Witam, witam, witam...

#1
Hej

Pewnie jak wielu przede mną trafiłem tu gdy okazało się, że aby znaleźć części do mojego szrota muszę w wyszukiwarkach dopisywać "retro" :)

Cóż na razie stawiam na nogi mojego szrotowatego Wheelera, ale najchętniej przygarnąłbym jakąś fajną Konę :)

#4
Ciężko w to pewnie uwierzyć, ale nie znalazłem żadnego zdjęcia mojego roweru. Postaram się to naprawić. Inna sprawa, że to Wheeler 800 także szału się nie spodziewajcie :)

#5
maklakiewicz pisze:Ciężko w to pewnie uwierzyć, ale nie znalazłem żadnego zdjęcia mojego roweru. Postaram się to naprawić. Inna sprawa, że to Wheeler 800 także szału się nie spodziewajcie :)
Dobra dobra, nie ma na to wytłumaczenia.

Tym bardziej że z Łodzi jesteś to siary nie rób.
Lodzermensch

#9
Oto zdjęcie.
Okazało się, że nawet nie pamiętam jaki mam model :) Po zakupie wszystkie napisy zostały zaklejone czarną folią. DO zdjęć zdjąłem zobaczyć jak lakier po 20 latach wygląda :)
Załączniki
wheeler 1800 01.jpg

#13
polonezGLE pisze:Wheelera 1800 w 97 ujeżdżał kolega z roku, rower stał na mieszance Acera/Altus, a tu LX? To zawsze niski model był.
Rok po zakupie dostał prawie całą grupę Deore LX (suport XT, a piasta przód niestety bez zmian)
SoloTM pisze:ST-M567 klamkomanetki czy ST-M566 lub 565 ? Hamulce br-m600 ?
ST-M567 klamkomanetki
BR-M600
To dobrze czy źle?
Ostatnio zmieniony 2018-10-19, 17:29 przez maklakiewicz, łącznie zmieniany 1 raz.

#14
Chyba 1,5 sezonu kiedyś na takim zestawie przejeździłem. Idealnie wycentrowane koła trzeba mieć, klocki bardzo blisko obręczy, czyste pancerze/linki i można jeździć, ale... I tak tylnym będziesz palce na kierownicy lekko przygniatał - głownie hamulec tylny ( jeśli wszystko co napisałem wyżej nie będzie zastosowane to mocno będziesz przygniatał - nawet do samej kierownicy można klamkę przyciągnąć, a i przednim będziesz mógł palców sięgnąć ) Wyczuć moment zablokowania koła jest ciężko - ale można się tego nauczyć i przyzwyczaić. Siła hamowania POTWORNA - nic się nie umywa do tej kombinacji. Nawet klamki xt bl-m739 i szczęki br-m739 czy nawet szczęki br-m750. ( xtr też się chowa bl-m950/br-m950 ) Także potworna siła w zamian zero modulacji ( ciężko to wyczuć ) oraz koła idealnie wycentrowane - choć tył i tak naciska na palce. Na nie tak stromym zjeździe w terenie można hamując bez problemu podnieść tylne koło. Wtedy ważąc 84 kg, tyłek za siodłem i to wyraźnie za siodłem - podnosił tył. Potem zacząłem kombinować z klamkami i szczękami. To był mój pierwszy zestaw st-m567/br-m600. No i - centrowac koła się nauczyłem ;)

#15
Lepiej nie da się tego opisać :)

A tak przy okazji to od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą ramy. Nie wiem ile obecna waży, ale na pewno za dużo :) Dobrze kombinuje ?

Rower zważony dzisiaj 13,2 kg :(

#19
maklakiewicz pisze:Lepiej nie da się tego opisać :)

A tak przy okazji to od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą ramy. Nie wiem ile obecna waży, ale na pewno za dużo :) Dobrze kombinuje ?

Rower zważony dzisiaj 13,2 kg :(
Łe tam... Mój 14,9 kg i prowadzi się jak po szynach ;) Fajny rowerek. Jak zmienisz ramę to już nie będzie ten rower jednak. Ale jeżeli ma być lżej to to raczej najlepsze wyjście (zakładając że chcesz mieć retro mtb).

#21
skolioza pisze:I ile zyskasz na zmianie ramy? pół kilo? niby dużo ale wyniku i tak tym nie zrobisz...
chcąc mieć lekki epokowy rower trzeba patrzyć na wagę wszystkiego co się w rower ładuje - a to w wypadku średniej klasy roweru jest prawie równoznaczne ze złożeniem nowego sprzętu ;-)
Dokładnie...

#22
skolioza pisze:I ile zyskasz na zmianie ramy? pół kilo? niby dużo ale wyniku i tak tym nie zrobisz...
chcąc mieć lekki epokowy rower trzeba patrzyć na wagę wszystkiego co się w rower ładuje - a to w wypadku średniej klasy roweru jest prawie równoznaczne ze złożeniem nowego sprzętu ;-)
Czyli jakbym nie kombinował muszę zacząć od ramy ;)
Univega Alpina 506 '96 , Wheeler 1800 '95