KRZYWE PIWOTY

#1
Wczoraj montując cantilevery do ramy GT Timberline z 93 zauważyłem pewien problem.
Ramiona hamulców po dokręceniu śruby do oporu przestają się ruszać (link do filmu: https://youtu.be/bGVlW2CTwOQ )
Zdjąłem hamulce i moim oczom ukazał się ten widok.
Czy krzywe piwoty mogą być przyczyną problemu?
Jak je wyprostować?
93' GT AllTerra Timberline
98' Author Kinetic
Załączniki
piwot2.jpg
piwot1.jpg

Re: KRZYWE PIWOTY

#2
Wygląda jak by piwoty były za krótkie. Może poprzedni właściciel spiłował je trochę pilnikiem? Albo fabryka za głęboko je wkręciła? U mnie jest odwrotnie, po nałożeniu hamulcy na piwot i dociągnięciu śruby , ramiona mają niewielki luz przód - tył tak jakby śruba była niedokręcona.

Re: KRZYWE PIWOTY

#3
kamilmozej pisze:
2019-07-25, 17:05
Wygląda jak by piwoty były za krótkie. Może poprzedni właściciel spiłował je trochę pilnikiem? Albo fabryka za głęboko je wkręciła? U mnie jest odwrotnie, po nałożeniu hamulcy na piwot i dociągnięciu śruby , ramiona mają niewielki luz przód - tył tak jakby śruba była niedokręcona.
Tak ze zdjęcia widzisz że są krótsze o jakieś setki mm? Gratuluję wzroku. Luz o którym piszesz musi być, wszystko jest tak jak trzeba.
Lodzermensch

Re: KRZYWE PIWOTY

#4
corrado1111 pisze:
2019-07-25, 21:05
kamilmozej pisze:
2019-07-25, 17:05
Wygląda jak by piwoty były za krótkie. Może poprzedni właściciel spiłował je trochę pilnikiem? Albo fabryka za głęboko je wkręciła? U mnie jest odwrotnie, po nałożeniu hamulcy na piwot i dociągnięciu śruby , ramiona mają niewielki luz przód - tył tak jakby śruba była niedokręcona.
Tak ze zdjęcia widzisz że są krótsze o jakieś setki mm? Gratuluję wzroku. Luz o którym piszesz musi być, wszystko jest tak jak trzeba.
Trochę źle się wyraziłem. Zamiast ''wygląda jak by'' powinienem napisać ''moim zdaniem''.
IMO osie piwotu raczej się nie krzywią, są usztywnione długą śrubą, odkształca się ta platforma między piwotem a ramą i to nie powinno mieć wpływu płynność obrotu ramion hamulca.
Proponuję suwmiarką sprawdzić czy osie są proste ( tak jak sprawdza się zużycie felg), potem pomierzyć długość piwotów i szerokość hamulca., będzie na 100% wiadomo co jest przyczyną.