#61
Pewnie wszystko zależy od konkretnej sztuki. Mój najgorszy przypadek to MAG Jacoba ze zdjęcia w tym wątku. Jedna goleń dość szybko puściła, druga kilka dni nie chciała wyjść. Początkowo faktycznie zacisk ściął mi ząbki na dole, ale jak go docisnąłem na siłę gazrurką i grzałem z pół godziny suszarą uszczelkę - to wszystko ładnie wyszło. Tak czy owak - trzeba kontrolować te ząbki bo jestem w stanie sobie wyobrazić, że nawet na ośce ze śrubami będą ścięte.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#62
Ściągacz wygląda tak:
Obrazek

Od dołu - na lagę nałożona jest specjalnie wytoczona "nakrętka", potem założona podkładka oporowa, i kolejno tuleja stalowa z czterema śrubami M8. Oczywiście na końcu przykręcamy jeszcze koronę amortyzatora, bo jakiś opór dla ściągacza musi być.
Nakrętka wygląda tak:
Obrazek

Ma trzy wytoczone gniazda: jedno na goleń amortyzatora, drugie to przestrzeń na wychodzącą uszczelkę, a trzecie to otwór na lagę amortyzatora.
Wymiary:
Obrazek


Niektóre wymiary mogą być dowolne - chociażby długość tej "nakrętki" czy otwór w który wchodzi chromowana laga. Pozostałe zostały zaprojektowane tak, żeby uszczelka wyszła osiowo i nie została zniszczona podczas tej operacji.
Oczywiście, ściągacz można było zrobić bardziej estetycznie, chociażby w postaci dwóch tulei - jednej z gwintem wewnętrznym, a drugiej z zewnętrznym, tak żeby siła "wyciągająca" uszczelkę była rozłożona równomiernie. W ściągaczu ze śrubami trzeba pilnować równomiernego dokręcania nakrętek. No, ale ściągacz był mi potrzebny na "już" więc zrobiłem z tego co miałem pod ręką.

#64
Bez przesady, wygląda jak ciosane na kowadle:) No ale uszczelka stygła więc trzeba było coś na szybko wymyślić.
Dokładnie o takim samym patencie myślałem - dwie rury z gwintami, jedna w drugiej, jakieś elegancie pokrętło, no ale ani odpowiednich rur nie miałem ani noża do gwintów. Patent z rurami jest o tyle dobry że po prostu kręcimy i nie musimy pilnować osiowości, co w przypadku mojego patentu ma tę wadę że uszczelka może wyjść krzywo i może nadawać się do wyrzucenia. Natomiast nie pomyślałem że można zrobić ściągacz z rur sterowych z gwintem. Dzięki za pomysł :!: :idea: Chyba na dniach będę coś majstrował;)

#67
Za seal press idealnie robi sztyca 31,4mm.
W weekend opisze wszystkie oringi do maga i parę innych ciekawych (nowych)rzeczy.
Lewarek załatwił u mnie sprawę a uszczelka nie chciała wyjść przez utleniony magnez- w jednej goleni nie było farby pod uszczelką.

Rock Schox Mag21

#68
Z bólem serca przygarnąłem takowego, był zdechnięty, pewnie od 20 lat . . . . ale ogólny stan przyzwoity.

Obrazek


Po napompowaniu, a nie było to łatwe bo na początku powietrze uciekało, po paru próbach udało się i trzyma.

Z racji tego iż niektórzy już się doktoryzowali nad tym amorem poproszę o sugestie, aby sprzęt posłużył jeszcze długo.
Nie wyczuwam luzów, ale może być to złudne, dopóki nie wstawi się do roweru i nie popracuje.

Co z korkami powietrznymi, do wymiany ?
Do się go pompować igłą do piłek jak stwierdziłem.
Może zmienić na wentyl samochodowy? choć widziałem przeróbki to jednak reg tłumienia warto zachować
Ile mu ciśnienia wcisnąć ?
Rura jest na 1 wymiar . . mam ramę ładną pod taki rozmiar, ładnego Jamisa i pewnie styknie, wieć z tego powodu coś bym z nim zrobił.
www.velotech.pl

#70
W oficjalnej instrukcji do Maga jest tabela, na podstawie której dobierasz nie tylko ciśnienie powietrza ale też poziom oleju w zależności od masy jeźdźca, skoku amora i stylu jazdy:
http://www.mtb-kataloge.de/Bikekataloge ... /mag21.pdf
Jeśli główne uszczelki nie ciekną, to po prostu wymień olej i nie rozbieraj całego amora.
Zaworki Shredera można dorobić bez konieczności rezygnacji z regulacji tłumienia. Tylko trzeba to zrobić z głową. Gumki zamiast zaworków niestety często są problemem - albo guma jest za twarda i puszcza (tak jest ze sznurem oringowym) albo zaworek rozpada się po jakimś czasie pod wpływem oleju. Generalnie jednak wolałbym pokombinować z gumkami z różnych materiałów niż montować paskudnego Shredera. Mi się kiedyś udało dobrać idealną gumę z jakiegoś gripa na kierownicę. Przy tym najpierw montuje się gumkę w korku, a potem dopiero robi dziurę igłą - nigdy odwrotnie.
Na co jeszcze uważać: jak pisał Skolioza, przy odkręcaniu korka trzeba uważać żeby nie okręcić regulatora (opisane w instrukcji), nie dokręcać za mocno podkowy, bo bardzo lubi pękać przy śrubie (opisane w instrukcji) i nie wkładać nigdy na sucho igły w zaworek - bez jej posmarowania lub chociaż poślinienia (opisane w instrukcji).
Generalnie wszystko poza zamiennikiem gumki masz w instrukcji - nie ma się co nad tym rozwodzić.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#71
dzięki za serwisówkę, pewnie w zimę będę coś z nim robił, będzie czas dla niego.

Tak też myślałem ze z gumkami będą kłopoty . . . . zobaczę jak to wygląda w środku, poszuka się gumy wsadzi do oleju na tydzień i zobaczymy jak reaguje.
Znam firmę co mi robiła oringi olejoodporne do tłoczków Shimano, może mi pomogą . . . .
www.velotech.pl
cron