21
w tej ramie muszą się krzyżować linki żeby miały odpowiednie "przełożenie" które dają odpowiednie kąty "ataku linki na szczęki.
Foto jak u mnie jest zrobione na fabrycznej przelotce
Załączniki
IMG_0383.JPG

Re: SBIKE

#22
kor pisze:
2019-12-26, 20:56
hmm.. podepnę się i tu. Chwailiłem się gdzie indziej, że wyrwałem set sbike'a taki:


Obrazek


chcę się za niego zabrać i na wstępie dupa, bo (wypunktuję problemy):

1. Najchętniej zostawiłbym Voteca, ale z uwagi na tylne mocowanie/jego brak, hamulca canti, włożyłbym magury hs33, bo mam;
Problem taki, że Votec nie ma pivotów :/, tu już się pojawia pytanie - widziałem gdzieś, że są stosowane takie na obejmach, jak zresztą uchwyt pod zacisk tarczy, który u mnie jest, gdzie to dostać?;
Inna opcja - mam gustavy ale bez tarcz, tylko to odpada, bo z tyłu brak uchwytu, przód gustav tył hs33 - nie bardzo :/
2. Będzie chyba, jak zregeneruję, dh3 Marcocha, tu pivoty są, więc to najprostsze rozwiązanie, chociaż marzył mi się stary Manitou 3..4, EFC, ale nie mam i trudno o nie :(
3. Chciałbym go ubrać zgodnie rocznikowo.. hs'y odpadają - mam te z krótkimi klameczkami, wrzuciłbym canti może xt/dx, z klameczkami Ritcheya i Thumbami, to wzystko mam, ale wraca problem tego dziwnego mocowania z tyłu;
4. koła xt/dx są, ale gdybym odszedł od rocznika, to marzyły by mi się moje white'y (te grubasy - puszki coli), ale przód jest pod oś20mm, zwłaszcza, że wsadzę do niego korbę white'a, którą mam, stąd też pomysł o:
5. retro amor pod oś 20mm - bombery pierwsze, ale to popsuje zgodę rocznikową razem z whiteami w sumie..;
.. że już nie wspomnę, o problemie malowania, czy to robić, czy takiego "zużytego" (też klimat) na ścianę wrzucić :)

Są święta, może komuś się aż tak nudzi żeby to przeczytać i skomentować :)
Zwiesiłem się przy tym, nie wiem jak to ugryźć, a brakuje mi takiego bardziej klasyka z okolicy 90..92 roku. Jak już coś pogrzebię w garażu, to siadam z kawą i gapię się na niego i .. zwias.
Obejmy pod vbraki do voteka miałem kiedyś naście razy w łapach u handlarzy z milicza. Szukaj na ebay itp, jest to do dostania. Przypomnij mi się za kilka mc, na serwisie miałem takiego voteka zajechanego, gość nie będzie go robił, może się zjawi na wiosnę. Może być tak, że taniej kupisz amora trupa na części. Mam półki nowe w kartoniku do tych amorów jak byś potrzebował. hamulec jak jest pod u-brake magury hs nie ustawisz, chyba, że ma taki zakres co pokryję różnicę w mocowaniu nigdy nie przymierzałem, może warto sprawdzić. Cos te ramy faktycznie stosowali do mocnego tyrania. Mój set jak kupiłem miał też amora i koło disc
Załączniki
IMAG0780.jpg

Re: SBIKE

#23
Chyba gdzieś widziałem Magury na powotach od U-brake z adapterami zamontowanymi do góry nogami. Warto spróbować. Nie założy się jednak do tego podkowy, przez co hamulec będzie mocno rozpierał widełki (duża wiotkość klamki).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: SBIKE

#25
No sprawdzę to najpierw, bo nie zrobiłem tego :/ wydawało mi się, że wyglądało to normalnie..
Są: Super V2000; Trek 9900 OCLV; Trek 990; Spec Stumpjumper M2, Cannondale F400 (killer); Klein Pulse; Focus Black Rider; Cannon MOTO CARBON :); SBIKE; .. i parę jeszcze gratów.

Re: SBIKE

#26
No i normalne są pivoty z tyłu.. po fotce widać zresztą - "u" byłyby w cholerę wyżej..
Są: Super V2000; Trek 9900 OCLV; Trek 990; Spec Stumpjumper M2, Cannondale F400 (killer); Klein Pulse; Focus Black Rider; Cannon MOTO CARBON :); SBIKE; .. i parę jeszcze gratów.

Re: SBIKE

#29
no żółciutkie, żółciutkie są :)
Są: Super V2000; Trek 9900 OCLV; Trek 990; Spec Stumpjumper M2, Cannondale F400 (killer); Klein Pulse; Focus Black Rider; Cannon MOTO CARBON :); SBIKE; .. i parę jeszcze gratów.
cron