Sram SRT 800 X-Ray

#1
Pacjent - lewy grip wyżej wymienionego modelu. Przeszukałem cały internet, nigdzie nie ma informacji jak zmienić linkę. Z prawą nie ma problemu, są filmiki, przede wszystkim ma trochę inną budowę niż lewa (wycięcia, kanały). Dawno nic mnie tak nie w...... Coś tam wykombinowałem jak ma oplatać cześć na którą osadza się gumę, ale albo linka spada, albo nie da się złożyć bo podchodzi...

#4
mhu pisze:Myślałem, że są warte zrobienia :-P nigdy na nich nie jeździłem, w sumie pakowali je w rowery z takiej wyższej półki...
Pewnie że są warte, nie słuchaj Hitlera.
Nie pomogę Ci w złożeniu tej manetki bo sam nigdy tego nie ogarniałem, ale jutro ktoś na bank Ci poradzi.
Teraz jest weekend i wiadomo jak go spędzają retroforumowicze.
Lodzermensch

#6
To bardzo dobre manetki, specjalna wersja przeźroczysta, pękały przy śrubie bo głupki zakręcały za mocno, druga sprawa, jak każde gripy tej serii wymagały smaru do ślizgów i linki.

Owijanie linki podobnie jak w 600 i z tej serii
www.velotech.pl

#7
Piotr pisze:Owijanie linki podobnie jak w 600 i z tej serii
Owijanie linki pewnie niczym się nie różni (albo nieznacznie) ale właśnie w tym problem. Filmiki i instrukcje dla srt600 są tylko do prawego gripa, lewy ma "inaczej" :/

#8
SRT 800X-32, wygrzebałem połamany egzemplarz
lewa manetka niestety wymaga rozkręcenia, bo gniazdo na koniec linki jest w bębnie (tym czarnym), co się obraca wewnątrz manetki. Widać je, jest przy jednej z białych kropek.

Więc muszisz rozkręcić manetkę, odkręcając śrubę śrubokrętem, tą przy napisie SRT 800. Wyjmiesz wtedy taką niby łódkę. Uważaj nie zgub smaru, nie da się go wymienić na ŁT4 :-)
Wtedy da się wysunąć bęben z obudowy, ale uważaj na blaszkę-sprężynkę, zapamiętaj jak jest ułożona.
W gniazdo w czarnym bębnie wepchnij linkę. Nie, nie musisz jej owijać wokół bębna. Jeszcze raz: nie, nie musisz jej owijać wokół bębna!
Po prostu przeprowadź przez czarny ślizg i otwór pod tą "łódką" co ją odkręciłeś.
Potem czeka Cię jazda ze sprężynką, która pewnie Ci wypadła i leży brudna pod stołem.
Skręcasz i jazda.
Tak jak pisał Piotr, nie skręcaj tego na chama. Hint nr 2 - bo mi pękła właśnie od tego, to zostaw trochę między manetką a klamką hamulca. Kierownica jednak pracuje, zwłaszcza na sztywniaku :-)

Zdjęcie dodam potem, jak się ogarnę z kompem.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#9
Dziękuję za poświęcony czas :)
Akurat grip mam rozebrany. Rozkręciłem, popatrzyłem - "ok, tak idzie linka", 2 dni później - "k.... jak to szło" :P
Czyli mam rozumieć, że linka wchodzi w czarny bęben a podczas pracy owija się na tulei tej przezroczystej cześci?

#11
mhu pisze:Dziękuję za poświęcony czas :)
Akurat grip mam rozebrany. Rozkręciłem, popatrzyłem - "ok, tak idzie linka", 2 dni później - "k.... jak to szło" :P
Czyli mam rozumieć, że linka wchodzi w czarny bęben a podczas pracy owija się na tulei tej przezroczystej cześci?
Ja Ci powiem tak . . . .jak czegoś nie umiem, a chcę poznać i rozbieram 1 raz, to każdy krok rozbiórki fotografuje, a następnie jestem mądrzejszy o następne doświadczenia.
Powiedzmy ze w dziedzinie rowerowej znam wszystko prawie, to takie metody stosowałem przy rozbiórkach mechanizmów w magnetofonach do wymiany pasków, dzięki temu prawie każdy model jestem w stanie teraz zrobić .
Taka mała rzecz a cieszy - aparat foto . . ewentualnie kamera . . .czary ?
www.velotech.pl
cron