Suport maszynowy za mocno skrecony?

#1
Witam,
Skręcałem dziś na zimę rowerek i przy montażu suportu zauważyłem dziwna rzecz. Wkrecilem go bardzo mocno do samego końca po czym oś nie chciała się krecic..musiałem poluzowac pakiet o pół obrotu żeby się odblokowal ale mimo to kręci się z oporem. Jak to możliwe? Mufa 68 i suport 68. Poza rama suport kręci się ładnie bez luzu.
Ostatnio zmieniony 2018-12-22, 21:28 przez Diamond, łącznie zmieniany 1 raz.

#3
Poluzowalem pakiet prawa stronę napędową bo tylko na tyle mi czasu starczyło i musiałem kończyć zabawę. Poluzowanie nakrętki miało być kolejnym krokiem ale podejrzewam że poprawi się przez to tylko linia łańcucha. Chyba że jest coś o czym nie wiem. Zawsze skrecalem całość na maksa i fajnie działało.

#4
A sprawdzałeś czy gwint w mufie jest "prosty" ? Tzn. czy jest poprawnie względem osi obrotu ( po obu stronach ) Wkręcając suport od strony napędowej powiedzmy w 4/5 jak spojrzysz od lewej to widać czy cały pakiet skręca mocno w którąś stronę - odległości dookoła powinny być równe mniej więcej. Ewentualnie coś nie halo z łożyskiem/jego osadzeniem na osi suportu ( po dociśnięciu ciężko chodzi ). Jeśli gwinty proste to wina suportu.

#6
Nie planowanie mufy tylko gwintowanie ( poprawienie gwintu w mufie ) i to zabieg banalnie prosty ( trzeba jednak mieć gwintowniki ) i tani. Idź do sklepu który takie gwintowniki ma ( prawie każdy ) i za kilkanaście max pln powinni przegwintować.

#7
Jaki to suport?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#8
1. jeśli suport był używany to łożyska mogą mieć luz prawie niewyczuwalny , ale po skręceniu czyli ściśnięciu już nie jest dobrze.
2. Można po skręceniu lekko pobić młotkiem w oś, może coś nie jest odpuszczone.
3 gwint w mufie nie ma na to wpływu
4. niekoniecznie wkręca się suport na maxa aż gały wychodzą . .
5 Solo, prawie nikt nie ma gwintowników do muf tylko bogate serwisy, zobacz sobie na ceny narzędzia i nie robią tego za kilkanaście zł .
www.velotech.pl

#9
U mnie w Grudziądzu mają 3-4 sklepy/serwisy na 5. Gwintowałem wielokrotnie mufy, 1-2 min roboty. Oczywiście można przedzwonić najpierw i zapytać czy mają. Wybrac najtańszy sklep bo usługa powinna być tańsza, a przecież jest banalna, nawet laik by tego nie spieprzył - gwintownik nie pozwoli, wkręca się z obu stron jednocześnie i nie ma jak spieprzyć. Gdy gwint jest krzywy i suport idzie pod kątem to nawet po umiejętnym wkręceniu lewej miski z jednej strony nacisk na łożysko będzie większy i czasami to czuć w pracy suportu ( obraca się z mniejszym lub większym trudem ). Przerabiałem to wiele razy. Aha i taki suport żyje krócej ( z krzywym gwintem w mufie )

I nie mów, że jest jakoś kosmicznie drogi ( 1 link z googla )
https://rowerplus.pl/klucze-do-korb-sup ... u-bsa.html
Centrownice mają droższe w sklepach. Rzadko to mają gwintowniki do rur sterowych ;)

#10
Taaa, jak w tej samej ramie jeden suport kręci się lekko a drugi ciężej to na pewno gwint jest winny.
Druga sprawa . . .gwintowanie mufy albo poprawianie gwintu, to różne rzeczy.
Poprawianie gwintu służy poprawieniu gwintu.

Ciekwostką jest np że suporty za 30 zł ciężej chodzą wkręcone w tą samą mufę niż np stary typ suportu Xt, może to być spowodowane jakością, może nadwymiarem misek, albo za mocną ściskają one łożyska.
Xt kreci mi się idealnie lekko.

Takie objawy można sprawdzić na warsztacie .
www.velotech.pl

#11
Też prawda, te suporty neco, vp,( accent ) itp ( niższej klasy - bo są i wyższej np. neco ma ) to jakością ( nowe ) nie grzeszą. Duży odsetek bubli na 100 szt sie zdarza. Można wkręcić inny i faktycznie zobaczyć czy jest tak samo, ale jeśli po wkręceniu prawej strony widoczne jest mocne przkoszenie to poprawiałbym gwint. Minimalne nie spowoduje ciężkiej pracy suportu. I oczywiście miałem na myśli poprawienie gwintu, a nie gwintowanie. Gwintowałem rury sterowe, można się namęczyć i spocić tak na marginesie ;)

#12
Mialem podobny przypadek z tanim wkladem wspołczesnym. Nie bylo drastycznego spadku płynnosci po dokreceniu ,ale wystepował jednak. Ze starymi bb-un 50 ,70 problemu nie mialem nigdy. Jeden z GT kreci mi sie jak ceramik jakiś i zaznaczam zadnego szumu ,masełko. Link do filmiku)
https://youtu.be/ThEFvHjaw3w
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#14
Dobrze napisaliście o tych tanich, ja niestety ze względu na ceny do tanich rowerów wkładam Neco na serwisie, kręcą się , , ,w miarę, ale jak się zamontuje Shimano to jest różnica , a stare modele to bajka.
www.velotech.pl
cron