#3
Bart pisze:Zastanawia mnie dla czego zrezygnowano z tego elementu
zrezygnowan z hamulcow canti/v :idea: i dlatego " poprzeczka" usztywniajaca rame wlasnie w tym miejscu przestala byc potrzebna :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#4
marcin74 pisze: zrezygnowan z hamulcow canti/v :idea: i dlatego " poprzeczka" usztywniajaca rame wlasnie w tym miejscu przestala byc potrzebna :idea:
To nie ma znaczenia.
Po prostu wywalili to żeby było lżej oraz mniej trwale w perspektywie czasu.
Ja miałem w Scale tylko tarcze bez piwotów i poprzeczka była.

#7
hit00r II pisze:Ja miałem w Scale tylko tarcze bez piwotów i poprzeczka była.
Twoj scale to stary dziadek w porownaniu do roweru Barta ;)....tzn nie odrazu zrezygnowano z "tej poprzeczki " sam tez mam Bianke (pierwszy model tylko pod tarcze ) i tez posiada ten patent ;) ....w nastepnych modelach z niej zrezygnowano :idea: bynajmniej nie jak piszesz " dla zmniejszenia trwalosci w perspektywie czasu "
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#8
" Może żeby lepiej widełki tłumiły drgania z podłoża "

" zrezygnowan z hamulcow canti/v :idea: i dlatego " poprzeczka" usztywniajaca rame wlasnie w tym miejscu przestala byc potrzebna :idea: "

dodam ze nie tylko canti ale także i Vki, które sporo mocniej rozginały . . .

To są poprawne odpowiedzi jeśli chodzi o górną poprzeczkę, dochodzi tez praktycznie stwierdzenie " mud clearance " oraz redukcja wagi, choć ta ostatnia to ma najmniejsze znaczenie.

Górna poprzeczka służyła także do mocowania błotnika i bagażnika, czego w niektórych wyższej klasy ramach nie stosowano

W niektórych rowerach rezygnowano też z poprzeczki dolnej, system widełek stawał się bardziej "elastyczny" jak np w przypadku mojego Scapina, oczywiście więcej tez "błota przelatywało, ale to efekt dodatkowy.
www.velotech.pl

#9
Bart pisze:Nie widziałem jeszcze żadnego roweru bez tej poprzeczki
Bianca rocznik 2014

Obrazek
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#11
Bart pisze:Nie widziałem jeszcze żadnego roweru bez tej poprzeczki
Skoro nie widziałeś, to słabo się rozglądasz - bo takich ram jest bardzo dużo. O karbonach to nie ma się nawet co rozwodzić, bo tam ułożenie włókiem pozwala uzyskać zadane zachowanie widełek bez żadnych poprzeczek. Także jednak takich ram alu jest teraz od cholery.
https://www.giant-bicycles.com/pl/rama-xtc-27dot5-2014
http://www.rowerywroclaw.pl/ramy-rowero ... /201804266
http://specialized.waw.pl/images/wgrane ... 3-7215.jpg
http://team29er.pl/images/stories/Sprze ... ea/007.jpg
https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x ... 395028.jpg
https://velmar.pl/rama-merida-seven-lite-p-1571.html
itd
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#12
Bart pisze:Nie widziałem jeszcze żadnego roweru bez tej poprzeczki. Może zrezygnowali z tego ze względu na kształt rurek.
hit00r II pisze:oraz mniej trwale w perspektywie czasu.
Co masz na myśli ? Na ramę dają dożywotnią gwarancję.
Dożywotnią ... ale mało kto katuje jedną ramę przez 10 lat.
Najczęściej sprzedaje się taką po 2-3 sezonach bo się znudziła.
Nowy nabywca już zapewne nie ma praw do dożywotniej gwarancji bo papiery nie są na niego.
Nowe sprzęty nie mają być mocne tylko lekkie.
Obecnie nikomu nie zależy na tym aby rama z Alu wytrzymała 10 lat.
cron