Hej
Pewnie jak wielu przede mną trafiłem tu gdy okazało się, że aby znaleźć części do mojego szrota muszę w wyszukiwarkach dopisywać "retro" :)
Cóż na razie stawiam na nogi mojego szrotowatego Wheelera, ale najchętniej przygarnąłbym jakąś fajną Konę :)
#4
Ciężko w to pewnie uwierzyć, ale nie znalazłem żadnego zdjęcia mojego roweru. Postaram się to naprawić. Inna sprawa, że to Wheeler 800 także szału się nie spodziewajcie :)
#5
Dobra dobra, nie ma na to wytłumaczenia.maklakiewicz pisze:Ciężko w to pewnie uwierzyć, ale nie znalazłem żadnego zdjęcia mojego roweru. Postaram się to naprawić. Inna sprawa, że to Wheeler 800 także szału się nie spodziewajcie :)
Tym bardziej że z Łodzi jesteś to siary nie rób.
Lodzermensch
#9
Oto zdjęcie.
Okazało się, że nawet nie pamiętam jaki mam model :) Po zakupie wszystkie napisy zostały zaklejone czarną folią. DO zdjęć zdjąłem zobaczyć jak lakier po 20 latach wygląda :)
Okazało się, że nawet nie pamiętam jaki mam model :) Po zakupie wszystkie napisy zostały zaklejone czarną folią. DO zdjęć zdjąłem zobaczyć jak lakier po 20 latach wygląda :)
#11
Wheelera 1800 w 97 ujeżdżał kolega z roku, rower stał na mieszance Acera/Altus, a tu LX? To zawsze niski model był.
#13
Rok po zakupie dostał prawie całą grupę Deore LX (suport XT, a piasta przód niestety bez zmian)polonezGLE pisze:Wheelera 1800 w 97 ujeżdżał kolega z roku, rower stał na mieszance Acera/Altus, a tu LX? To zawsze niski model był.
ST-M567 klamkomanetkiSoloTM pisze:ST-M567 klamkomanetki czy ST-M566 lub 565 ? Hamulce br-m600 ?
BR-M600
To dobrze czy źle?
Ostatnio zmieniony 2018-10-19, 17:29 przez maklakiewicz, łącznie zmieniany 1 raz.
#14
Chyba 1,5 sezonu kiedyś na takim zestawie przejeździłem. Idealnie wycentrowane koła trzeba mieć, klocki bardzo blisko obręczy, czyste pancerze/linki i można jeździć, ale... I tak tylnym będziesz palce na kierownicy lekko przygniatał - głownie hamulec tylny ( jeśli wszystko co napisałem wyżej nie będzie zastosowane to mocno będziesz przygniatał - nawet do samej kierownicy można klamkę przyciągnąć, a i przednim będziesz mógł palców sięgnąć ) Wyczuć moment zablokowania koła jest ciężko - ale można się tego nauczyć i przyzwyczaić. Siła hamowania POTWORNA - nic się nie umywa do tej kombinacji. Nawet klamki xt bl-m739 i szczęki br-m739 czy nawet szczęki br-m750. ( xtr też się chowa bl-m950/br-m950 ) Także potworna siła w zamian zero modulacji ( ciężko to wyczuć ) oraz koła idealnie wycentrowane - choć tył i tak naciska na palce. Na nie tak stromym zjeździe w terenie można hamując bez problemu podnieść tylne koło. Wtedy ważąc 84 kg, tyłek za siodłem i to wyraźnie za siodłem - podnosił tył. Potem zacząłem kombinować z klamkami i szczękami. To był mój pierwszy zestaw st-m567/br-m600. No i - centrowac koła się nauczyłem ;)
#15
Lepiej nie da się tego opisać :)
A tak przy okazji to od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą ramy. Nie wiem ile obecna waży, ale na pewno za dużo :) Dobrze kombinuje ?
Rower zważony dzisiaj 13,2 kg :(
A tak przy okazji to od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą ramy. Nie wiem ile obecna waży, ale na pewno za dużo :) Dobrze kombinuje ?
Rower zważony dzisiaj 13,2 kg :(
#17
Zabiłeś się . . . to 1800 a nie 800, staraj się nie mylić bo to zmyla . . .
Opony za grube i chyba klameczki pod canti dlatego boostery . . .
Opony za grube i chyba klameczki pod canti dlatego boostery . . .
#19
Łe tam... Mój 14,9 kg i prowadzi się jak po szynach ;) Fajny rowerek. Jak zmienisz ramę to już nie będzie ten rower jednak. Ale jeżeli ma być lżej to to raczej najlepsze wyjście (zakładając że chcesz mieć retro mtb).maklakiewicz pisze:Lepiej nie da się tego opisać :)
A tak przy okazji to od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą ramy. Nie wiem ile obecna waży, ale na pewno za dużo :) Dobrze kombinuje ?
Rower zważony dzisiaj 13,2 kg :(
#20
I ile zyskasz na zmianie ramy? pół kilo? niby dużo ale wyniku i tak tym nie zrobisz...
chcąc mieć lekki epokowy rower trzeba patrzyć na wagę wszystkiego co się w rower ładuje - a to w wypadku średniej klasy roweru jest prawie równoznaczne ze złożeniem nowego sprzętu
chcąc mieć lekki epokowy rower trzeba patrzyć na wagę wszystkiego co się w rower ładuje - a to w wypadku średniej klasy roweru jest prawie równoznaczne ze złożeniem nowego sprzętu
#21
Dokładnie...skolioza pisze:I ile zyskasz na zmianie ramy? pół kilo? niby dużo ale wyniku i tak tym nie zrobisz...
chcąc mieć lekki epokowy rower trzeba patrzyć na wagę wszystkiego co się w rower ładuje - a to w wypadku średniej klasy roweru jest prawie równoznaczne ze złożeniem nowego sprzętu
#22
Czyli jakbym nie kombinował muszę zacząć od ramy ;)skolioza pisze:I ile zyskasz na zmianie ramy? pół kilo? niby dużo ale wyniku i tak tym nie zrobisz...
chcąc mieć lekki epokowy rower trzeba patrzyć na wagę wszystkiego co się w rower ładuje - a to w wypadku średniej klasy roweru jest prawie równoznaczne ze złożeniem nowego sprzętu
#25
Z cromo ciężko będzie znaleźć coś pomoże 2kg więc niekoniecznie szaleńczą wagę uzyskasz I jak napisałem - jeśli myślisz o innej ramie po prostu złóż nowy rower a nie kombinuj na siłę z podmiankami w tym, bo i tak sporo elementów będzie trzeba dobrać stricte do tej nowej ramy ...
#26
Rower aktualnie rozebrany na śrubeczki i kuleczki, prawie.
Może ktoś pomoże w sprawie piasty i konusa :)
viewtopic.php?p=128873#128873
Może ktoś pomoże w sprawie piasty i konusa :)
viewtopic.php?p=128873#128873